Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Rastlöshet

Gå ner

Rastlöshet Empty Rastlöshet

Inlägg av Greenpeas tis apr 24 2018, 18:41

Hej allihop!

Är ny på forumet men lyckades inte hitta någon som ställt samma fråga så ni får ursäkta om saken redan har diskuterats.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara men jag blir väldigt lätt trött på saker, blir uttråkad och måste ha förändring ofta. Har haft minst 10 arbeten där jag enbart arbetat i ett år innan jag blivit uttråkad och sökt något nytt. Vill byta lägenhet och flytta till en ny eller flytta till en ny ort. Blev till slut en flytt utomlands.

Löjligt exempel men jag har bytt bank fyra gånger på ett år, bytt kreditkort flertalet gånger då det alltid finns något som är bättre, måste ha den senaste tekniken då jag tröttnar på den gamla, går med i olika bonusprogram, byter leverantör av internet, möblerar om, vet oftast inte vad jag vill, allt jag vet är att jag vill ha något nytt för att känna mig levande.

Börjar fundera på om jag vill flytta hem igen efter 3 år utomlands men vet att jag inte trivdes där heller.

Min partner börjar tröttna lite på mitt beteende och undrar varför jag aldrig nöjer mig eller ska krångla med el och internet osv.

Har ett väldigt bra arbete och tjänar bra för det jag gör, men har nu arbetat där i 10 månader och har tröttnat och tycker inte det är kul längre.

En läkare sade till mig en gång att det ofta är förekommande om man är bipolär, att man tröttnar och har många järn i elden. En annan doktor sade att det enbart beror på min personlighet. Vet inte vad som stämmer?

Är det någon mer som känner igen sig eller har något tips eller tankar på hur jag kan ändra mig och mitt beteende?

Tack på förhand!

Greenpeas
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Rastlöshet Empty Sv: Rastlöshet

Inlägg av Butterflychaos ons apr 25 2018, 17:24

Kul att du hittat hit!

Jadu, svår fråga... Det kanske är blandat det där - det kanske är kopplat till bipolära (jag kan tänka mig att en del har lite sånt som hypo/manivarningar; att plötsligt göra impulsiva livsändrande beslut) men det kan lika gärna vara personlighetsdrag med. Om det hör ihop med svängningar i stämningsläge så låter det mer bipolärt, annars mer personlighet. Sånt här som att tröttna på saker och byta jobb etc kan ju dock vara ganska individuellt. Dock vet jag inte om det är särskilt typiskt för bipolära,... Som sagt, kanske inte om det är jämnt så oavsett hypoman/depressiv/eutym
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet