Taggar

#etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen

Mitt lilla uppvarvningstillstånd.

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Mitt lilla uppvarvningstillstånd.

Inlägg av Hurricane i mån maj 30 2016, 11:02

Jag funderar lite. Brukar gå omkring i en milt depressiv bubbla med oro och ångest. Men under 3-4 veckor har jag känt mig friare i tankarna.

Igår kunde jag inte tala riktigt med min mor eller syster på kvällen då jag hade så många tankar i huvudet att det störde min förmåga att tänka och därmed tala.

Är vanligtvis mycket introvert och återhållsam, men senaste dagarna har jag lagt ut min musik på sociala medier, ansökt om namnbyte och tankarna i huvudet känns forcerade på något sätt. Det trycker sig fram massa tankar Razz Jag vill göra saker igen och skriver texter till min musik osv.

Ibland undrar jag om medicinen gör att jag blir uppe i varv ibland (risperdal). På så sätt att den förlorar effekt och därmed boostar nivåerna av olika saker i hjärnan (kanske nämnt det förut) Very Happy Sväljer medicinen med MYCKET VATTEN då jag tänkt att det gör att den inte ger lika bra effekt, stämmer det?

Det märkligaste jag gör under den milda uppvarvning jag nu går igenom är nog ett namnbyte. Byter från svenskt till ett tyskt liknande namn.

Nu ringde precis min doktor, och jag får paranoid oro mot honom Sad Det är irriterande, kan inte förklara den nojan riktigt.

Jag ville bara skriva lite. Jag kanske är i en hypomani men jag tror aldrig jag är sjuk utan att det är medicinen som gör att kemin i hjärnan är obalanserad, det tror jag oftast! VAD TROR NI? Very Happy

Hurricane
Bubblare
Bubblare

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Mitt lilla uppvarvningstillstånd.

Inlägg av Hurricane i mån maj 30 2016, 11:06

Klart ni inte kan avgöra på en simpel text. Tror ingen skulle tro att jag är i en mild hypomani heller med tanke på hur lugn och återhållsam jag är utåt. Men inuti så känns det annorlunda och på nätterna kommer det mesta jag håller inne på dagen fram.

Det är kul egentligen.. låter som jag analyserar för mycket, men det är bara här på forumet jag gör det Wink

Hurricane
Bubblare
Bubblare

Inlägg av Hurricane i mån maj 30 2016, 11:12

Jag undrar verkligen om det är Risperdal som orsakar mina toppar också. Har alltid skyllt mina depressiva tillstånd på den iallafall!

Hurricane
Bubblare
Bubblare

Inlägg av chai i mån maj 30 2016, 13:57

Här var det livat! Wink Tänker att håller inte du på att sätta ut Risperdal? Kanske är det snarare minskningen som påverkar? Något att diskutera med läkaren. När det gäller att ta medicinen med mycket vatten tror jag knappast det spelar roll, den ska ändå ner i en magsäck full med saltsyra. Det finns enstaka mediciner som ska tas tillsammans med mat för bästa effekt, men Risperdal tillhör inte dessa enligt Fass.

Jag hoppas det blir så där lagom lugnt snart.

chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Inlägg av Hurricane i mån maj 30 2016, 21:51

Nej, jag skall börja med nedtrappningen just idag Smile Nu är det lugnare.. går upp och ner! Smile

Okej, min taktik med vatten spelar kanske ingen roll då Razz

Hurricane
Bubblare
Bubblare

Inlägg av Sponsored content Idag på 13:06

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet