Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Ångestattack blixt från klar himmel?

2 posters

Gå ner

Ångestattack blixt från klar himmel? Empty Ångestattack blixt från klar himmel?

Inlägg av Berguv ons mar 02 2016, 12:28

Igår kväll fick jag en ångestattack med bröstsmärta som satt i även under natten eftersom jag kände det när jag vaknade till flera gånger.
Det förbryllar mig eftersom jag kände att jag mådde så bra innan, körde hem från jobbet sent, glad över att allt gått så bra, fåttberöm av chefen mfl, kände mig ovanligt nöjd och relativt lugn.
Sen hemma efter att tagit kvällsmedicinen quetiapin och skulle lägga mig kom då bröstsmärtan som var stark och satt i i en timme innan jag somnade, släppte inte helt.

Som vanligt blev jag väl uppvarvad efter jobbet, skrev på kom ihåglistor för jobbet mm, städade plockade undan något lite, gjorde några träningsövningar för min nacke och den stukade foten, babblade lite med maken.
Men relativt lugnt.
Förstår inte varför attackerna kommer utan att jag känner särskilt stark ångest eller stress innan.
Andra gånger har de kommit ex. när jag vaknar på morgonen, när jag dukade då vi var på skidsemester med vänner i gemensam stuga, då vi varit ute och flanerat i någon semesterort etc. Ca 1gr i månaden.
Mina ångestattacker är inte typiska för panikångest, det är mest kraftig bröstsmärta som kramp och ibland upp mot underkäken, strålar ut. Jag blir inte direkt rädd, men orolig. Min läkare tror ändå det är en form av ångestattack. Jag känner lite tendens till det idag med och det kan nog komma tillbaka om jag känner efter för mycket.
Kanske quetiapinet påverkade då jag får lite nästäppa och andas tyngre. Det gör mig lite orolig.
Jag har kollat hjärtat med EKG nyss, så det är inget fysiskt.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Ångestattack blixt från klar himmel? Empty Sv: Ångestattack blixt från klar himmel?

Inlägg av Yoga tor mar 03 2016, 13:08

Har inget klokt att säga. Inget jag känner igen. Får aldrig bröstsmärta vid ångestattack. Tror nog i alla fall att du kan lyssna på din läkare i frågan.
Yoga
Yoga
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 198
Join date : 16-01-26
Location : Södra Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet