Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner

2 posters

Gå ner

Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner Empty Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner

Inlägg av Joss88 fre feb 07 2020, 20:46

Jag har slutat med mina mediciner för min bipolära diagnos för tre veckor sedan efter att ha trappat ner och ut dem sedan i oktober i samråd med min läkare. Jag har dock kvar Seroquel depot men halverat styrkan  (hade 4 mediciner innan). Jag vill bli gravid❤  och trodde att jag skulle må sämre psykiskt vilket jag som tur är inte gör.
Däremot mår jag sämre fysiskt sedan 5 veckor. En extrem trötthet och matthet som inte går över eller går att sova bort och huvudvärk dagligen. Det känns som någonting inte stämmer (har tagit olika blodprover och de är normala). Hittar ingenting om det på nätet men min läkare sa att det kan hända men det var inget någon sa något om innan. Givetvis förändrar detta ingenting om mina drömmar om att bli gravid men vore kul att höra om det är någon annan som upplevt något liknande Smile

Joss88
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 2
Join date : 20-02-06

Till överst på sidan Gå ner

Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner Empty Sv: Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner

Inlägg av Butterflychaos lör feb 08 2020, 17:20

Antidepressiva kan ge rejäla utsättningssymptom, kan vara det? Det kommer gå över, men kan ta tid. Har inte själv haft det problemet men har hört att andra haft problem med det (särskilt SSRI). Är ingen expert direkt, men vet att du inte är ensam i alla fall.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner Empty Sv: Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner

Inlägg av Joss88 lör feb 08 2020, 21:54

Tack för ditt svar:)  Jag har dock inte några SSRI utan endast stämningsstabiliserande och litium (vet inte om de hör till stämningsstabiliserande)... Men kan ju som du säger vara det men skönt att jag inte är ensam och får helt enkelt "härda" ut och ge det tid.

Joss88
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 2
Join date : 20-02-06

Till överst på sidan Gå ner

Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner Empty Sv: Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet