Nytt sedan sist
Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen
Kaoskänsla vid höjning av ad (escitalopram)
3 posters
Bipolär Sjukdom - Stöd & Fakta :: Bipolära diskussioner :: Bipolära Diskussioner :: Medicin och behandlingar
Sida 1 av 1
Kaoskänsla vid höjning av ad (escitalopram)
Eftersom jag var deprimerad från januari till för ca tre veckor sedan höjde min psykiater cipralexen från 10 till 15 mg, detta med skydd av lithium och abilify. Jag blev snabbt bättre, som tur är, men fick flera gånger om dagen kaoskänslor, nästan spärr av tankar eller för många, i alla fall tappade jag förmåga att klara mig klart och tydligt. Jag var verkligen inte hypoman. Nu har jag gått tillbaka till 10 mg och jag har inte sådana konstiga känslor längre. Jag låter ganska otydligt, jag vet, men kan inte vara tydligare tror jag. Någon som känner detta igen?
Ma-ar- Rekorderlig Medlem
Sv: Kaoskänsla vid höjning av ad (escitalopram)
Jag har aldrig haft tur med SSRI. Vet inte alls om det är samma sak som du menar, men jag har fått "attacker" av kraftigt obehag då det känts som om kropp och hjärna gått på högvarv, men inte som hypomani och jag har inte oroat mig eller grubblat över något särskilt, utan bara känslan att vilja krypa ur skinnet. Det har varit både när jag tagit det ensamt och med andra mediciner.
Hoppas i vilket fall att du får fortsätta må bättre.
Hoppas i vilket fall att du får fortsätta må bättre.
chai- Ambulerande Admin
Ja, precis, något sådant. Konstigt, eller hur? Ja, hoppas det med, tack!
Ma-ar- Rekorderlig Medlem
Jag och srri är ingen bra kombo och inga bra erfarenheter alls. Utan mer impad över att kunna ta dem och då tillsammans med stabiliserande.
De säger att en kan bli sämre och senare bättre vid en höjning av antidepp. Då om det är någon tröst.
Däremot så har jag gjort många gånger när jag sätter in en ny medicin att jag höjer, backar om det blir bra, så senare typ ett 10-14 dagar senare höjer jag igen halva dosen, så funkar det så stannar jag där ett par veckor, så kan jag höja halva dosen igen.
På så sätt pysslar jag. För mig är att jag mer blir ett biverkningsvrak och inte kan ta medicin för dem anledningen, med antidepp har innan vara raketbränsle eller direkt hiss ner i avgrunden. Här finns det inget alternativ alls. Fast jag kan inte heller äta antipsykos mediciner för jag pallar inte sänkningen av dopamin utan blir djupt deprimerad och helt "avstängd".
Så jag håller tummar och tår att det blir bättre.
De säger att en kan bli sämre och senare bättre vid en höjning av antidepp. Då om det är någon tröst.
Däremot så har jag gjort många gånger när jag sätter in en ny medicin att jag höjer, backar om det blir bra, så senare typ ett 10-14 dagar senare höjer jag igen halva dosen, så funkar det så stannar jag där ett par veckor, så kan jag höja halva dosen igen.
På så sätt pysslar jag. För mig är att jag mer blir ett biverkningsvrak och inte kan ta medicin för dem anledningen, med antidepp har innan vara raketbränsle eller direkt hiss ner i avgrunden. Här finns det inget alternativ alls. Fast jag kan inte heller äta antipsykos mediciner för jag pallar inte sänkningen av dopamin utan blir djupt deprimerad och helt "avstängd".
Så jag håller tummar och tår att det blir bättre.
Fallen- Veteran
Bipolär Sjukdom - Stöd & Fakta :: Bipolära diskussioner :: Bipolära Diskussioner :: Medicin och behandlingar
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet