Taggar

#etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen

[Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis?

3 posters

Gå ner

[Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis? Empty [Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis?

Inlägg av Butterflychaos ons feb 03 2016, 16:50

En insändare och experters svar ang. att man inte 'kan' diagnosticera GAD hos bipolära patienter.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Senast ändrad av Butterflychaos den ons feb 10 2016, 11:41, ändrad totalt 1 gång
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Till överst på sidan Gå ner

[Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis? Empty Sv: [Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis?

Inlägg av Onddruid ons feb 03 2016, 16:58

Intressant läsning!
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

https://bipolar.swedishforum.se

[Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis? Empty Sv: [Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis?

Inlägg av Berguv ons feb 10 2016, 10:11

Såvitt jag förstod det, läste snabbt och ej alla svaren efteråt, så går det inte att diagnosticera GAD i en stämningslägesperiod. Men om det är något man alltid har oavsett om stämningsläget är nedstämt, normalt eller uppvarvat bör det väl vara klart. Så är det för mig. När jag är tydligt hypoman minskar ångesten dock.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Inlägg av Butterflychaos ons feb 10 2016, 10:14

Berguv skrev:Såvitt jag förstod det, läste snabbt och ej alla svaren efteråt, så går det inte att diagnosticera GAD i en stämningslägesperiod. Men om det är något man alltid har oavsett om stämningsläget är nedstämt, normalt eller uppvarvat bör det väl vara klart. Så är det för mig. När jag är tydligt hypoman minskar ångesten dock.

Problemet är väl att en del experter snarare tycker att GAD i eutyma perioder snarare är subepisodiska symptom än att det är en regelrätt ångestsjukdom hos bipolära patienter.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet