Nytt sedan sist
Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen
First world problems
+3
Berguv
chai
Onddruid
7 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sv: First world problems
Mitt första bidrag är: sidor på internet som dyker upp när man söker efter olika saker, oftast artiklar eller listor och så visar det sig att sidan är en "slideshow" där man får ca en rad text och en full sida med en bild. Om jag ville se bilder så skulle jag använda bildsök. Jag blir så upprörd på slideshowpåhitt att även om det är den enda sidan som innehåller informationen jag letar efter så vägrar jag läsa den...
Ibland känns det som om det skulle vara värt att lägga in sig på sjukhuset ett tag bara för att slippa hitta på vad man ska äta till middag varje dag.
chai- Ambulerande Admin
Mitt ex hade en mamma som var en riktig listmänniska om du förstår hur jag menar - alltid planerar meningslösa saker hela tiden liksom. Jag gillar henne verkligen på många sätt men jag kände att jag blev helt galen på att det kändes som att varje gång man började prata med henne så kom man in på "ja och vad ska vi ta och äta idag?" och så var man tvungen att diskutera fram och tillbaka och sedan när man hade planerat lunch så kunde man ju lika gärna planera kvällsmat också för då kunde man ju handla till båda samtidigt osv osv det värsta var att det ofta kändes som att planeringen var ett sätt att skjuta på beslut för att man inte skulle ta fel beslut även om det var helt meningslöst huruvida det kunde bli fel eller inte.
Onddruid skrev:Mitt ex hade en mamma som var en riktig listmänniska om du förstår hur jag menar - alltid planerar meningslösa saker hela tiden liksom. Jag gillar henne verkligen på många sätt men jag kände att jag blev helt galen på att det kändes som att varje gång man började prata med henne så kom man in på "ja och vad ska vi ta och äta idag?" och så var man tvungen att diskutera fram och tillbaka och sedan när man hade planerat lunch så kunde man ju lika gärna planera kvällsmat också för då kunde man ju handla till båda samtidigt osv osv det värsta var att det ofta kändes som att planeringen var ett sätt att skjuta på beslut för att man inte skulle ta fel beslut även om det var helt meningslöst huruvida det kunde bli fel eller inte.
Haha, ja ofta kan man lika gärna ta mackor... Men visst kan det bli jobbigt att besluta saker. Jag brukar vela till en viss gräns, sedan tycker jag det blir för jobbigt att vara velig och bara bestämmer mig för något slumpmässigt.
chai- Ambulerande Admin
Onddruid skrev:Måste åka tåg men är inte trött nog att sova fml :p
Den är jobbig.
Jag har slut på isbitar och det tar tusen år (eller så) att frysa nya.
EDIT: haha chai jag gjorde det igen, jävla editknapp som måste sitta bredvid citatknappen!
chai- Ambulerande Admin
Fryser alltid om fötterna!
Bor i uppvärmd lägenhet. Äger fodrade skor. Äger många tofflor och ullsockor. Kan värma fötterna i varmt vatten, eller mikra en kopp te och dricka för att bli varm. Kan betala för en bastu.
Bortskämt klagande!
Bor i uppvärmd lägenhet. Äger fodrade skor. Äger många tofflor och ullsockor. Kan värma fötterna i varmt vatten, eller mikra en kopp te och dricka för att bli varm. Kan betala för en bastu.
Bortskämt klagande!
Yoga- Rekorderlig Medlem
Yoga- Rekorderlig Medlem
Yoga skrev:När handdukar tappar den ögla man hänger upp den i. Stön.
Och så inser man att folk förr i tiden noga lagade gamla strumpor medan man själv inte ens orkar sy i en ögla, och så får man uselt samvete.
chai- Ambulerande Admin
Strumpbyxor. Enough said.
chai- Ambulerande Admin
chai skrev:Strumpbyxor. Enough said.
ha ha
Yoga- Rekorderlig Medlem
chai skrev:Yoga skrev:När handdukar tappar den ögla man hänger upp den i. Stön.
Och så inser man att folk förr i tiden noga lagade gamla strumpor medan man själv inte ens orkar sy i en ögla, och så får man uselt samvete.
Yes.
Yoga- Rekorderlig Medlem
Särskilt strumpbyxor som är för korta så man efter ett tag märker att de hänger på halva låret.
Varför plastfolien(gladpack) på osten verkar krympa mer och mer för varje gång man ska plasta in den fast själva osten krymper (hört av Lill Lindfors en gång).
Förra veckan skulle jag öppna en ny ost på jobbet och ägnade en massa tid till inplastning stoppade in den i kylen och kom på att jag glömt att skiva osten till min macka. Då var det nog dags att sluta jobba.
Varför plastfolien(gladpack) på osten verkar krympa mer och mer för varje gång man ska plasta in den fast själva osten krymper (hört av Lill Lindfors en gång).
Förra veckan skulle jag öppna en ny ost på jobbet och ägnade en massa tid till inplastning stoppade in den i kylen och kom på att jag glömt att skiva osten till min macka. Då var det nog dags att sluta jobba.
Berguv- Rekorderlig Medlem
På tal om plastfolie.
När det inte går att riva av plasten!
När det inte går att riva av plasten!
Yoga- Rekorderlig Medlem
När man inte har tillräckligt mycket plats i bokhyllan för att köpa mer saker...
Butterflychaos- Ambulerande Admin
Butterflychaos skrev:När man inte har tillräckligt mycket plats i bokhyllan för att köpa mer saker...
Hur jag hatar den känslan...
chai- Ambulerande Admin
Ja, det är inte lätt alltså Den tillsammans med "vi har inte plats till ännu en bokhylla att ställa alla våra saker i"chai skrev:Butterflychaos skrev:När man inte har tillräckligt mycket plats i bokhyllan för att köpa mer saker...
Hur jag hatar den känslan...
Våra orkideér dör för jämnan *suck*Maria skrev:Mina kaktusar vill knappt överleva.
Det ska bli ett planerat strömavbrott idag = ingen dator (batteriet är dött) och ingen tv. Pissväder ute så någon långpromenad är utesluten (förutom att jag har ont i ryggen och inte pallar långpromenader alls). Tänkte vi kunde åka till ett konstmuseum en sväng, men min man är seg. Gah!
chai- Ambulerande Admin
Att det är kallt inne i lgh nu på våren för hyresvärden har bestämt att det är vår så de stänger av elementen.
Det är vinter ute. Snöglopp, regn, blåst, 4-8 grader. Det är INTE vår.
Det är vinter ute. Snöglopp, regn, blåst, 4-8 grader. Det är INTE vår.
Yoga- Rekorderlig Medlem
Oroar mig lite för om våra nyinsamlade grodägg och grodyngel klarar nattfrosten i baljan. Skönt med ett sånt världsligt problem. Det går nog bra ändå.
Berguv- Rekorderlig Medlem
Råkade nästan koka min växter i växthuset idag.
Fallen- Veteran
Lyckades inte installera Chrome på nya datorn, Windows 10 verkar vilja att man använder deras webbläsare (jag ska väl klura ut det någon dag när jag har mer tålamod att leta information...)
chai- Ambulerande Admin
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet