Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom

+2
Ma-ar
chai
6 posters

Gå ner

Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom Empty Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom

Inlägg av chai tor mar 31 2016, 17:25

Detta har jag hämtat från Bipolärt forum eftersom det stod att det var fritt att dela. Precis som det står går undersökningen snabbt att fylla i och du behöver inte lämna ut personuppgifter.

Clee skrev:Hej!

Jag heter Camilla Öman Lee och är psykologkandidat vid Lunds universitet. Tillsammans med en kursare utvärderar jag en ny behandling vid bipolär sjukdom. Behandlingen tar sikte på det vardagliga fungerandet. Den har visat lovande resultat utomlands och testas nu för första gången i Sverige. Tidigare forskning har fokuserat mycket på minskade symtom efter behandling men det behövs mer forskning om hur personer med bipolär sjukdom faktiskt upplever sin vardag och tillfredsställelsen med livet.

Vi skulle behöva er hjälp att samla in svar för att göra oss en bild av detta! Vi har gjort ett formulär som kan fyllas i här: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Formuläret tar c:a tio minuter att fylla i och består av 40 frågor. Våra kontaktuppgifter finns i formuläret. Undersökningen är öppen till den 22 april. Tack för hjälpen och dela gärna!

P.S. Jag kommer att slå på aviseringar för svar här och enbart följa denna tråd. När vår undersökning är klar kommer min profil att avregistreras.

Den som vill kommunicera med Clee kan hitta ursprungstråden på [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom Empty Sv: Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom

Inlägg av Ma-ar fre apr 01 2016, 05:50

Ifyllt. Bra att kunna sätta ord på alla kognitiva problem, även om det bara är i enqueteform.
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom Empty Sv: Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom

Inlägg av Onddruid fre apr 01 2016, 06:08

Klart! Bra initiativ tycker jag!
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom Empty Sv: Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom

Inlägg av Fallen fre apr 01 2016, 08:19

Mycket viktiga frågor men samtidigt som stresskänslighet är en del av detta. Däremot är detta viktigt för att få upp detta på arenan. För denna del har samhället svårt för att fatta.
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Posts : 837
Join date : 16-01-12
Location : Bortom Jupiter

Till överst på sidan Gå ner

Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom Empty Sv: Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom

Inlägg av Yoga tis apr 05 2016, 10:33

Ja, det var intressant.
Tyvärr var det inte upplyftande att se hur man svarade på de kognitiva frågorna, det känns...ILLA.

Att man fungerar över huvud taget Shocked Smile
Yoga
Yoga
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 198
Join date : 16-01-26
Location : Södra Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom Empty Sv: Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom

Inlägg av Berguv ons apr 06 2016, 10:20

Jag svarade också rätt dåligt på det kognitiva, men att det inte begränsar mig så mycket i det jag gör. Jag gör det jag vill ändå, men förebrår mig samtidigt ofta och har ångest för alla slarvfel jag gör, eller säger eller inte lyssnar osv. Jag har nog både dåligt och bra självförtroende i detta på samma gång, eller beroende på stämningsläget. Jag var hypo när jag svarade, visste om det kognitiva, men såg inte problemen - visst spelar det roll.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom Empty Sv: Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet