Nytt sedan sist
Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen
Lamotrigin och trötthet?
+2
Berguv
chai
6 posters
Bipolär Sjukdom - Stöd & Fakta :: Bipolära diskussioner :: Bipolära Diskussioner :: Medicin och behandlingar
Sida 1 av 1
Lamotrigin och trötthet?
Är det någon som råkat ut för att bli extra trött efter det att lamotrigin satts in? Jag kan lätt sova 12 timmar eller mer nu, mitt normala när jag inte är i ett skov är ca 8-9. Har gjort flera medicinändringar de senaste månaderna så det är inte lätt att veta vad som är vad, det kan ju också vara en efterreaktion på det senaste kraftiga skovet antar jag. Jag har inget minne av att jag blev trött av lamotrigin förra gången jag tog det för några år sedan.
Just nu tar jag 25 mg vilket motsvarar 50 mg annars, detta för att jag samtidigt äter valproat som påverkar koncentrationen.
Just nu tar jag 25 mg vilket motsvarar 50 mg annars, detta för att jag samtidigt äter valproat som påverkar koncentrationen.
chai- Ambulerande Admin
Sv: Lamotrigin och trötthet?
Konstigt, jag blir snarare pigg av Lamotrigin. Men man kan säkert reagera olika. Kan din trötthet bero på depressionsepisoden och hypomanin du nyss hade?
Berguv- Rekorderlig Medlem
Kollade just i Fass och både sömnighet och sömnlöshet fanns med som vanliga biverkningar, så jag antar att det kan slå åt endera hållet.
Det är fullt möjligt också att jag fortfarande reagerar på den mentala urladdningen som jag nyss gick igenom.

chai- Ambulerande Admin
Jag kom ihåg att jag på lamictal var lätt sömnig. Inte så att jag sov hela dagen, men bakom ratten, framför TV, läsa en bok, sådant gjorde mig väldigt sömnig. Jag har det fortfarande, och nu är det abilify, men sedan jag slutade med lamictal blev det abslolut mindre.
Ma-ar- Rekorderlig Medlem
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] - tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Vi får väl se om detta ger med sig med tiden.
chai- Ambulerande Admin
Faktiskt inte riktigt vad jag har lagt märke till, att bli tröttare eller mer vaken av lamotrogin.
Fallen- Veteran
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] - tack för att du berättar. Nej, förra gången jag tog dem kände jag varken till eller från, men då hade jag någon annan medicinkombination också.
chai- Ambulerande Admin
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.],
Jag står endast på Lamotrogin och mer andra mediciner för att bromsa skov med.
Jag står endast på Lamotrogin och mer andra mediciner för att bromsa skov med.
Fallen- Veteran
Jag blev jättepigg av den, sömnlös faktiskt, men lillasyrran blev supertrött. Som sagt, både är ju vanliga biverkningar...Lite roligt faktiskt, tycker jag...
LindenDream- Rekorderlig Medlem
Konstant trött
Har tagit lamictal innan, men fick nu lamotigin, är konstant trött, blir nästan som ett barn att jag blir helt förtvivlad och så trött att jag inte vill prata utan endast ligga under ett täcke. Brukar inte bli såhär trött och utmattad någonsin. Sover och napar hela tiden. Ska prata med min läkare imorgon
F4p4- Gäst
Till admin.!.Jag kommer inte in på personliga meddelanden. Nödsignal och jag vill chatta med varandra. Jag kommer inte in någonstans. Jag är.inloggad. Därför skriver jag här till admin. Har försökt en vecka hur många gånger som helst. Håller på att bli galen.
Biseuellpol- Bubblare

» Akne och lamotrigin -slutar det sen?
» Lamictal/Lamotrigin
» Lamotrigin lamictal
» Pendla mer med lamotrigin?
» Sömn - insomnia och Lamotrigin
» Lamictal/Lamotrigin
» Lamotrigin lamictal
» Pendla mer med lamotrigin?
» Sömn - insomnia och Lamotrigin
Bipolär Sjukdom - Stöd & Fakta :: Bipolära diskussioner :: Bipolära Diskussioner :: Medicin och behandlingar
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|