Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Såå jobbigt att vänta..

3 posters

Gå ner

Såå jobbigt att vänta.. Empty Såå jobbigt att vänta..

Inlägg av Flickan i Underlandet sön okt 16 2016, 21:06

Lite granna känns det som att jag väntar på att få veta hur min framtid ser ut..
Har jag en diagnos inom det bipolära eller "bara" adhd eller båda ?
Läser och läser men blir inte alls klokare.., jag har mina depressiva episoder och mina hypomana, de hypomana börjar alltid med samma som håller i sig.. Jag blir pilsk,och det håller i sig tills det är över, en. vecka eller sex... Känns lite jobbigt vid en utredning att vara tvunygen att berätta detta... men det är det tydligaste tecknet jag har att gå på, en dag så bara vet jag-att nu är det på G igen..

Flickan i Underlandet
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 4
Join date : 16-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Såå jobbigt att vänta.. Empty Sv: Såå jobbigt att vänta..

Inlägg av Flickan i Underlandet mån okt 17 2016, 18:24

Det kanske var dumt formulerat av mig det jag skrev igår...
Kärnan i frågan är Hur ärlig ska man vara ? Vad måste man inte berätta om ?

Flickan i Underlandet
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 4
Join date : 16-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Såå jobbigt att vänta.. Empty Sv: Såå jobbigt att vänta..

Inlägg av Butterflychaos mån okt 17 2016, 20:44

Det är bra att vara så ärlig som möjligt för att dom ska kunna ställa rätt diagnos. Och tro mig, dom har säkerligen hört talas om andra som gjort bra mycket värre saker när dom är hypo/maniska. Ökad sexlust är jättevanligt. Säg så mycket som du är bekväm med, men vet att det är en fördel att inte dölja för mycket
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Såå jobbigt att vänta.. Empty Sv: Såå jobbigt att vänta..

Inlägg av chai mån okt 17 2016, 21:34

Jag säger som ButterflyChaos att ju mer ärlig du klarar av att vara, desto större chans att de kommer fram till en riktig diagnos och en bra behandling. Ökad sexlust känner jag igen och har ofta hört om. Det är inte ens särskilt knäppt tycker jag i jämförelse med en del annat jag gjort... Sedan har vi alla våra egna mönster, det som gäller för en gäller inte för alla. Så det hjälper inte alltid att försöka jämföra sig med andra, utan det jag tycker är bäst är att försöka få syn på sitt eget mönster.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Såå jobbigt att vänta.. Empty Sv: Såå jobbigt att vänta..

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet