Taggar

#etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen

Höll på att trilla dit igår

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Höll på att trilla dit igår

Inlägg av chai i fre maj 27 2016, 21:17

... och jag vet inte ens varför, inget särskilt hade hänt. Bara ångest på kvällen och malande tankar. Lyckades dock avbryta och gå ut med verktyget till min man i vardagsrummet, sedan satt jag där och skakade tills han petade i mig stesolid. Och nej, jag är inte nöjd med mig själv, jag förbannar mig för att jag inte behöll det jättebra verktyget Embarassed Hade en trevlig dag utomhus med min man och en vän idag, fick ta stesolid det första jag gjorde när jag kom hem och sova två timmar. Usch så jobbigt det är att umgås med sig själv ibland. No!!!
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Höll på att trilla dit igår

Inlägg av Berguv i fre maj 27 2016, 22:59

Vilken tur att det inte gick för långt. Tur att du har din man. Du gjorde precis rätt som gick till honom.
Kram!
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Inlägg av Butterflychaos i lör maj 28 2016, 12:56

Vet precis hur det där känns (tyvärr). Starkt jobbat att du ändå lyckades lämna ifrån dig och bli omhändertagen.
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Inlägg av chai i lör maj 28 2016, 13:17

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]  [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] - tack. Tyvärr är det jättesvårt för mig att känna mig nöjd men det tillhör nog situationen.

Har just kommit hem från en sväng till stora köptemplet, som tur är hade min kompis sin treåring med sig så det blev inte alltför långrandigt. Nu är det stååååå uuuuuut som gäller, och inte fastna i helt bisarr sentimentalitet angående gamla dåliga tider.

En del av mig vill ringa min sjuksköterska på måndag, en annan del tycker att vad ska hon göra då, det är ändå upp till mig. Får se.
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Inlägg av Butterflychaos i lör maj 28 2016, 13:22

Ja, det gör nog det. Hade också varit lite sur på mig själv om (och det är väl ett rätt stort OM) jag gjort samma sak.
Oavsett om du berättar om självskadeimpulserna eller inte så kan det nog vara en bra idé att berätta vart du är på väg mentalt, så att vården kan hjälpa dig snabbt ifall det behövs. Vad hjälper det dig om du är tyst om att du mår sämre? Man behöver aldrig berätta mer än vad man vill, men kan vara en bra idé att inte låta ssk/läkare gå och tro att allt är OK när det inte är så.
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Inlägg av chai i lör maj 28 2016, 13:35

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] skrev:Ja, det gör nog det. Hade också varit lite sur på mig själv om (och det är väl ett rätt stort OM) jag gjort samma sak.
Oavsett om du berättar om självskadeimpulserna eller inte så kan det nog vara en bra idé att berätta vart du är på väg mentalt, så att vården kan hjälpa dig snabbt ifall det behövs. Vad hjälper det dig om du är tyst om att du mår sämre? Man behöver aldrig berätta mer än vad man vill, men kan vara en bra idé att inte låta ssk/läkare gå och tro att allt är OK när det inte är så.

Du har en bra poäng. Antar att jag är lite rädd för att någon ska vilja in och gräva bland medicinerna igen nu... det är inte helt stabilt men jag tror att en del helt enkelt är omställningsbesvär, och jag har ju inte heller någon fast läkare som känner mig. Det och så har jag ofta haft ett visst mått av "kan själv" även när jag inte har kunnat själv Laughing
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Inlägg av Berguv i sön maj 29 2016, 17:42

Hur är det idag Chai?
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Inlägg av chai i sön maj 29 2016, 17:53

Tack [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.], jag hankar mig fram. Kom på att jag ska till sjukgymnasten på tisdag och då vill jag inte ha några nya sår, så fåfängan får hålla mig flytande.
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Inlägg av chai i mån maj 30 2016, 14:05

Ringde min sjuksköterska i morse och talade in på svararen, men hon var tydligen ledig idag, så jag får se vad som händer imorgon. Inte så mycket tror jag. Ska på en familjtillställning i helgen så jag kan inte gärna lägga in mig (vilket jag inte direkt vill heller, har överlevt värre) och himlen vet om de inte redan har semesterstängt den lokala vårdavdelningen. Håller mig distraherad genom att leka reseledare, kolla tågtider och priser och sånt.
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet