Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Scenariotråden

4 posters

Gå ner

Scenariotråden Empty Scenariotråden

Inlägg av Onddruid sön feb 28 2016, 08:58

Det här är en kul lek som jag får leka alldeles för sällan nuförtiden. Den första som börjar spela ställer upp ett hypotetiskt scenario som den andra måste bestämma sig för hur den ska agera i, efter alla spelare har förklarat hur och varför de skulle göra på ett visst sätt i ett visst scenario så får den som har svarat sist eller den som först kommer på ett nytt scenario ställa upp nästa scenario. Alla scenarior från extremt hypotetiska till vardagliga är ok men poängen är att man ska kunna använda sin fantasi lite grann. Det är även ok att använda samma scenario som föregående men att ändra den lite för att se om det påverkar hur folk reagerar.

Ex: I framtiden så har teleportation uppfunnits och du jobbar i en annan del av universum med att bryta mineraler. Varje morgon går du upp och gör dig i ordning och sedan går du till en liten byggnad som ser ut som en telefonkiosk.

Det är en teleportationsmanick som skickar dig några ljusår bort så att du kan jobba.

Idag när du stiger upp och läser nyheterna så är förstasidesrubriken om hur teleporteringen fungerar.

Tydligen har de som tagit fram tekniken hemlighållt att maskinen inte bara förflyttar dig till en annan plats, det är omöjligt att transportera energi och materia i sådan hastighet och därför läser maskinen av all information om din kropp och skickar informationen till den plats dit du ska där en perfekt kopia av dig återskapas, den versionen av dig som är på det första stället dödas sedan och förstörs helt, när du reser tillbaka så sker samma process, du blir kopierad och sedan dödad och förstörd på den plats där du börjar resan samtidigt som du byggs upp på nytt dit du reser.

Går du nu till jobbet som vanligt? Varför? Varför inte?
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Scenariotråden Empty Sv: Scenariotråden

Inlägg av Butterflychaos sön feb 28 2016, 09:17

Jag går till jobbet som vanligt. Nyheterna kan ha fel, det vet man aldrig. Hur många gånger brukar inte tidningarna ändra sig? Och för varje gång jag har rest, har jag haft kvar mina minnen och personlighet, jaget har alltid levt vidare. Om all information förs vidare, så är det ändå jag. Rent logiskt har jag ju ändå genomgått samma process varje dag, utan att det egentligen skadat mitt medvetande. Känslomässigt hade det nog varit svårt att acceptera det, men om jag vet att jaget ändå överlever... Då försöker jag nog leva som vanligt.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Scenariotråden Empty Sv: Scenariotråden

Inlägg av Onddruid sön apr 03 2016, 08:32

Om man kunde spendera mesta delen av tiden i stasis, en sorts dvala då man inte åldras eller behöver äta, skulle det vara värt att till exempel vakna bara någon gång om månaden och betala räkningar och sedan vara vaken ett par veckor om året för att göra något riktigt kul med alla sina sparade pengar?
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Scenariotråden Empty Sv: Scenariotråden

Inlägg av chai sön apr 03 2016, 11:36

Onddruid skrev:Om man kunde spendera mesta delen av tiden i stasis, en sorts dvala då man inte åldras eller behöver äta, skulle det vara värt att till exempel vakna bara någon gång om månaden och betala räkningar och sedan vara vaken ett par veckor om året för att göra något riktigt kul med alla sina sparade pengar?

Här känns autogiro givet, hur många oväntade räkningar kan man ha om man befinner sig i stasis? Det är väl mest någon form av hyra som ska betalas. Att vakna ett tag för semester känns trevligt om man haft någon form av inkomst, med förbehållet att om något går snett under denna period, om ens partner gör slut eller man krockar med bilen så kan det i värsta fall bli lite trassligt att reda ut det innan man ska ner i dvala igen.

Befinner man sig i stasis hos ett privat företag får man också vara stensäker på att man har inkomst så man kan betala för sig, så de inte bara drar ur sladden och låter en förtvina... Shocked
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Scenariotråden Empty Sv: Scenariotråden

Inlägg av Onddruid mån apr 04 2016, 07:20

Haha precis! Jag kan tänka mig att om någon kom med en så användbar uppfinning så hade nog FK och Soc genast lagstadgat att fattiga inte får använda den, bara folk som har hög inkomst vad de än gör typ...
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Scenariotråden Empty Sv: Scenariotråden

Inlägg av Fallen mån apr 04 2016, 09:13

Skulle börja organisera mig och försöka låta fler sluta upp.

För att stoppa exploatering av människor, att de trashas och kastas bort på detta viset för att arbeta på ett så slaviskt sätt på någon annan planet för att få företag ska kunna bli rikare. Dessa människor behöver aldrig transporteras på detta sättet, utan de har ett nyare sätt men mycket dyrare transport sätt. Ett där varje individ inte screenas och då inte någon som beslutar vad som är bra egenskaper och då ha makten att eliminera de egenskaper som ses att man inte är lika foglig, anpassningsbar och produktiv.

Då en motståndsrörelse som utåt sett arbetar för att återinföra facket och kollektivavtal. Samtidigt som demonstrationer och andra sätt beroende på hur långt man behöver gå för få stopp på denna exploatering av arbetarklassen.

Girl Power!
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Posts : 837
Join date : 16-01-12
Location : Bortom Jupiter

Till överst på sidan Gå ner

Scenariotråden Empty Sv: Scenariotråden

Inlägg av Onddruid mån apr 04 2016, 09:54

Jag antar att du pratar om det första scenariot nu Fallen?

Så med andra ord skulle du fortstätta göra det du redan gör?
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Scenariotråden Empty Sv: Scenariotråden

Inlägg av Fallen mån apr 04 2016, 13:19

Onddruid skrev:Jag antar att du pratar om det första scenariot nu Fallen?

Så med andra ord skulle du fortstätta göra det du redan gör?

Ja, klasskamp! Där ingen ska få bli exploaterad, förslavad, etc för andras egenvinning skull. Där myndigheter kan säga förbjuda fattigdom, fattiga och annat som kan drabba folket negativt.

- Motståndsrörelse och Revolution!!!!  

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Är det några som är intresserade? *flört*
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Posts : 837
Join date : 16-01-12
Location : Bortom Jupiter

Till överst på sidan Gå ner

Scenariotråden Empty Sv: Scenariotråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet