Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Hoppas verkligen att detta blir verklighet

4 posters

Gå ner

Hoppas verkligen att detta blir verklighet Empty Hoppas verkligen att detta blir verklighet

Inlägg av Fallen tor feb 04 2016, 11:50

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Kan inte bara vara jag som lider av hjärntrötthet eller som det oxå kallas för psykisk trötthet med det menas det att man väldigt lätt blir uttröttad. Inget som har med fysisk trötthet alls. Utan helt annat.

Jag ser framemot detta, men om denna medicin skulle funka även för de med bipolär sjukdom, så skulle mitt liv bli mycket bättre.
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Posts : 837
Join date : 16-01-12
Location : Bortom Jupiter

Till överst på sidan Gå ner

Hoppas verkligen att detta blir verklighet Empty Sv: Hoppas verkligen att detta blir verklighet

Inlägg av Onddruid tor feb 04 2016, 11:58

Det verkar vara det här som de pratar om ifall någon vill ha lite vetenskaplig fakta om den nya medicinen:
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Ämnet liknar ett neuroleptika verkar det som, den blockerar dopamin D2-receptorer. Blir intressant att se om detta blir ett nytt mildare alternativ till neuroleptika.

EDIT: från att ha läst länkarna jag la upp är det mycket möjligt att detta skulle kunna bli en ny stämningsstabiliserare.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Hoppas verkligen att detta blir verklighet Empty Sv: Hoppas verkligen att detta blir verklighet

Inlägg av Fallen tor feb 04 2016, 12:01

Skulle som sagt vara toppen! Ser framemot fortsatt forskning.
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Posts : 837
Join date : 16-01-12
Location : Bortom Jupiter

Till överst på sidan Gå ner

Hoppas verkligen att detta blir verklighet Empty Sv: Hoppas verkligen att detta blir verklighet

Inlägg av chai tor feb 04 2016, 12:38

Oj, ja det vore något...
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Hoppas verkligen att detta blir verklighet Empty Sv: Hoppas verkligen att detta blir verklighet

Inlägg av Butterflychaos tor feb 04 2016, 19:12

Lät väldigt intressant!
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Hoppas verkligen att detta blir verklighet Empty Sv: Hoppas verkligen att detta blir verklighet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet