Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Vad tittar du på just nu?

+6
Yoga
zandra85
chai
Onddruid
Ma-ar
Butterflychaos
10 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Ma-ar tor feb 25 2016, 09:14

Tack Chai. Tror jag ska göra ett försök. Att se Tommy Körberg i den där rollen är kanske skumt, men därför blir jag just nyfiken!

Beträffande pauser: jag kan inte heller titta länge på TV. En film är nästan alltid för mycket, jag bara springer iväg eller söker avledning med internet. Att bara börja med en serie kan vara mycket, men när jag är in i berättelsen klarar jag oftast trekvart. Reklam är bra för avbrottet, men det stör mig ändå. Jag vill inte veta allt det där om olika produkter. Men förstår din poäng, ska försöka att värdera reklamen lite bättre faktiskt.
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av chai tor feb 25 2016, 09:27

Jag drar ner ljudet när det är reklam, pratar lite med min man om han är där, går ut i köket och gör en kopp te - vad som helst som bryter av.

Det här gör också att jag tycker det är värt för mig att ha ett par betal-filmkanaler så jag kan pausa var som helst.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Butterflychaos tor feb 25 2016, 10:13

chai skrev:Jag drar ner ljudet när det är reklam, pratar lite med min man om han är där, går ut i köket och gör en kopp te - vad som helst som bryter av.

Det här gör också att jag tycker det är värt för mig att ha ett par betal-filmkanaler så jag kan pausa var som helst.

Att kunna pausa när som är guld värt när man har en vovve! Känns ju lite tråkigt att missa en stor del av en film eller en serie för att man måste ut och promenera Razz
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av chai sön feb 28 2016, 08:20

Alldeles nyligen gick "Kampen om tungvattnet" på SVT, men vi tittade inte då för det lät lite träigt med ytterligare en serie om andra världskriget där man vet hur det slutar. Men det blev ändå så att vi började titta på någon av betalkanalerna senare och jag tyckte den var riktigt intressant och höll tempot hyfsat uppe (och så innehöll den ovanligt många fysiker Wink )

Igår började vi titta på en äldre serie, "Touch", riktigt gullig. Det handlar om en familj där mamman dött i 9/11 och pappan (Kiefer Southerland) kämpar för att ensam ta hand om sin tioårige son som fått diagnosen autism eftersom han aldrig talar eller kommunicerar på andra sätt och inte vill att någon rör vid honom. Men det visar sig snart att han har helt andra kraftfulla förmågor (och inte enbart matematiska Wink ) Enskilda avsnitt, plus en ramhandling där myndigheterna hotar med att omhänderta pojken eftersom han vägrar anpassa sig, samt pappan kämpar för att lära sig förstå sin son bättre. Får se hur länge den håller.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Onddruid sön feb 28 2016, 18:56

Känner att jag borde slå ett slag för vikings också som nyss börjat gå igen. Delvis mytologiserad men stundtals även ganska korrekt bild av hur vikingarna hade det precis innan kristendomen och medeltiden vällde in över skandinavien.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av zandra85 sön feb 28 2016, 19:07

Jag satt precis och tittade på första avsnittet av "varför lyssnar inte Kalle". finns på UR play. otroligt intressant och många aha-upplevelser, speciellt för mig som har ett "normalt" barn och ett med funktionsnedsättningar.

annars har jag kollat en del på Boardwalk empire...orkar inte riktigt titta på tv-kanalerna någon längre stund, blir så störd av all reklam faktiskt.

zandra85
Bubblare
Bubblare

Posts : 57
Join date : 16-02-03

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Ma-ar sön feb 28 2016, 19:13

chai skrev:Alldeles nyligen gick "Kampen om tungvattnet" på SVT, men vi tittade inte då för det lät lite träigt med ytterligare en serie om andra världskriget där man vet hur det slutar. Men det blev ändå så att vi började titta på någon av betalkanalerna senare och jag tyckte den var riktigt intressant och höll tempot hyfsat uppe (och så innehöll den ovanligt många fysiker Wink )
.

Håller helt med om den här serien, Chai (se ovan). Precis som du säger intressant och lite roligt med så många fysiker. Blev så att vi letade på wikipedia om hur historien med de olika fysikerna i andra världskriget nu hade varit.
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Butterflychaos tor mar 10 2016, 11:27

I brist på annat Marvel's Jessica Jones. Helt ok serie Smile
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av chai tor mar 10 2016, 12:13

Butterflychaos skrev:I brist på annat Marvel's Jessica Jones. Helt ok serie Smile

Såg första avsnittet och den verkar hyfsat okej, trevlig mörk humor, men jag ska se de sista avsnitten på Bates Motel först.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Butterflychaos tor mar 10 2016, 12:19

chai skrev:
Butterflychaos skrev:I brist på annat Marvel's Jessica Jones. Helt ok serie Smile

Såg första avsnittet och den verkar hyfsat okej, trevlig mörk humor, men jag ska se de sista avsnitten på Bates Motel först.

Måste säga att den blir lite bättre med tiden, man får ju så lite bakgrundsinfo från början.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Yoga tis mar 15 2016, 08:46

Jag har inte haft en serie på ett tag mer än lätt underhållning på TV som På spåret. Inte direkt en serie, men behagligt.

Igår började jag se på The Killing. Kriminalserie. Jag vet inte om någon sett den eller börjat se den, man vill gärna sluta se den för det är så förfärligt. Men jag gillar att jag dras in i den. Hemskt mord på en dotter i familjen och det ligger nära eftersom jag har barn själv. Ville inte sluta se igår, så jag lade mig för sent, vilket är nackdelen. Men så skönt att tänka på något annat ett tag än att leva i sig själv och sitt ältande.
Yoga
Yoga
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 198
Join date : 16-01-26
Location : Södra Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Butterflychaos tis mar 15 2016, 09:17

^ Måste erkänna att jag ändå älskar frågesporter. Det var vad vi kollade på TV hemma på fredagskvällarna när jag var yngre - Vem vill bli miljonär, På spåret... Smile
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av chai tis mar 15 2016, 09:29

Butterflychaos skrev:^ Måste erkänna att jag ändå älskar frågesporter. Det var vad vi kollade på TV hemma på fredagskvällarna när jag var yngre - Vem vill bli miljonär, På spåret... Smile

Har varit mycket frågesporter här också. Jag var faktiskt med i Jeopardy på den gamla goda tiden, och min mamma har varit med i Vem vet mest tre gånger. Är stolt över henne, hennes formella utbildning är bara sju års folkskola (grundskola), sedan började hon jobba när hon var 14, men det lästes alltid böcker hemma när jag var barn och hon tog med oss på teater och opera. Särskilt På spåret ser jag fortfarande på ibland.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av barasandra tis mar 15 2016, 21:20

Tittar inte på så mycket.
Plöjde 12 säsonger Greys anatomy för ett tag sen, men har svårt att kolla på tv nu...sitter vid en datorskärm hela dagen på jobb. Är glad för att jag kan koncentrera mig lite på att läsa och lyssna på poddar.

barasandra
Bubblare
Bubblare

Posts : 24
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Yoga fre mar 18 2016, 15:47

Butterflychaos skrev:^ Måste erkänna att jag ändå älskar frågesporter. Det var vad vi kollade på TV hemma på fredagskvällarna när jag var yngre - Vem vill bli miljonär, På spåret... Smile

Det är vad vi gör med våra barn också Very Happy
Yoga
Yoga
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 198
Join date : 16-01-26
Location : Södra Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Onddruid fre mar 18 2016, 18:49

Säsong 2 av Daredevil, så bra!
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av LindenDream fre mar 18 2016, 22:51

Just nu är det tredje säsongen av Bron. Mest för att jag tycker Saga Norén är så häftigt, önskar att jag själv var mer så. Typ den totala motsatsen till mig själv.

Gillar tv-serier. Inte så noga med vad, kan fastna för nästan vad som helst, bara det blir avsnitt efter avsnitt, det är nåt lugnande i det.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av chai mån mar 21 2016, 10:53

Eftersom Game of Thrones säsong 6 snart kommer har jag börjat se om säsong 5 för att friska upp minnet. Upptäcker att det verkligen är väldigt mycket mindre jobbigt att se om något jag redan har sett förut, min hjärna tackar mig.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Butterflychaos mån mar 21 2016, 13:57

Av någon anledning kände jag för att kolla om IT Crowd. Älskar brittisk humor Very Happy
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Onddruid mån mar 21 2016, 18:53

IT Crowd är så bra! "have you tried turning it off and on again?" Laughing
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Yoga sön apr 10 2016, 12:23

Jag såg Catastrophy (stava?) som finns på SVT play. Relationsdrama om två i 40årsålder.
Fem halvtimmes avsnitt som jag klämde på en kväll i förra veckan då jag mådde fysiskt dåligt och låg i sängen. Sex, samtal och ganska snygga skådespelare. Jag gillar det:oops:

Nu har jag börjat på OJ Simpson dramat... Överraskande bra än så länge
Yoga
Yoga
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 198
Join date : 16-01-26
Location : Södra Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Butterflychaos sön apr 10 2016, 13:01

Kollar på animen One Punch Man. Rätt så underhållande serie :3
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Yoga tis maj 03 2016, 09:31

Såg: Togetherness

Relationsdrama. Mänskor i medelåldern och hur de försöker få ihop vardagen och relationerna.

Skrattade mycket. Laughing Laughing

Verkar inte vara många här som gillar de här lama dramaserierna än jag, men om...det är två säsonger och typ 10 avsnitt i varje. Underhållning!
Yoga
Yoga
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 198
Join date : 16-01-26
Location : Södra Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av chai tor maj 26 2016, 09:25

Har plöjt ett par brittiska kriminalare, är lite svag för dem. The Fall med Gillian Anderson som Londonpolis utskickad till Nordirland för att jaga en seriemördare. Trots den schablonmässiga historien riktigt spännande och med en del alltför ofta sällsynta feministiska inslag. Happy Valley som utspelar sig i en fattig stad i Yorkshire med mycket knark och elände, huvudpersonen är en medelålders kvinnlig polis med mörk familjehistoria, och så blir det ett underligt kidnappningsfall. Gillar när skurkarna inte är skitsmarta.

Idag ska jag se ikapp på veckans GoT och Penny Dreadful.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Fallen tor maj 26 2016, 21:48

Mayday Mayday, air crash disaster.

Ja, vår lilla sätt att hantera nervositeten inför att flyga. Så i morgon är det min sista dag och sedan drar jag...

Tragiska är nog att vi har sett alla avsnitten och kommit framtill att de har faktiskt gjort om vissa och gått ut med som nya...
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Posts : 837
Join date : 16-01-12
Location : Bortom Jupiter

Till överst på sidan Gå ner

Vad tittar du på just nu? - Sida 2 Empty Sv: Vad tittar du på just nu?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet