Taggar

#etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen

Cykloid psykos

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Cykloid psykos

Inlägg av Hurricane i ons jun 01 2016, 23:33

"Störning som har ett periodiskt förlopp med nedstämdhet eller upprymdhet jämte kortvariga tillstånd av lyckorus, svår ångest (pan-ångest) som kan ge upphov smärta och värk i olika delar av kroppen (med stelhet eller omvänt överrörlighet), vanföreställningar och hallucinationer, förvirring, personförväxlingar och paranoida hänsyftningsidéer, fixering vid tankar på döden, överkänslighet och överaktivitet alternerande med okänslighet och passivitet. "

Så kan Cykloid psykos beskrivas. En sak jag är nyfiken på är vad "FIXERING VID TANKAR PÅ DÖDEN" betyder mer specifikt? Hur ser dessa tankar ut? Någon som vet?

Ha det bra Smile

Hurricane
Bubblare
Bubblare

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Cykloid psykos

Inlägg av Hurricane i ons jun 01 2016, 23:36

Jag har själv upplevt fixering, men jag vill veta om det är samma jag upplevt som dom menar.

Hurricane
Bubblare
Bubblare

Inlägg av Onddruid i tor jun 02 2016, 22:15

Cykloid psykos är i stort sett en utdaterad diagnos, det finns folk som får diagnosen i Tyskland främst.

Fixering vid döden ser man ofta i depressiva psykoser, det kan se ut på många sätt, alltifrån att man konstant tänker på döden, att man ständigt är orolig för att dö eller att man tror att man egentligen redan är död.

Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

http://bipolar.swedishforum.se

Inlägg av Sponsored content Idag på 23:00

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet