Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Utsättning av abilify pga rörelsestörning.

2 posters

Gå ner

Utsättning av abilify pga rörelsestörning. Empty Utsättning av abilify pga rörelsestörning.

Inlägg av Ma-ar fre aug 18 2017, 11:57

Igår har jag tagit min sista tablett Abilify. Jag har haft tardiva rörelser i flera år nu och det blir värre. Som tur är inte/knappt i munnen. Under nedtrappningen dock blev rörelserna ännu livligare. Kan egentligen inte köra bil, för foten på pedalen rör sig hela tiden. Väldig störande för alla omkring mig och blir själv tokig av att hela tiden vara tvungen att rörafötter, händer mm. Så jag har bestämt mig helt nu, ingen Abilify mer. Har trappat ner i tre veckor och kommer inte att ta en tablett till.

Har varit hos läkaren och hon är med på banan. Beredskap för psykotiska symptom i form av extra kontakt på mottagningen, och vid behov insättning av Clozapin. Jag har gått med på det. Och, jag får nu inte köra bil. Mmmm.

Någon mer som har tardiva rörelser av ap?
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

Utsättning av abilify pga rörelsestörning. Empty Sv: Utsättning av abilify pga rörelsestörning.

Inlägg av Butterflychaos fre aug 18 2017, 18:07

Har själv int ehaft tardiv dyskinesi, men från vad jag förstått så är det så att det blir värre vid utsättning av neuroleptika. Har dock ingen större koll på det hela, tyvärr. Haft något liknande akastisi av Seroquel, var ju inte särskilt trevligt det heller. Men från vad jag hört så är TD ett helvete. Önskar jag haft något vettigare att komma med. Håller tummarna för dig i alla fall.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Utsättning av abilify pga rörelsestörning. Empty Sv: Utsättning av abilify pga rörelsestörning.

Inlägg av Ma-ar fre aug 18 2017, 19:51

Ja, det är känd att det kan bli värre med TD när man utsätter medicinen. Tack i alla fall för tummarna. Hittils märker jag ingen ångest, som oftast är ett tecken på psykos, kanske klarar jag mig nu utan antipsykotikum? Hoppas det.
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

Utsättning av abilify pga rörelsestörning. Empty Sv: Utsättning av abilify pga rörelsestörning.

Inlägg av Butterflychaos fre aug 18 2017, 20:43

Ja, man kan alltid hoppas!
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Utsättning av abilify pga rörelsestörning. Empty Sv: Utsättning av abilify pga rörelsestörning.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet