Nytt sedan sist
Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen
Ett tredje könsalternativ att välja i profilen
4 posters
Sida 1 av 1
Ett tredje könsalternativ att välja i profilen
Hej, uppdaterade lite på min profil och såg precis att man kan välja kön "man" eller "kvinna". Jag tänker att det vore trevligt att ha ett tredje alternativ för alla transpersoner som inte identifierar sig som man eller kvinna (utan mittemellan/både och/något annat/inget kön). Det är en inkluderande gest som gör att alla känner sig välkomna, och jag kan inte komma på en enda nackdel med det. Kanske kan man döpa det till "annat", "annat kön" eller "non-binary". Vad säger ni? Någon moderator som känner sig manad?
Linn- Bubblare
Sv: Ett tredje könsalternativ att välja i profilen
Räcker nog med att vi inkluderar ett X, som ett tredje alternativ för de som inte identifierar sig med de biologiska könen.
@chai
@butterflycaos
Möjligt ???
@chai
@butterflycaos
Möjligt ???
Fallen- Veteran
Det borde vi absolut fixa, fattar inte att jag inte ens sett det!! Tyvärr är jag egentligen världens kassaste admin när det gäller det mer tekniska. (Och har allmän hjärnsläpp för tillfället.) Men ska skicka pm till @Onddruid och @Butterflychaos, Onddruid satte upp forumet från början.
chai- Ambulerande Admin
chai skrev:Det borde vi absolut fixa, fattar inte att jag inte ens sett det!! Tyvärr är jag egentligen världens kassaste admin när det gäller det mer tekniska. (Och har allmän hjärnsläpp för tillfället.) Men ska skicka pm till @Onddruid och @Butterflychaos, Onddruid satte upp forumet från början.
Ska kolla om jag kan fixa det!
Butterflychaos- Ambulerande Admin
Sorry, jag vet inte hur jag ska ändra fältet... Går inte att lägga till något, den verkar vara fördefinierad
Jag ska se om jag kan ändra på det på något annat sätt men är helt slut just nu

@Butterflychaos - tack för att du försöker. Jag har tyvärr ingen aning.
chai- Ambulerande Admin
Butterflychaos skrev:Sorry, jag vet inte hur jag ska ändra fältet... Går inte att lägga till något, den verkar vara fördefinierad![]()
![]()
Eller går detta att göra så att detta fält inte behövs fyllas i, alltså dölja det. För i sig är det ju totalt onödig info, vilket kön en har. Utan beror helt på hur en ser på sig själv och identifierar sig.
Fallen- Veteran
Fallen skrev:Butterflychaos skrev:Sorry, jag vet inte hur jag ska ändra fältet... Går inte att lägga till något, den verkar vara fördefinierad![]()
![]()
Eller går detta att göra så att detta fält inte behövs fyllas i, alltså dölja det. För i sig är det ju totalt onödig info, vilket kön en har. Utan beror helt på hur en ser på sig själv och identifierar sig.
Jag håller egentligen med dig Fallen. Vad säger ni andra?
Jag testade som användare, hade fyllt i kvinna och det gick att ändra till man, men däremot inte att bocka ur den helt igen vilket verkar dumt.
chai- Ambulerande Admin
Fallen skrev:Butterflychaos skrev:Sorry, jag vet inte hur jag ska ändra fältet... Går inte att lägga till något, den verkar vara fördefinierad![]()
![]()
Jag tror att man inte behöver fylla i kön... Det ser ut så i inställningarna i alla fall
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|