Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Lithionit slut hos leverantör kommer 17e juli till Sverige

3 posters

Gå ner

Lithionit slut hos leverantör kommer 17e juli till Sverige Empty Lithionit slut hos leverantör kommer 17e juli till Sverige

Inlägg av Berguv tis jul 09 2019, 19:44

Hej! Det var ett bra tag sedan jag skrev här. Jag har mått (mår) bra, haft en hel del att göra på jobbet och hade behov av en paus från diskussionsforum. Fastnade dock i mobilspel som Pokemon och Jurassic istället. Kanske inte bättre.... Nå det var inte det jag skulle skriva om utan Litium. Det har väl inte undgått er att den är slut, restad hos tillverkaren. Men Läkemedelsverket har jobbat på så den ska enligt deras lista komma in till Sverige 17e juli. Om ni behöver medicin tills dess hämta nu, kanske några apotek har den liggande. Det är ju oroligt när det blir så här. Förra sommaren var det Levaxin som var slut.
Kram på er! /Berguv
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Lithionit slut hos leverantör kommer 17e juli till Sverige Empty Sv: Lithionit slut hos leverantör kommer 17e juli till Sverige

Inlägg av chai sön jul 14 2019, 07:04

Kram på dig Berguv! Roligt att du har mått bra.

Jag orkar inte riktigt vara här just nu, men vill slänga in ytterligare lite information om litiumsituationen:
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Lithionit slut hos leverantör kommer 17e juli till Sverige Empty Sv: Lithionit slut hos leverantör kommer 17e juli till Sverige

Inlägg av Bipolarbear sön jul 14 2019, 22:26

Jag blev orolig när jag hörde nyheten då jag tar Lithionit via apodos och dessutom blivit väldigt stabiliserad i humöret tack vare det. Ringde till Appteket och frågade om detta skulle komma att påverka mig, men de hade inget mer svar att ge än ”Vi får hålla tummarna att det inte blir så!”... De sa även att det jag själv kan göra är att kontakta min läkare och be honom lämna sina kontaktuppgifter till Apoteket så att de kan meddela honom direkt om det inte skulle gå vägen. I så fall ska han kunna ge mig licens på till exempel Litrex istället.

Har kontaktat min mottagning, men tyvärr så är det ju semestertiden så just min läkare finns inte på plats, men de lämnade ett meddelande som ska gå till vikarierande läkaren och jag ska få svar i morgon.

Har i alla fall gjort vad jag kunnat nu...
Bipolarbear
Bipolarbear
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 1
Join date : 19-07-14
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Lithionit slut hos leverantör kommer 17e juli till Sverige Empty Sv: Lithionit slut hos leverantör kommer 17e juli till Sverige

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet