Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Anhörig med mani/hypo - hjälp!

Gå ner

Anhörig med mani/hypo - hjälp! Empty Anhörig med mani/hypo - hjälp!

Inlägg av Pius68 fre aug 02 2019, 00:28

Hej! Min man (särbo) verkar ha fått nåt slags skov. Eller vad tror ni? Behöver hjälp för att reda i detta:(
Han medicinerar endast med antidep sedan två år och dessa två år har varit väldigt röriga. Börjat odla marijuana i vårt hus (vi äger det tillsammans men han bor där permanent och jag kommer på helgerna, jobbar i stan. Jag stoppade det så klart).
Växlar inriktning som ett aprilväder, påbörjar renoveringar som inte blir klara, vill plötsligt sälja huset och åka ut och resa. I april ville han plötsligt köpa ut mig och ha huset själv (det har han inte råd med), ligger efter med räkningar, och sedan varit helt passiv med grym ångest vissa dagar.
Både i april och sedan i juni har han själv insett att det verkat lite uppvarvat (efter att vi bråkat då jag tycker att han är irritabel och snäsig) och masat sig till doktorn. Men sedan är det samma beteende igen.
I juni hade jag förstått att han inte hade ett stämningsstabiliserande i botten varpå dr skrev ut Tegretol. Det började han med för ett par veckor sedan, samtidigt som han tog bort antidep. Så så trodde jag att det skulle bli bättre - färre konflikter osv.
I stället har det ( i mina ögon) helt spårat ut. Han har gjort slut (vi hade planerat att fortsätta kämpa och gå på terapi9 och dessutom dyker det upp att han träffat en tjej som han nu ska flytta i hop med i vårt hus (hon vill tydligen köpa ut mig). Allt detta verkar ha skett på max en månad.
Till saken hör att han inte har några pengar, knappast kommer ha råd att ha kvar huset om nu inte hon är rik. Samtidigt messar han mig att han vill dö, befinner sig på botten, inte är kär utan vill flytta till Asien ett par månader och sedan dö. Alternativt bli inlagd.
Jag fattar absolut ingenting och har hamnat i kris av detta. Själv tycker han inte att han är manisk efter som han "sover och äter". Han medger att allt går lite snabbt men det var för att "komma ur vår dåliga relation." ( I juni kunde han typ inte leva utan mig och vårt sexliv har varit helt ok vill jag bara tillägga).
Snälla snälla ni, hjälp mig att få perspektiv på detta! Har han blivit ett riktigt rövhål fast jag inte har märkt det eller har han ett skov? Vad ska jag göra?

Pius68
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 1
Join date : 19-08-01

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet