Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Kattvideor

3 posters

Gå ner

Kattvideor Empty Kattvideor

Inlägg av Linn tor jul 05 2018, 14:53

Kan låta banalt, men jag måste säga att det är en av de få saker som får mig att stå ut när jag är riktigt nere: titta på katter på Youtube. Man glömmer sin egen verkligen för några minuter, det krävs inte mycket koncentration eftersom videorna är så korta. Har man egna djur kan man bli inspirerad att gosa med dem och det sänker blodtrycket och ger en en dos oxytocin (må-bra-hormon).

Två kvalitetskanaler, den ena på engelska och den andra på koreanska med engelsk text. Du behöver dock inte läsa/förstå, det räcker att titta på bilderna. Katter talar utan språk Wink

Kanske hjälper det ett tag mot depression, mot ångest, kanske får en att sitta still lite grann om man är speedad och vill gå ner i varv. Det kanske kan få dig att dra på munnen några minuter, trots hopplöshet i själen. Kan mildra irritation, man kan inte bli arg på söta, roliga katter.

Värt att pröva, det är inte värre än att du upptäcker att det inte passar dig!
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Linn
Linn
Bubblare
Bubblare

Posts : 37
Join date : 16-05-08
Location : Lund, Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Kattvideor Empty Sv: Kattvideor

Inlägg av Butterflychaos tor jul 05 2018, 18:43

Good stuff!
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Kattvideor Empty Sv: Kattvideor

Inlägg av chai tor jul 05 2018, 18:59

Smile
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Kattvideor Empty Sv: Kattvideor

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet