Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb

4 posters

Gå ner

Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb Empty Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb

Inlägg av Berguv sön sep 17 2017, 08:31

Se GP idag 17/9 s 4.
"Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb".
Http://www.gp.se/nyheter/debatt

Skriv gärna inlägg, repliker och dela!
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb Empty Sv: Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb

Inlägg av Butterflychaos sön sep 17 2017, 10:34

Tycker det var en bra debattartikel. Som du säger - att behöva byta arbete och osäkerhet kring ekonomi kan definitivt göra skoven värre. Tror inte så många blir bättre av att behöva byta från ett bra jobb där man känner sig kompetent och uppskattad till ett jobb man inte har någon erfarenhet eller skulle trivas med.man undrar ju vad dom tänker med....
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb Empty Sv: Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb

Inlägg av chai sön sep 17 2017, 11:21

Ja, bra artikel. Tyvärr har jag inget vidare kontaktnät att dela med, väldigt länge sedan jag ens skrev något på Facebook.

Om man vänder på det så är det faktiskt heller inte så att ett okvalificerat jobb nödvändigtvis är enkelt och stressfritt. Att t.ex. vara undersköterska inom hemtjänsten kräver ingen doktorsexamen, men det verkar som att många drabbas av utmattning. Man borde kunna kräva att Försäkringskassan gör bedömningar som är både individuella och långsiktiga.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb Empty Sv: Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb

Inlägg av Berguv sön sep 17 2017, 12:53

Hej! Jag visst är det så att alla jobb är mer ellet mindre stressfyllda, kanske särskilt inom vården eller industrin. Jag tänker att det kom med i texten genom vad som är stressigt för någon behöver inte vara det för någon annan.

Hittills verkar ingen kommenterat något.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb Empty Sv: Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb

Inlägg av Fallen sön sep 17 2017, 18:48

Ramlade över den på ett flertal ställen på fejjan. Tänkte direkt...

Riktigt bra. Så ja - jag har länkat, lagt upp den med text och hoppas att personer inom V toppen tar och läser den.
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Posts : 837
Join date : 16-01-12
Location : Bortom Jupiter

Till överst på sidan Gå ner

Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb Empty Sv: Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb

Inlägg av Berguv sön sep 17 2017, 21:32

Kul! Tack! Ja det är väl politiker som är min främsta målgrupp. Själv har jag aldrig varit politiskt intresserad, men min artikel här är nog mitt första politiska drag.

Hela länken finns nedan så den går att hitta också efter idag.
https://www.e-pages.dk/goteborgsposten/2192/article/631267/4/1/render/?token=a6009257288365cb87a3670abf5acec4p.

Intressant att den dykt upp på Facebook, för få av mina vänner har delat, så jag vet inte om folk läst etc.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb Empty Sv: Debatt Psykiskt sjuka tillåts inte behålla avancerade jobb

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet