Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



För att lättare kunna hitta relevanta poster!

2 posters

Gå ner

psykologi - För att lättare kunna hitta relevanta poster! Empty För att lättare kunna hitta relevanta poster!

Inlägg av Butterflychaos ons feb 10 2016, 10:46

Nu har vi lagt till en ny funktion på forumet för att lättare kunna hitta relevanta trådar, särskilt i nyhetsforumet, nämligen taggar! Jag kommer under dagen försöka lägga till relevanta taggar i nyhetsforumet, men det vore bra om andra kunde tänka på detta, särskilt när ni lägger upp nya trådar! Jag ska också försöka få till det så att man lätt kan söka på forumet genom att trycka på en tagg i menyn, mer information om detta kommer när jag klurat ut det!

Exempel på taggar:
#läkemedelsstudie
#psykologi
#farmakologi
#artikel
#psykos
#AmericanJournalofPsychology
#Nature

Har ni några frågor om taggar så fråga på!
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

psykologi - För att lättare kunna hitta relevanta poster! Empty Sv: För att lättare kunna hitta relevanta poster!

Inlägg av Onddruid ons feb 10 2016, 11:00

Det är lite luddigt angående hur man använder taggar, jag antar att man kan lägga dem i ett inlägg för att tagga inlägget och göra det sökbart och att det inte har att göra med forumtiteln?
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

psykologi - För att lättare kunna hitta relevanta poster! Empty Sv: För att lättare kunna hitta relevanta poster!

Inlägg av Butterflychaos ons feb 10 2016, 11:13

Onddruid skrev:Det är lite luddigt angående hur man använder taggar, jag antar att man kan lägga dem i ett inlägg för att tagga inlägget och göra det sökbart och att det inte har att göra med forumtiteln?

Exakt - jag har börjat tagga en del inlägg. I slutet av inlägget skriver man några relevanta taggar (optimalt är väl ca 3 st). Genom att trycka på en tagg ex "#psykologi" får man upp alla inlägg som är taggade med #psykologi. På så sätt ska det bli lätt att hitta trådar med samma ämne. OBS! Tagga bara första inlägget i en tråd, annars kommer vi få alldeles för många sökträffar!
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

psykologi - För att lättare kunna hitta relevanta poster! Empty Sv: För att lättare kunna hitta relevanta poster!

Inlägg av Onddruid ons feb 10 2016, 11:20

Jag lägger till ett stycke om detta i våra regler, taggar hör bara hemma på originalposten och vissa taggar reflekterar den vetenskapliga trovärdigheten i en artikellänk ex primärstudie review studie artikel och bör användas korrekt.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

psykologi - För att lättare kunna hitta relevanta poster! Empty Sv: För att lättare kunna hitta relevanta poster!

Inlägg av Butterflychaos ons feb 10 2016, 11:38

Nu kan man också alltså söka efter taggar!
Det gör man genom att trycka på Sökknappen i menyraden, trycka i knappen för "Tags" och skriva i sitt sökord och sedan trycka på "Go"

psykologi - För att lättare kunna hitta relevanta poster! 2hmpi75
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

psykologi - För att lättare kunna hitta relevanta poster! Empty Sv: För att lättare kunna hitta relevanta poster!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet