Taggar

#etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen

Tråden: Vad jag är duktig!

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Tråden: Vad jag är duktig!

Inlägg av Berguv i sön mar 19 2017, 14:10

Jag tycker vi behöver en tråd som den här där vi kan berömma oss själva för små framsteg i vardagen. Det är inte meningen att fokusera på prestationer utan mer att få vara nöjd med sig själv efter ett bra val. Genom att skriva ger man sig bekräftelse som går in.

Så här:
I fredags var jag så sugen på att shoppa något, vad som helst. Det kliade i kroppen av sug efter 2 jackor för totalt 2700 kr, fast jag egentligen inte behöver. Min jacka är dock gammal och lite trasig. Det slutade med att jag köpte en annan jacka för 499kr, men nog så bra och den täcker behovet av båda jag sett.

Ett bättre val som stillade köphungern och gör mig nöjd.

Fyll på med exempel ni med! Kanske när man lyckats säga nej, kommit ut på promenad, tagit en paus.
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Tråden: Vad jag är duktig!

Inlägg av Fallen i mån mar 20 2017, 12:34

Säger nej - till väldigt mycket och sätter mig själv först och då helt ur ett hälsosamt egoistiskt syfte. Handlar inte bara om det mest självklara utan mest utifrån jag anser mig själv som mer värdefull än låta andra få kliva rakt över mig.
Fallen
Veteran
Veteran

Inlägg av Berguv i tis mar 21 2017, 08:06

Det låter som en bra utgångspunkt för att må bra, Fallen. Själv har jag haft svårt att sätta mig själv i "första rummet". Jag jobbar på det.
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Inlägg av Linn i lör okt 07 2017, 13:30

Vad duktiga ni är!! Att säga nej kan vara svårt men är så oerhört viktigt. Fallen - helt rätt att inse att du är värdefull, det låter som du jobbat dig till ett bra förhållande till dig själv <3

Jag har faktiskt också varit jätteduktig senaste månaden!
Jag har skin picking disorder och pillar sönder min hud i ansiktet och på bröstet. Nu när jag fått mer energi och kommit ur en depression har jag valt att satsa på att ta hand om min hud. Provat olika rutiner vid ansiktstvätt och duschning, provat olika fukt-lotion, ansiktslotion osv. Det funkade ett tag, mkt mindre finnar och saker att pilla på, men nu kommer det tillbaka pga en medicin :-( Men var ändå duktig!

Jag har också valt att börja få upp min träning igen. Från att inte ha orkat göra någonting (10 min prom varannan dag) går jag varje dag allt längre sträckor. Skyndar väldigt långsamt pga tidigare skador av överansträngning. Vill kunna springa igen, efter att stärkt muskler osv. Kanske nästa sommar? Är duktig som tar det lugnt och metodiskt, och ihärdigt som har ett mål att sträva efter.
Linn
Bubblare
Bubblare

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet