Nytt sedan sist
Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen
vill gärna höra andras erfarenheter vid insättning av Abilify
Bipolär Sjukdom - Stöd & Fakta :: Bipolära diskussioner :: Bipolära Diskussioner :: Medicin och behandlingar
Sida 1 av 1
vill gärna höra andras erfarenheter vid insättning av Abilify
Hej
Ny här på forumet för jag har gått utan diagnos i 40 år. Fick efter många om och men träffa en specialtist i förra veckan och fick sen min diagnos. CaD samt bipolär typ 2 och läkaren skrev ut Abilify som tillägg till mina Velaflaxin.
Har grym morgonångest sen jag började äta Abilify och det verkar som dom är i konflikt med Velaflaxinet, vet någon här om detta är vanligt och hur länge det håller i sig med morgonångest?
Ny här på forumet för jag har gått utan diagnos i 40 år. Fick efter många om och men träffa en specialtist i förra veckan och fick sen min diagnos. CaD samt bipolär typ 2 och läkaren skrev ut Abilify som tillägg till mina Velaflaxin.
Har grym morgonångest sen jag började äta Abilify och det verkar som dom är i konflikt med Velaflaxinet, vet någon här om detta är vanligt och hur länge det håller i sig med morgonångest?
Icemist- Bubblare
Sv: vill gärna höra andras erfarenheter vid insättning av Abilify
Hej, välkommen! Det låter inte roligt hur du har det. Jag vet att det är mycket individuellt hur man reagerar på Abilify. Vissa har mycket oro i kroppen och kan alldrig vänja sig med preparatet. Andra har det bara i början. Själv har jag Abilify sedan ca 10 år tillbaka och alldrig haft ångest på grund av den.
Ma-ar- Rekorderlig Medlem
Tack för svar, åt du antidepressiva när du började med Abilify?
Icemist- Bubblare
Ja, det gjorde jag, även Venlafaxine. Just nu med Cipralex.
Uppdatering: Dag 5 är det lite bättre med insättningsångesten 

Icemist- Bubblare
Och hur går det dag 6?
Hej, idag känner jag mig väldans energisk och uppåt.....nästan lite nog så mycket
Icemist- Bubblare
Bipolär Sjukdom - Stöd & Fakta :: Bipolära diskussioner :: Bipolära Diskussioner :: Medicin och behandlingar
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet