Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

4 posters

Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av Linn fre aug 10 2018, 11:06

Hej, uppdaterade lite på min profil och såg precis att man kan välja kön "man" eller "kvinna". Jag tänker att det vore trevligt att ha ett tredje alternativ för alla transpersoner som inte identifierar sig som man eller kvinna (utan mittemellan/både och/något annat/inget kön). Det är en inkluderande gest som gör att alla känner sig välkomna, och jag kan inte komma på en enda nackdel med det. Kanske kan man döpa det till "annat", "annat kön" eller "non-binary". Vad säger ni? Någon moderator som känner sig manad?
Linn
Linn
Bubblare
Bubblare

Posts : 37
Join date : 16-05-08
Location : Lund, Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av Fallen lör aug 11 2018, 08:23

Räcker nog med att vi inkluderar ett X, som ett tredje alternativ för de som inte identifierar sig med de biologiska könen.

@chai
@butterflycaos

Möjligt ???
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Posts : 837
Join date : 16-01-12
Location : Bortom Jupiter

Till överst på sidan Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av chai lör aug 11 2018, 13:01

Det borde vi absolut fixa, fattar inte att jag inte ens sett det!! Tyvärr är jag egentligen världens kassaste admin när det gäller det mer tekniska. (Och har allmän hjärnsläpp för tillfället.) Men ska skicka pm till @Onddruid och @Butterflychaos, Onddruid satte upp forumet från början.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av Butterflychaos lör aug 11 2018, 16:34

chai skrev:Det borde vi absolut fixa, fattar inte att jag inte ens sett det!! Tyvärr är jag egentligen världens kassaste admin när det gäller det mer tekniska. (Och har allmän hjärnsläpp för tillfället.) Men ska skicka pm till @Onddruid och @Butterflychaos, Onddruid satte upp forumet från början.

Ska kolla om jag kan fixa det!
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av Butterflychaos lör aug 11 2018, 16:57

Sorry, jag vet inte hur jag ska ändra fältet... Går inte att lägga till något, den verkar vara fördefinierad Neutral Shocked
Jag ska se om jag kan ändra på det på något annat sätt men är helt slut just nu
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av chai lör aug 11 2018, 17:14

@Butterflychaos - tack för att du försöker. Jag har tyvärr ingen aning.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av Fallen sön aug 12 2018, 06:47

Butterflychaos skrev:Sorry, jag vet inte hur jag ska ändra fältet... Går inte att lägga till något, den verkar vara fördefinierad Neutral Shocked
Jag ska se om jag kan ändra på det på något annat sätt men är helt slut just nu

Eller går detta att göra så att detta fält inte behövs fyllas i, alltså dölja det. För i sig är det ju totalt onödig info, vilket kön en har. Utan beror helt på hur en ser på sig själv och identifierar sig.
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Posts : 837
Join date : 16-01-12
Location : Bortom Jupiter

Till överst på sidan Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av chai sön aug 12 2018, 07:51

Fallen skrev:
Butterflychaos skrev:Sorry, jag vet inte hur jag ska ändra fältet... Går inte att lägga till något, den verkar vara fördefinierad Neutral Shocked
Jag ska se om jag kan ändra på det på något annat sätt men är helt slut just nu

Eller går detta att göra så att detta fält inte behövs fyllas i, alltså dölja det. För i sig är det ju totalt onödig info, vilket kön en har. Utan beror helt på hur en ser på sig själv och identifierar sig.

Jag håller egentligen med dig Fallen. Vad säger ni andra?

Jag testade som användare, hade fyllt i kvinna och det gick att ändra till man, men däremot inte att bocka ur den helt igen vilket verkar dumt.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av Butterflychaos sön aug 12 2018, 11:45

Fallen skrev:
Butterflychaos skrev:Sorry, jag vet inte hur jag ska ändra fältet... Går inte att lägga till något, den verkar vara fördefinierad Neutral Shocked
Jag ska se om jag kan ändra på det på något annat sätt men är helt slut just nu

Eller går detta att göra så att detta fält inte behövs fyllas i, alltså dölja det. För i sig är det ju totalt onödig info, vilket kön en har. Utan beror helt på hur en ser på sig själv och identifierar sig.

Jag tror att man inte behöver fylla i kön... Det ser ut så i inställningarna i alla fall
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Ett tredje könsalternativ att välja i profilen Empty Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet