Nytt sedan sist
Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen
[Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis?
3 posters
Sida 1 av 1
[Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis?
En insändare och experters svar ang. att man inte 'kan' diagnosticera GAD hos bipolära patienter.
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Senast ändrad av Butterflychaos den ons feb 10 2016, 11:41, ändrad totalt 1 gång
Butterflychaos- Ambulerande Admin
Sv: [Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis?
Såvitt jag förstod det, läste snabbt och ej alla svaren efteråt, så går det inte att diagnosticera GAD i en stämningslägesperiod. Men om det är något man alltid har oavsett om stämningsläget är nedstämt, normalt eller uppvarvat bör det väl vara klart. Så är det för mig. När jag är tydligt hypoman minskar ångesten dock.
Berguv- Rekorderlig Medlem
Sv: [Artikel] Comorbid generalized anxiety disorder in bipolar disorder: a possible diagnosis?
Berguv skrev:Såvitt jag förstod det, läste snabbt och ej alla svaren efteråt, så går det inte att diagnosticera GAD i en stämningslägesperiod. Men om det är något man alltid har oavsett om stämningsläget är nedstämt, normalt eller uppvarvat bör det väl vara klart. Så är det för mig. När jag är tydligt hypoman minskar ångesten dock.
Problemet är väl att en del experter snarare tycker att GAD i eutyma perioder snarare är subepisodiska symptom än att det är en regelrätt ångestsjukdom hos bipolära patienter.
Butterflychaos- Ambulerande Admin
Liknande ämnen
» Bipolar Disorder (föreläsning)
» The role of sleep in bipolar disorder
» Bipolär + GAD
» Clinical Correlates of Sustained Response to Individual Drugs Used in Naturalistic Treatment of Patients with Bipolar Disorder
» Artikel om alternativa behandlingar
» The role of sleep in bipolar disorder
» Bipolär + GAD
» Clinical Correlates of Sustained Response to Individual Drugs Used in Naturalistic Treatment of Patients with Bipolar Disorder
» Artikel om alternativa behandlingar
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet