Taggar

#etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av skinkan i lör jun 11 2016, 22:56

Ja det är helt galet, kan inte komma ihåg vad jag ens tänkte.
De var inte så dyra så ett mindre felsteg, bara ett av de mer bisarra.

Jag har även åkt iväg på tokiga resor.

Känns som att jag gjort allt och kanske lite till.
skinkan
Bubblare
Bubblare

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av gadas i tor jun 23 2016, 14:10

Min inställning är nog den att gör man knäppa saker (annat än i bästa mening) så är det inte hypomani utan mani. Det är just det som är skillnaden. Problemet med hypomani är för mig att den tröttar ut hjärnan tills hjärnan stänger ner i depression.

gadas
Bubblare
Bubblare

Inlägg av rajott i ons jan 18 2017, 19:35

Oj! Finns det plats för en roman här? Har MYCKET jag skulle kunna dela med mig av... Kan ta några godingar:
* Jag sa upp mig från jobbet, sålde min lägenhet och drog till Sydney ett år. Charmade halva stan och hängde med massa skådisar, var statist i massa filmer och käkade mest ostron och drog koks... Fast det här var nog snarare en manisk period än en hypoman med otaliga galna händelser. Inte minst ett oerhört riskfyllt sexuellt beteende som turligt nog aldrig orsakade något problem efteråt. Även ett hejdundrande drogbruk var en ingrediens.
* Jag köpte en häst på impuls en gång. Alltså jag vet inte riktigt hur jag tänkte där, men det verkade som en bra idé just då.

Överlag triggar pengar i princip alltid igång manier/hypomani hos mig. Har typ rik familj och haft hjälp till att skaffa bostadsrätter osv och när dessa sålts och jag sitter med massa pengar så fladdrar jag bara iväg och bränner allt på knaserier.
Att min familj alltid funnits där som skyddsnät så detta beteendet inte inneburit större katastrofer för mig tror jag faktiskt kan ha gjort att jag blev diagnosticerad så sent i livet, om ni förstår hur jag menar?

rajott
Nyinitierad
Nyinitierad

Inlägg av skkinkan i tor aug 24 2017, 02:51

Rolig tråd.

skkinkan
Gäst

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet