Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Klåda och torra ögon

4 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Klåda och torra ögon - Sida 2 Empty Sv: Klåda och torra ögon

Inlägg av LindenDream tis jun 06 2017, 14:04

Alltså vad är det med VC:n. Car på apoteket nyss och fick ett utskrift med mina recept och vad ser jag där? Ja, dom där kortisontabletterna jag skulle ha behövt. Så läkaren hade tydligen tyckt att det var i sin ordning, men ingen brydde sig om att berätta det för mig... Hur skulle jag har kunnat veta?

Visserligen överlevde jag utan, och det är kanske bättre så, men ändå....
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Klåda och torra ögon - Sida 2 Empty Sv: Klåda och torra ögon

Inlägg av chai tis jun 06 2017, 14:11

Apoteksapp!! Kronans apotek har en bra, Apoteket har en också. Du loggar bara in med mobilt BankID så kan du enkelt kolla vilka recept du har, om något nytt kommit in m.m. Appar finns som vanligt i App store/Play store
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Klåda och torra ögon - Sida 2 Empty Sv: Klåda och torra ögon

Inlägg av LindenDream sön jun 18 2017, 14:12

Chai, tycker du att appen är bättre än 'mina vårdkontakter', den funkar ju också med BankID och man kan se sina recept? Jag orkar ju bara inte logga in mig om jag inte vill kolla nåt specifikt...
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Klåda och torra ögon - Sida 2 Empty Sv: Klåda och torra ögon

Inlägg av chai sön jun 18 2017, 14:36

Smaken är som baken, men jag föredrar Kronans app. Du kommer aldrig förbi momentet att du måste logga in med bank-id, men i Kronans app är det första du kommer till när du loggat in en sida med nya händelser, t.ex. att ett nytt recept kommit in. Även påminnelser om att det snart är dags att hämta ut medicin igen på ett existerande recept, samt en förvarning om att ett recept snart kommer att bli för gammalt. Inget klickande i många steg eller grejande med pdf-filer. Det går också att beställa medicinerna i appen om man vill handla hos Kronans, men det är ju helt valfritt.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Klåda och torra ögon - Sida 2 Empty Sv: Klåda och torra ögon

Inlägg av LindenDream mån jun 19 2017, 21:29

'Du ska upp till ljuset, va' sa tjejen i receptionen till mig. Det lät ju trevligt... Jag är uppe i hela 48 sekunder nu, jihaa!

Bestämde mig faktiskt att prova apoteksppen, Hjärtat har en egen, och deras reklam kom ju idag. Ja, nog är det enklare än Mina Vårdkontakter, och jag gillar väldigt mycket det att man ser priset direkt.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Klåda och torra ögon - Sida 2 Empty Sv: Klåda och torra ögon

Inlägg av chai mån jun 19 2017, 21:50

Upp till ljuset, låter härligt hihi!

Jag gillar att apoteken har appar nu, och att man kan kolla lagerstatus i Fass, slut på att springa/ringa runt för att leta efter det man behöver (om man har lyxen att bo i en stad med flera apotek) När jag inte är för vimsig försöker jag vara ute i hyfsat god tid och beställa så jag får hem det i brevlådan. Vissa saker är ändå bättre nu än förr.

Hoppas du mår bättre!
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Klåda och torra ögon - Sida 2 Empty Sv: Klåda och torra ögon

Inlägg av LindenDream mån jul 03 2017, 22:11

Jag är minst sagt frustrerad.
Typ som vanligt.

Klådan blev värre under midsommarhelgen, inte jättehemskt, men ändå så att det kändes rejält. Jag var ju borta hemifrån och åt annorlunda, mycket sånt som jag inte brukar äta, nästan så mycket godis att jag började må illa osv. Har nästan lyckats sluta med sånt annars. Undrar om sånt kan påverka så mycket?

Hur som helst, fick brev från hudläkaren som skrev att blodprover ser okej ut men att levervärden är ju lite förhöjda (vilket jag ju visste) och undrade om min hepatit C är under kontroll (är det en retorisk fråga?).

Det är ju hårt under kontroll, var på mina årliga blodprover på infektionskliniken bara någon vecka efteråt, fick även brev därifrån där det står att mina värden är ungefär likadana som förra året och att vi hörs om ett år igen. Jag ringde dit ändå och berättade om klådan och frågade om det kunde bero på det där, men nej, enligt dom finns inte det alternativet på kartan ens.

Så här står jag utan någon som helst förklaring igen och känner mig dum. En återvändsgränd igen...

Jag var ändå nyfiken på vilka blodprover togs på hudmottagningen (även om dom verkar vara ok) och frågade i receptionen om jag kunde få ett utskrift (funkar bra i VC och på infektionskliniken berättar dom alltid glatt allt sånt till mig i telefon) men nu blev jag bara hänvisas till nåt telefonnummer, där jag hänvisades till det som är typ centralarkivet där jag hänvisades till mina vårdkontakter eller pappersblanketter. Problemet är bara det att Hudmottagningen inte finns på deras lista i mina vårdkontakter, hade redan försökt det. Men tänkte ändå chansa, klickade bara på ett annat namn på listan och skrev på rutan vad jag ville ha. Ingen aning om den funkar. Men att posta pappersblanketter tar ju så lång tid. Det gör ju det här också, vet jag ju av egen erfarenhet, men...
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Klåda och torra ögon - Sida 2 Empty Sv: Klåda och torra ögon

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet