Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



De bästa trådarna på forumet!

3 posters

Gå ner

De bästa trådarna på forumet! Empty De bästa trådarna på forumet!

Inlägg av Onddruid ons feb 17 2016, 12:59

Eftersom vi har facebook, twitter och tumblr nu så tänkte jag att jag gör en liten tråd där ni kan ge förslag på trådar som ni tycker är bra och som borde användas när vi promotear forumet.

OBS: Vi har fortfarande ett slutet forum så även om länkarna leder till trådarna så måste människor på de andra sociala nätverken först registrera sig för att kunna läsa det som står, ifall det finns oro för det.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

De bästa trådarna på forumet! Empty Sv: De bästa trådarna på forumet!

Inlägg av Butterflychaos tis mar 22 2016, 13:26

Boostar ämnet!
Vore jättebra att få era åsikter så vi kan visa forumets bästa sidor Cool
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

De bästa trådarna på forumet! Empty Sv: De bästa trådarna på forumet!

Inlägg av Berguv ons mar 23 2016, 14:45

Jag tycker att det vore skönt med ett mer slutet forum, vill inte att bekanta och jobbarkompisar ska hitta hit av nyfikenhet. Jag tror att om man är drabbad och vill hitta ett forum så är det ju lärt att söka på bipolär och forum. Det var så jag själv gjorde. Jag gillar principen på Bipolarna, att vissa trådar är för medlemmar och andra öppna och att det kostar 100 kr att vara medlem. Men det skrivs så mycket mer här så därför är jag själv också mer aktiv här.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

De bästa trådarna på forumet! Empty Sv: De bästa trådarna på forumet!

Inlägg av Onddruid ons mar 23 2016, 15:34

Berguv skrev:Jag tycker att det vore skönt med  ett mer slutet forum, vill inte att bekanta och jobbarkompisar ska hitta hit av nyfikenhet. Jag tror att om man är drabbad och vill hitta ett forum så är det ju lärt att söka på bipolär och forum. Det var så jag själv gjorde. Jag gillar principen på Bipolarna, att vissa trådar är för medlemmar och andra öppna och att det kostar 100 kr att vara medlem. Men det skrivs så mycket mer här så därför är jag själv också mer aktiv här.

Som det är nu är det bara registrerade användare som kan komma åt allt utom informationsforumen, menar du att du vill ha det ännu mer slutet?

Jag har funderat på att öppna nyhetsforumet för gäster eftersom det inte direkt är något känsligt som står där.

Jag tycker inte om bipolarnas modell med att man behöver betala för medlemskap, det är en av anledningarna till att jag engagerade mig i att skapa det här forumet - för att kunna diskutera med andra som har sjukdomen utan att betala.

Visst - hundra kronor är kanske inte mycket men jag har hellre kvar de hundra kronorna för rik är man verkligen inte när man är sjukskriven.

Sen är väl min vision om det här forumet också att det finns till för att samla, diskutera och sprida pålitlig information om bipolär sjukdom och relaterade saker.

Stödbiten och integriteten är ju också viktig men vi är med på googles första sida redan om man googlar "bipolär sjukdom forum" hela poängen med ett forum är ju att dela med sig av information till andra som oftast är främlingar. Mitt råd är att om du har information som du tycker är känslig: dela den då aldrig offentligt på internet. Det går alldeles utmärkt att diskutera med någon i PM som du känner att du litar på och då är informationen mycket säkrare.

Slutligen - oavsett hur stora vi blir så tror jag inte att någon som inte är intresserad av sjukdomen hittar hit. Om man inte har bipolär sjukdom eller är anhörig eller av andra orsaker är väldigt intresserad så får man nog inte för sig att skapa ett konto på ett forum för bipolära. Och även om man kanske gör det så är ju sannolikheten låg att man listar ut att en av forumanvändarna är en person man känner, vanliga medlemmar ser ju bara den informationen som du väljer att lägga upp offentligt.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

De bästa trådarna på forumet! Empty Sv: De bästa trådarna på forumet!

Inlägg av Berguv ons mar 23 2016, 19:27

Ja att öppna nyhetssidorna för gäster, det är bra. Jag håller också med att det finns fördelar med att det inte kostar pengar.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

De bästa trådarna på forumet! Empty Sv: De bästa trådarna på forumet!

Inlägg av Onddruid tor mar 24 2016, 06:46

Då testar jag att öppna nyhetsforumet så att det går att läsa där om man är gäst men inte skriva Smile Vilka andra delforum tycker du borde vara öppna för gäster eller räcker det?
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

De bästa trådarna på forumet! Empty Sv: De bästa trådarna på forumet!

Inlägg av Berguv sön mar 27 2016, 14:22

Sidan med länkar och sidan med tips skulle också kunna vara öppna tycker jag, bara alla vet om det när man kommenterar


Såvida vi inte har skrivit saker där som vi inte har upphovsrätt att dela. Det kan ju gälla vissa forskningsartiklar. Där ju länkar bra för de som inte har access kommer inte åt de som är skyddade och då har ju inte vi gjort fel.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

De bästa trådarna på forumet! Empty Sv: De bästa trådarna på forumet!

Inlägg av Onddruid sön mar 27 2016, 18:20

hela informationsforumet och alla de delforumen, inklusive länkforumet är öppet för gäster och har alltid varit det, upphovsrätt borde inte vara något problem, när det gäller artiklar från tidningar så brukar det gälla att man får citera om man anger källan, överlag så tjänar tidningen på att bli citerad.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

De bästa trådarna på forumet! Empty Sv: De bästa trådarna på forumet!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet