Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Svettning som biverkning

5 posters

Gå ner

Svettning som biverkning Empty Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream tor mar 03 2016, 10:18

Jag skulle vara oerhört tacksam om någon hade några som helst idéer...

Just nu har jag enorma problem med svettning och jag misstänker att det beror på mediciner.

För några år sedan när jag använde klomipramin (Anafranil) hade jag samma problem, vilket fick mig att sluta med den efter ett par år, jag var som ett vandrande mänskligt vattenfall, det hade inget med temperatur eller fysiskt aktivitet att göra.

Efter att jag slutat, blev det bättre väldigt snabbt. Dock misstänker jag att jag kanske är lite svettigare en genomsnittet. Men hur som helst var det oerhört lättnad.

Sedan fick jag Voxra 300 mg, och det blev lite värre igen, men fortfarande hanterbart. När jag la till Brintellix 10 mg, började det vara illa igen. Och med Elvanse (30-50mg) börjar det närma katastrof igen.

Det är bara det att jag helst inte vill sluta med de här mediciner, för jag har äntligen hittat något som hjälper på riktigt, speciellt Brintellix. Så då finns det kanske inte så mycket att göra åt svettningen, eller? Om det nu beror på mediciner, men det verkar väl rätt så sannolikt.

Det är nästan hela kroppen som svettas, värsta är ryggen, hårbotten och ansiktet. Nu har jag börjat svettas även i armar, speciellt undermar(!), och under brösten. Och det är mycket.

Kan nästan inte alls röra mig utan att genast bli genomblöt, och ibland hjälper det inte ens sitta stilla. Hjälper inte att klä mig lättare, då är jag bara frusen och genomsvettig. Jag har vägt mer och haft sämre kondition och svettats mindre, så jag ser inget samband där. Dock måste jag dricka vätskeersättning när jag tränar, annars kollapsar jag efteråt.

Orkar inte gå till VC, dom har aldrig tagit det här på allvar, skulle säkert säga att det beror på mina psykmediciner, så det är psykiatrins problem. Och psykiatrin struntar i somatiska åkommor och hänvisar till VC.

Sedan har jag använt litervis Absolut torr, så att jag började närma mig personligt konkurs, upprepade behandlingar för ryggen varje kväll under längre tid, effekt kanske en halvtimma, jag har varit så desperat att jag har även använt det i ansiktet... Så om inte det hjälper, hjälper väl inget?

Jag börjar må väldigt dåligt över det här nu. Alltså, på riktigt. Och hade klomipramin inte fått mig att svettas, hade jag inte velat sluta med den heller (dock slipper jag nuförtiden att vakna flera ggr om natten för att kissa, om jag vaknade bara en gång om natten under tiden med klomipramin, så var det ett mirakel).

Vad är det fel på mig, som reagerar så här?

Skulle kanske kunna tänka mig att sluta med Elvanse, har inte haft den så länge, och är ändå trött (den skulle hålla mig vaken, samma sak med Voxra, och förresten, har jag AD(H)D), men jag är jätterädd för utsättningssymptom. Jag hade nämligen Ritalin (kortverkande) under ett par år, och när jag efter 1,5 år gjorde en liten paus under semestern (om barnen också ska göra det, borde det väl funka?) men blev plötsligt så deprimerad att jag var nära att ta livet av mig och fick problem med hjärtat. Sen byte jag till Elvanse utan några paus, men jag är rädd för att min hjärna klara inte av att vara utan den sortens mediciner. Och så skulle jag kanske bli till en zombie igen.

Snälla, några tankar? pale
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Bisexpolär likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av Onddruid tor mar 03 2016, 11:00

Det här låter jättehemskt ju! Tycker definitivt att du borde ta upp det med din läkare som har skrivit ut de här medicinerna, eftersom flera mediciner verkar trigga detta hos dig så kanske du inte kan byta mediciner men det kanske finns någon tilläggsmedicin som du kan ta för att lindra svettningarna, här är till exempel en artikel: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

(November/December 2006) Unwanted sweating is a common side effect of treatment with anti-depressants, especially those that modulate serotonin levels in the brain. Prozac, Paxil and Celexa are commonly prescribed members of this group of drugs, known in medical circles as SSRIs (selective serotonin re-uptake inhibitors). Well-designed clinical trials have demonstrated that sweating occurs in 7% to 19% of depressed patients on these medications. In some fraction of these patients the symptoms are severe enough to cause them to stop or change their depression treatment. The exact mechanism by which these medications cause sweating is unknown, but it is thought that activation of the thermoregulatory center of the brain (the hypothalamus) is involved.

Unfortunately, many of the potential alternate antidepressants (such as Effexor, Cymbalta and Elavil) act by similar mechanisms and can have comparable side effects, leaving depressed patients in a bind. Furthermore, recent evidence suggests that interactions with other medications, in particular common migraine medications in the Triptan class (such as Imitrex and Maxalt), can exacerbate the problem and in some cases cause a life-threatening reaction called serotonin syndrome. The FDA issued a warning about this interaction on July 19, 2006. In addition to sweating, other symptoms suggestive of serotonin syndrome are: restlessness, hallucinations, loss of coordination, rapid heart beat, nausea/vomiting, diarrhea, overactive reflexes, and rapid changes in blood pressure.

Because there is not yet a good explanation for why SSRIs cause sweating, it has been difficult to develop effective solutions to the problem. Several small case series have identified potential treatments including the use of the systemic medications clonidine (a drug usually used to control blood pressure), benztropine (an anticholinergic), mirtazapine (brand name Remeron, an atypical antidepressant), and cyproheptadine (brand name Periactin, which is an antihistamine). The latter treatment was described in a case series presented in a letter to the editor in the American Journal of Psychiatry in May of 2002. Five patients taking anti-depressants [three of them on Prozac (fluoxetine), one on Effexor (venlafaxine) and one on Paxil (paroxetine)] were treated with cyproheptadine – either 4mg twice a day or once a day at bedtime. The excessive sweating side effect ceased in all five patients. The patients experienced minimal additional side effects and were able to maintain the positive effect over time. Of note, none of these patients lost efficacy of their antidepressant therapy after beginning treatment with cyproheptadine.

Så det verkar som att det är ett relativt vanligt problem ändå som går att behandla med medicin. Om läkaren har avfärdat detta problem så tycker jag att du borde byta läkare så länge de inte undersöker dig och kan hitta en annan förklaring till det du upplever än medicinen.

PS: lägg märke till att artikeln tar upp att detta kan vara ett tecken på serotoninsyndromet och det är ännu en anledning till att du verkligen bör ta upp detta med din läkare, isf kanske du kan bli av med svettningarna genom dossänkning eller genom att ta bort ett serotoninhöjande preparat. Se även till att du till exempel inte käkar naturläkemedel som johannesört vid sidan av.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream tor mar 03 2016, 12:17

Absolut ingen johannesört! Har den inte interaktioner med typ precis allt? Iaf med alla hormonella preventivmedel, så jag håller mig noga ifrån detta. Lite skrämmande det där med serotoninsyndrom, eftersom Voxra och Brintellix är tydligen potentiellt rätt så farligt kombo, har jag läst. Läkaren sa inget om det, men jag tänkte att hon vet väl vad hon sysslar med.

Pratade precis med min terapeut om detta och vi kom överens om att hon lämnar meddelande till min läkare och vi får diskutera genom det.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av Onddruid tor mar 03 2016, 12:59

Jättebra! Ja du verkar ha bra koll Smile johannesört kan interagera med en massa och den kan till och med ge allergiska utslag om man tar den och exponerar sig för solljus så den ska man vara försiktig med. Vad bra att din terapeut säger till läkaren, ja man kan ju tycka att de ska ha koll men det är inte alltid de fattar vad det är man försöker säga till dem och ibland går det ju bara inte in. Du verkar ju bli ganska plågad av det här så läkaren borde hitta på nått för att lösa det kan man ju tycka Wink Hoppas att det leder till en lösning för dig!
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream sön mar 06 2016, 10:34

Jag är en sån som läser bipacksedlar och johannesört nämns ju alltid, vad det än är för medicin Smile

Intressant det där med cyproheptadine, men den är tydligen avregistrerad i Sverige, skulle ju ha kunnat vara nåt. Fast det verkar användas för behandling av serotoninsyndrom, det är väl antidot för serotonin/SSRI om jag fattade det rätt.

Nu blev jag rädd för serotoninsyndrom igen, för jag läste att även amfetamin förhöjer risken, vilket jag hade missat tidigare. Min medicinkombination verkar ju vara rena mardrömmet i det avseende.

Hade tänkt försöka trappa ner Ritalin väldigt långsamt, men sen fick jag ju Elvanse och tänkte ge det en chans. Nu kände jag att jag måste bara få veta hur det och svettningar hänger ihop, så jag slutade. För hela 2 dagar... Känner mig som en misslyckad idiot. Maken tyckte att det var ett dåligt idé, och så tyckte han att jag blev jobbigare också, och jag märkte det även själv, blev jätteirriterad och så. Så jag tog 30mg igen. Men bara halva dosen av Voxra.

Undrar när läkaren tänker ringa.

Ibland är jag redo för att äta vilka mediciner som helst resten av livet. Och sen börjar jag tro på att alla mediciner är gift och att jag ska och kan klara mig utan. Och sen kommer jag ihåg att jag måste tänka på andra personer i min närmaste omgivning och ta mina mediciner för att inte förstöra deras liv.

Känner mig totalt misslyckad och desperat. Men jag kan inte fortsätta att svettas på det här viset.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream tis mar 08 2016, 18:45

Läkaren ringde idag. Terapeuten hade glömt berätta för henne att det var just svettning som var mitt problem, så hon var lite oförberedd.

Först föreslog hon Egazil mot svettning, istf att ändra doser. Det är en magmedicin och jag testade det just för magen för ett drygt år sedan, men fick jättejobbiga synbiverkningar, kunde helt enkelt inte läsa. Så det var inget alternativ.

Och det går inte riktigt att sänka Brintellix eller Elvanse för jag har väl redan den lägsta dosen, och jag vill ju inte sluta med Brintellix och vågar inte sluta med Elvanse.

Så jag frågade om det här kanske kunde bero på Voxra, om den inte passade ihop med dom andra....

Då visade det sig att läkaren hade helt missat att jag hade Voxra kvar, hon trodde jag hade slutat med det! Jag som litade på henne.... Hon sa bara oj, det blir ju väl rätt så mycket noradrenalin nu, lite kaka på kaka.

Jag minns att när jag fick Brintellix sa hon att det var helt ok med Voxran eftersom dom hade annorlunda verkningsmekanism eller nåt sånt.

Så nu ska jag fortsätta med 150mg Voxra och se om det blir nån skillnad och kanske sluta helt med den. För läkaren verkade tycka att det var helt onödigt för mig att ha den också.

Jag hoppas verkligen att detta hjälper nu.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av chai ons mar 09 2016, 17:47

Håller tummarna för dig nu!
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream tor mar 10 2016, 14:47

Tack chai, det gör jag själv också....

Jag har nu varit en vecka på halva dosen av Voxra. Och jag känner faktiskt en skillnad. Att jag kunde använda samma tröja två dagar i rad kan inte vara en inbillning, jag minns inte när det har varit så sist och oftast måste jag ju byta kläder minst en gång per dag. Och svetten rinner inte ner ansiktet hela tiden.

Så att minska Voxran hjälpte väl och det här måste hålla sig...? Undrar lite om det blir så att jag ska sluta helt med den. Jag har ju haft den nästan 2,5 år och varit nöjd. Fast det hjälpte aldrig mot depression, men hade så mycket andra fördelar.

Undrar också hur kroppen kommer att reagera annars, klart det måste kännas när jag har haft den så länge. Jag märkte nästan direkt att jag blev hungrig och sötsugen, vilket är väl normaltillståndet för mig. Jag brukade inte vara hungrig och tappade intresset till sötsaker med Voxra och Ritalin förstärkte det ännu mer. Så jag är rädd för att gå upp i vikt igen, har ju lite övervikt.

Sen har jag sovit dåligt, haft huvudvärk och extremt stela muskler. Kan ju vara en tillfällighet, men lika gärna bero på den sänkta dosen, vilket iofs inte spelar nån roll. Men lite synd att 150mg är den lägsta dosen på marknaden, hade velat trappa ner mer försiktig. Läste på nätet att man kan i slutfasen ta den varannan och var tredje dag, men jag fattar inte hur det funkar, eller varför det skulle funka så. Någon som kan förklara?
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av chai tor mar 10 2016, 19:13

Om det kan vara till någon tröst så har jag varit på och av Voxra och upp och ner i dos några gånger. När jag går ner i dos/slutar brukar jag får huvudvärk och diffus värk i kroppen, lite influensakänsla nästan, men det har gått över på ett par veckor. Tyvärr kommer ju också hungern tillbaka.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream sön mar 13 2016, 10:57

chai, vilka doser har du haft och har du bara slutat tvärt?

Några dagar var det mycket bättre och jag blev riktigt hoppfull, nu svettas jag lika mycket igen. Jag undrar...
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av chai sön mar 13 2016, 11:12

LindenDream skrev:chai, vilka doser har du haft och har du bara slutat tvärt?

Några dagar var det mycket bättre och jag blev riktigt hoppfull, nu svettas jag lika mycket igen. Jag undrar...

Så trist att det inte har hjälpt. Sad

Jag har haft 150 mg och 300 mg av och till. Brukar inte hålla på och mecka med att ta dem varannan dag för att sätta ut eller så, jag tycker att det mest verkar förlänga pinan och eftersom det inte känts alltför hemskt har jag kört på med att sluta 300 mg > 150 mg > noll. (Men just nu är det sagt att jag ska ha 150 mg stående.)

Jag är nog i det stora hela ganska tålig när det gäller utsättningar, tar hellre smällen snabbt, även om det finns vissa mediciner som jag varit mer försiktig med som SSRI och den luriga Lyrica. Venlafaxin skulle jag nog inte leka med heller, men den klarade jag bara av att ta i en vecka. Om jag tog benso dagligdags, vilket jag inte gör, skulle jag också vara försiktigare. Det är ju väldigt olika hur dåligt man mår. Har man några frågetecken alls när det gäller utsättning av sina mediciner är det bäst att diskutera med sin läkare. Händer det något konstigt bör hen ju vara informerad.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av Butterflychaos sön mar 13 2016, 13:12

Vet att jag fick svettningar som biverkning av Concerta (som är ett annat metylfenidatpreparat) och kan tänka mig att Ritalin kan ha den effekten också... Tillsammans med Voxra kan det nog bli svettigt värre.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream sön mar 13 2016, 15:29

Tycker det hat ändå gått bra att trappa ner Voxra och är intresserad av att sluta det helt, tror att det blir så. Läkaren ska ringa nån gång på nästa vecka igen, men hon verkade ju också vara lite inne i att sluta med Voxran.

Tja, sen sa ju en person som har använt amfetamin att det gjorde att hen svettades oerhört mycket, så visst, Elvanse är kanske inte så idealiskt.

Jag skrev kanske redan att svettning blev lite värre när jag börjat med Voxran och ännu inte hade nåt annat, så jag tror att jag vill se hur det blir med utan det, och fundera sedan vidare om det inte blir bättre.

Förresten, jag fördubblade ju dosen av min blodtrycksmedicin (Ramipril, nu 5mg) ungefär samtidigt som jag började med Elvanse. Minns inte om även det har svettning som biverkning. Önskar att jag kunde slippa den helt. Kanske om jag lyckas gå ner i vikt och få bättre kondition och så... Jag känner att jag inte vill ta ADHD-mediciner (fick även Voxra därför) resten av livet, men vet inte hur realistiskt det är...

Tack alla för era kommentarer!
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av Butterflychaos sön mar 13 2016, 15:38

Oj, ja, jag vet inte varför jag fick för mig att du tog Concerta. Virrig idag. Men Elvanse bör ju ha samma effekt ja, om inte mer. Samtidigt kan stimulantia hjälpa mycket.

Jag kollade FASS, Ramipril har ökade svettningar som en mindre vanlig biverkning.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream sön mar 13 2016, 15:48

Jag hade ju Ritalin fram tills slutet av januari när jag bytte till Elvanse, och Ritalin är väl ungefär samma som Concerta Smile
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av Butterflychaos sön mar 13 2016, 15:53

Då var det väl där jag blev förvirrad! Japp, alldeles riktigt - olika former av metylfenidat bara. Smile
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream fre mar 18 2016, 22:19

Blah, läkaren ringde inte denna vecka. Men jag bestämde mig ändå för att sluta med Voxran, det är nog dags för det oavsett hur det påverkar svettningarna. Fast det har ändå varit bättre. Inte bra, men så pass mycket bättre att jag märker den där skillnaden.

Efter 2 veckor på 150 mg, var idag den första dagen utan Voxra. Lite huvudvärk, men inte så farligt. Och halsbränna. Det fick jag mycket problem med när jag började med den, men det försvann efter ett par veckor. Men det skulle väl vara konstigt att det skulle bli likadant när man slutar.

Har inte heller känt mig mer deprimerad, tvärtom, varit rätt så nöjd och glad i smyg och lyckats behärska mig oerhört fint trots att det har varit lite tungt och för två år sen skulle jag i en liknande situation kanske hamnat på psykakuten. Nu har jag bara varit lugn. Men jag är ändå lite orolig eftersom jag blev så totalt euforisk när jag började med Voxran.

Har känts helt ok på hungerfronten också, får se vad som händer nu.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream mån mar 28 2016, 09:59

Det är nog bättre med svettningarna. Som sagt, inte bra men bättre och redan det är en stor grej. Intressant att se hur det kommer att gå nu.

Men, jag är deprimerad. Det började några dagar efter det att jag hade slutat med Voxran, vaknade i måndags morse och kände bara att blah och så har det fortsatt. Skillnaden är väldigt tydligt och jag märker att jag har mått rätt så bra ett tag nu, faktiskt.

Tänker att det kan ju bero på vad som helst, våren, det är alltid tufft med våren, pollen och nu även väninnans död fast det blir ju två år sen nu, men ändå, känslorna blir starkare..

Fast det skulle väl ändå inte vara så konstig om Voxran också spelade roll, den är ju antidepressiv och jag har haft den rätt så länge.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream mån apr 04 2016, 22:20

Gladare, inte så deprimerad mer, tvärtom har jag varit mer aktiv än på länge. Svettas betydligt mindre, men har gått upp i vikt, kläderna känns tajta. Blah.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av chai tis apr 05 2016, 12:09

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] - ja, det är sällan man får allt tyvärr Sad Men det låter ändå positivt att du inte drabbas av lika mycket svettningar och ändå är glad.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av LindenDream tis apr 05 2016, 15:03

Ja, haha, iaf jämfört med klomipramin när jag både gick upp i vikt och hade t o m värre svettproblem.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av Bisexpolär lör dec 12 2020, 15:49

Hej. Jag har inte tagit på långt när så många mediciner. Men jag fick av det jag har helt oregelbunden mens. Började med p.piller. Blev lugnare. - Jag går upp i hyponanier, en vikarierande doktor sa att jag var uppe i maniska skov. Jaha. Var går gränsen. Normaltillstånd för en bipolär existerar inte i denna galaxen. Inte för mig i alla fall. - Är det om man kör Volvo , hehe. Never in hell. Bakhjulsdrift o helst över 200 hästar ska det vara. Gammal tuff Merca 🤩😁😁😘[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Bisexpolär
Bisexpolär
Bubblare
Bubblare

Posts : 18
Join date : 19-09-06
Age : 38
Location : Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av Bisexpolär lör dec 12 2020, 16:03

Förlåt. Det var ju om svettningar. Oregelbunden mens medförde mera men hanterbara svettningar. Jag är inte så gammal än så det är dags för "blodvallningar". :-) Men jag fick bevittna något hemskt när jag var på ett helsjukt "konvalescenthem" för sådär 15, 16 år sedan. En kvinna mellan 60 o70 fick anafranil. Hon satt och svettades så att svetten rann ner för tinningarna på henne. Hon fick ha papiljotter med papper i för att det inte skulle rinna ännu längre ner. Hon var inte den enda äldre kvinnan med det. Anafranil. En urgammal medicin. Det var ett place för dinosaurier.
Bisexpolär
Bisexpolär
Bubblare
Bubblare

Posts : 18
Join date : 19-09-06
Age : 38
Location : Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Svettning som biverkning Empty Sv: Svettning som biverkning

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet