Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

+3
Yoga
LindenDream
chai
7 posters

Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av Yoga fre mar 04 2016, 16:47

Jag tar Sertralin plus Lamotrigin och mitt humör är väl bättre än vad det varit. Jag har haft Sertralin förr och jag minns att den sexuella lusten blev sämre. Katastrofal om jag ska va ärlig. Samma sak har skett nu. Det här är ett stort problem. Frustrerande. Jag har en bra, kärleksfull och värdefull relation, den bästa människan och relationen i mitt liv, har inte råd att förlora den eller försämra den, men relationen närs till viss del av sex. Jag hoppar över medicinen för att kunna ha sex på ett tillfredsställande sett. Men om jag tar medicinen på morgonen blir det en hel dag utan den, för det är på kvällen vi ses. Inte så bra för mitt humör.

Innan tabletten, dvs på morgonen är det någorlunda OK, men dessa tillfällen växer inte på träd, då jag är en zombie första timmarna efter jag vaknat (tröttare än Medelsvensson, ni vet Smile ) plus att barn oftast finns hemma... Oj, det här blev detaljerat och långt... Nu till min fråga. Vad kan man ta istället för Sertralin? Vilka Antidepressiva påverkar INTE den sexuella lusten? Vet ni något? Tack på förhand.
Yoga
Yoga
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 198
Join date : 16-01-26
Location : Södra Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Sv: Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av chai fre mar 04 2016, 18:28

För mig var sertralin en riktig glädjedödare (förutom att den inte fungerar bra alls på mig), däremot kan jag fungera normalt när det gäller sex på Voxra som är en annan typ av antidepressiv.

Jag har hört att en del som tar SSRI lägger till buspiron för att motverka den här biverkningen. Inget jag har testat själv men det verkar som ett ganska milt medel.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Sv: Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av LindenDream fre mar 04 2016, 18:58

Ja, Voxra. Tyckte att det blev t o m bättre med den än naturligt, alltså utan mediciner....
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Sv: Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av Yoga mån mar 07 2016, 12:09

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Alltså, nu blev jag positiv! Wink Tänk om det skulle fungera på mig också? Ska prata med läkaren om det här när vi snart träffas. Då får jag väl nämna det ni har gjort.
Yoga
Yoga
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 198
Join date : 16-01-26
Location : Södra Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Sv: Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av Onddruid mån mar 07 2016, 18:17

Det här låter ganska intressant, hade lite lust igen i min hypomani men har varit nästan helt asexuell ganska länge nu och risperdal skickade mig tillbaka in i det, kanske får ta upp det med läkaren Smile
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Sv: Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av ghl1976 mån mar 07 2016, 20:22

Risperdal var för mig en sexlust dödare.

ghl1976
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 5
Join date : 16-01-17

Till överst på sidan Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Sv: Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av Butterflychaos mån mar 07 2016, 20:30

Risperdal dödade lusten i typ två veckor, sen var det tillbaka igen... Fast vet iofs inte hur det är med högre doser.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Sv: Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av Yoga tis mar 08 2016, 13:32

Onddruid skrev:Det här låter ganska intressant, hade lite lust igen i min hypomani men har varit nästan helt asexuell ganska länge nu och risperdal skickade mig tillbaka in i det, kanske får ta upp det med läkaren Smile

Menar du att Rispedal dödade lusten? Varför tar man Rispedal? Är det en AD?
Yoga
Yoga
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 198
Join date : 16-01-26
Location : Södra Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Sv: Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av Ma-ar tis mar 08 2016, 20:36

Yoga skrev:
Onddruid skrev:Det här låter ganska intressant, hade lite lust igen i min hypomani men har varit nästan helt asexuell ganska länge nu och risperdal skickade mig tillbaka in i det, kanske får ta upp det med läkaren Smile

Menar du att Rispedal dödade lusten? Varför tar man Rispedal? Är det en AD?

Risperdal är främst ett antipsykotikum, men kan också användas i stämmningsstabiliserande syfte.
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

Vad kan man ta så att sexlusten är normal? Empty Sv: Vad kan man ta så att sexlusten är normal?

Inlägg av Onddruid ons mar 09 2016, 05:27

Yoga skrev:
Onddruid skrev:Det här låter ganska intressant, hade lite lust igen i min hypomani men har varit nästan helt asexuell ganska länge nu och risperdal skickade mig tillbaka in i det, kanske får ta upp det med läkaren Smile

Menar du att Rispedal dödade lusten? Varför tar man Rispedal? Är det en AD?

Jag tror egentligen att det är schizo-biten för mig som dödat lusten, fick tillbaka den för att jag blev hypo och sedan blev jag stabiliserad av risperdal f.ö. precis som Ma-ar säger - jag tar medicinen som ett stämningsstabiliserande men främst för att typ bli av med psykos.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet