Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

5 posters

Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Onddruid ons feb 17 2016, 12:02

Jag har fått lära mig en del hårda läxor med mina sjukskrivningar, främst från mitt perspektiv som student och timvikarie, här kommer en del av mina tips.

Innan alla andra tips så vill jag berätta om att man kan söka stöd när det gäller att kontakta myndigheter och vad som ska sökas och att fylla i lappar från många kommuner. Sök efter "personligt ombud" i din kommun och ta kontakt med ett ombud och boka ett möte så kan de hjälpa dig när du är för sjuk för att kunna överblicka din situation och skicka alla miljoner med lappar till höger och vänster. Du kan även fråga din psykolog eller läkare om möjligheten att få stöd från kommunen när du blir sjuk och de vet förmodligen vart du ska gå och kanske till och med hjälper dig kontakta en person som kan hjälpa till med ekonomi och samordning. (utöver det jag pratar om nedan finns mängder med stöd personer med kronisk sjukdom eller funktionsnedsättning kan söka och behöva hjälp med och man måste ansöka om minsta lilla och informationen är ofta svårtillgänglig särskilt för någon som är sjuk, ett personligt ombud kan hjälpa till att göra en akut insats och ordna så att du har en överblick över din situation och kan ta del av det som erbjuds i samhället)

Som student sjukanmäler du dig direkt till [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]. Gör det omedelbart när du märker att din förmåga att delta i studier är påverkad av sjukdomen. Om du tycker det är svårt att veta när du är så påverkad att du har problem be någon som känner dig eller som du träffar ofta - exempelvis din psykolog eller en familjemedlem att varna dig när du börjar få problem som kan påverka dina resultat. På försäkringskassan är det även en bra ide att ansöka om bostadsbidrag ifall du har ont om pengar.

Befinner du dig i en situation där du inser att dina resultat har varit påverkade under en längre tid? Be din läkare att sjukskriva dig retroaktivt med marginal! Med marginal menar jag att du försöker få din sjukskrivning från det absolut tidigaste datum som dina resultat varit påverkade - detta hjälper dig undvika problem med CSN!

Bestämmer försäkringskassan att du bara har rätt till stöd för mindre än 100% eller 40 timmar i veckan? Ansök om ekonomiskt bistånd från [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] det är lätt att som student hamna under gränsen för vad som är existensminimum. Soc. kan även hjälpa till med extra utgifter och ge dig akut hjälp om du har så lite pengar att du inte har någon mat hemma, du kan då be om en rekvisition som endast delas ut ifall du inte har något alls att äta.

Har du problem med CSN? Först av allt så kan CSN mitt i din sjukskrivning bestämma sig för att du ska börja betala tillbaka dina studielån och skicka dig en saftig räkning lite oväntat. Förtvivla icke! Det första du behöver göra om din månadsinkomst är så låg att du inte kan betala är att ändra till månadsinbetalningar. Det gör du i [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.] du kan även skjuta på betalningar en månad, ansöka om att betala med autogiro (60% av CSN finansieras nu av påminnelseavgifter som har höjts till över 400 kr, du vill inte missa att betala en räkning!).

Och viktigast av allt - du kan sätta ner dina inbetalningar på grund av låg inkomst. Här är de lite luriga, har du bara låg inkomst så kan du ansöka direkt online och få dina inbetalningar sänkta till en viss gräns men tjänar du väldigt lite och är sjukskriven så behöver du beställa papper om en ansökan om sänkning med hänsyn till särskilda skäl som du hittar gömd under "blanketter" eller "ansökningar".

Här är det lika bra att också göra en ansökan om "avskrivning med hänsyn till särskilda skäl samtidigt" vilket innebär att du med hjälp av din läkare kan få lån avskrivna för studieperioder där du inte kunnat plugga på grund av din sjukdom men där du inte varit sjukskriven genom försäkringskassan.

Andra tips för oss med dålig ekonomi är att se över alla räkningar som gärna kommer i klump om flera månader åt gången och ändra till månadsbetalning med autogiro. Exempel är tv-avgiften och elräkningar med mera som ofta kommer i klumpsummor med tre månader åt gången men som går att ändra på hemsidan om du loggar in med bankid eller kundnummer.

Så det är allt jag kan komma på! Hoppas det kan vara till hjälp för någon!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]


Senast ändrad av Onddruid den mån feb 22 2016, 19:05, ändrad totalt 1 gång
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Ma-ar ons feb 17 2016, 14:47

Tack för allt du har skrivit här. Jag är rädd att jag kommer i problem med studierna, även om jag inte har något skov nu. Jag har inte heller riktiga finansiella problem eftersom jag ska jobba två dagar i veckan vid sidan om studierna och jag delar inkomst med min man.

Som jag skrev i "Skriva av sig tråd" märker jag, redan nu efter 5 veckor, att pluggandet är väldigt hindrat av kognitiva svårigheter som jag misstänker hänger samman med mina mediciner eller bipolära sjukdomen (evt med ECT, som jag har haft tidigare senast 2008). Jag har börjat med studien januari och har ett halvt år tjänstledigt från mitt jobb. På jobbet har vi diskuterat alternativa arbetsuppgifter, men på grund av att det gick så långsamt fram och att det tydligen inte fanns någon direkt möjlighet att behålla min kontrakt i så fall har jag själv bestämt att be om tjänstledighet för att studera. I min bakgrund har jag att jag pluggade två studier (varav jag slutförde den ena) samtidigt med gott resultat.

Jag börjar nu fundera om hur man kan få "bevis" att man har kognitiva problem, som hänger samman med bipolär sjukdom. Detta på grund av att jag, om jag nu inte klarar studien, inte kan klara mitt gamla jobb heller.

Men för det första hoppas jag egentligen att jag kan bli klarare i skallen så jag lyckas att fokusera.

Hoppas att någon har associationer kring det här som kan hjälpa mig.
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Onddruid tor feb 18 2016, 19:22

Hmm, jag vet inte riktigt, jag tror inte jag har varit i din situation. När jag har varit oklar så har det varit antingen för att jag är sjuk eller tar medicin. Tror du att det är skovet som ställer till det?

Din psykiater eller psykolog borde kunna testa dina kognitiva förmågor som organisationsförmåga, arbetsminne, problemlösningsförmåga och uppmärksamhet mm. om du ber om det. Jag vet dock inte vad det kan ge för stöd.

Ska ju på möte med mitt ombud nästa vecka så om jag kommer ihåg det så kan jag fråga om det då. Jag vet iaf att på på universitet och högskola så måste skolan erbjuda lösningar för studenter som har funktionsnedsättning, så om du till exempel kan få ett intyg av din läkare att du har tex inlärningssvårigheter beroende på att din kognition är påverkad så borde du kunna få åtgärder som att sitta längre på tentor eller sitta själv i ett eget rum när du tentar - det har jag en vän som gör som har mycket ångest och social fobi.

Du borde också kunna få dispens för att lämna in uppgifter senare. Universiteten brukar ha någon sorts samordnare som informerar om och ordnar med att underlätta för folk som har olika svårigheter som dyslexi eller inlärningssvårigheter.

Man kan även få hjälp att "anställa" en kursare som delar anteckningar med en och får pengar för det vet jag, hade en på en kurs som hade dyslexi som fick det.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av skinkan mån feb 22 2016, 02:40

Vägar till stöd.
Nu är jag kanske lite väl deppig, men mitt bästa tips för att få hjälp är att överdriva och försöka få ut det mesta ur allting. Hjälp är en bristvara och varje myndighet kommer att säga nej om man inte ligger på. Det är som en prutningsmatch
skinkan
skinkan
Bubblare
Bubblare

Posts : 69
Join date : 16-02-07
Location : norrland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Onddruid mån feb 22 2016, 09:00

Skinkan: jag förstår hur du menar och det är lite så man får göra, man måste försöka understryka att man verkligen har ett problem, till exempel om man måste söka rekvisition från soc så måste man säga att man inte ens har havregryn hemma för har man så ett paket smör så kan de inte hjälpa en. Det är bland annat därför den här tråden finns, jag tror det är många som behöver stöd som har blivit nobbade av systemet helt enkelt för att sjukdomen gör det svårt för oss att hävda oss så vi bara biter ihop istället men man ska inte behöva gå runt och bita ihop - det finns resurser för oss och vi förtjänar dem.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Ma-ar mån feb 22 2016, 09:13

Onddruid skrev:Hmm, jag vet inte riktigt, jag tror inte jag har varit i din situation. När jag har varit oklar så har det varit antingen för att jag är sjuk eller tar medicin. Tror du att det är skovet som ställer till det?

Din psykiater eller psykolog borde kunna testa dina kognitiva förmågor som organisationsförmåga, arbetsminne, problemlösningsförmåga och uppmärksamhet mm. om du ber om det. Jag vet dock inte vad det kan ge för stöd.

Ska ju på möte med mitt ombud nästa vecka så om jag kommer ihåg det så kan jag fråga om det då. Jag vet iaf att på på universitet och högskola så måste skolan erbjuda lösningar för studenter som har funktionsnedsättning, så om du till exempel kan få ett intyg av din läkare att du har tex inlärningssvårigheter beroende på att din kognition är påverkad så borde du kunna få åtgärder som att sitta längre på tentor eller sitta själv i ett eget rum när du tentar - det har jag en vän som gör som har mycket ångest och social fobi.

Du borde också kunna få dispens för att lämna in uppgifter senare. Universiteten brukar ha någon sorts samordnare som informerar om och ordnar med att underlätta för folk som har olika svårigheter som dyslexi eller inlärningssvårigheter.

Man kan även få hjälp att "anställa" en kursare som delar anteckningar med en och får pengar för det vet jag, hade en på en kurs som hade dyslexi som fick det.

Nej, jag har inget riktigt skov just nu. Min man tycker jag är åt det depressiva, men det är reaktivt på grund av att det är så jobbigt med pluggandet. Det gör det självklart inte bättre, men riktigt depressiv är jag inte.

Under tiden har jag haft kontakt med min psykiater och bett henne om sådana tester såsom minnet, koncentration, exekutiva funktioner, problemlösning mm, men hon sa helt enkelt att man vet att bipolära ofta har kognitiva svårigheter och att en sådan testning inte tillfogar något och inte förändrar något i behandlingen. Hon hade uppfattningen att jag hade för lite antipsykotikum (just nu 10 mg abilify) och trodde inte att litium spelade in. Mmm. Inte vad jag ville höra helt enkelt. Detta var telefonislkt, hon tyckte att om jag ville kunde jag få en tid för att prata närmare om detta. Jag tror jag kommer att göra det.

Beträffande studier: jag gör allting på distans. Tror du att man också kan få en anpassad struktur för tentorna mm när man läser på distans? Ska ringa.

Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Onddruid mån feb 22 2016, 09:19

Ma-ar jag vet inget säkert om hur det är med distans, men fråga, du kommer säkert få visa ett läkarintyg på att du har sjukdomen och om din läkare säger att ni inte ens behöver göra de där testerna för att det är så vanligt så vill hen säkert skriva ett litet intyg på det också, så kan du ju diskutera med dem om vilka anpassningar ni kan göra. Jag vet inte mer än det jag redan skrivit där tyvärr men uppdatera gärna med vad som händer och lycka till!
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Vallmo tis maj 03 2016, 15:02

Kan du/ni svara även om jag inte orkat läsa igenom allt här? Hösten 2014/våren 2015 tog jag tjänstledigt för att plugga fast egentligen för att vila min utmattade hjärna. Jag pluggade knappt två månader, fick en depression några dagar före första tentorna och blev frisk i slutet av januari, under tiden orkade jag inte med att gå till psyk, det kändes bara för jobbigt. Hade CSN-lån första terminen. Sedan var jag typ hemmafru till juni 2015 tills jag sa upp mig pga att vi flyttade 100 mil söderut, hem till släkten. Anmälde mig arbetslös men får ingen A-kassa eftersom jag inte jobbat tillräckligt mycket det senaste året. Så jag har 0 kr i inkomst och min man försörjer hela familjen. Jag söker jobb men det är få eftersom det i alla annonser står att man ska kunna ha många bollar i luften och vara stresstålig, dvs motsatsen till mig. Tror ni att om jag får en utvärdering av psyk om att jag inte kan jobba mer än 50% om jag får jobb, att jag kan få pengar för sjukskrivning de övriga 50%? Vore jättetacksam om någon kunde kolla det för jag är helt urblåst i hjärnan.


Senast ändrad av Vallmo den tis maj 03 2016, 15:03, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : extra info)
Vallmo
Vallmo
Veteran
Veteran

Posts : 530
Join date : 16-04-22

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Onddruid tis maj 03 2016, 17:01

Du borde kunna få sjukpenning även om du är arbetslös när du ansöker. Det du behöver är en läkare som hjälper dig att intyga att du behöver vara sjukskriven och så behöver du göra en sjukanmälan via försäkringskassan. Gör det gärna så fort som möjligt.

Information om hur sjukpenning fungerar finns här: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Där står det bland annat att du kan få sjukpenning, på hel eller deltid om du är arbetslös.

Tänk på att din läkare kan sjukskriva dig retroaktivt. Be läkaren gärna sjukskriva dig så långt bakåt som du har varit sjuk. Ifall det blir längre bak än en viss tid så kommer försäkringskassan vilja veta varför du inte sjukskrev dig direkt, då är det bra att ha ett till intyg från din läkare om din sjukdom har hindrat dig från att ordna med det.

Hoppas denna informationen hjälper, lycka till!
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Ma-ar tis maj 03 2016, 20:50

Bra svar från Ondruid.

Jag lovade att uppdatera, men såg att jag inte hade gjort det.

Jag blev sämre tyvärr, framförallt började jag bli uppfyllt av "konstiga" tankar, psykosnära med nedstämdhet. Blev sjukskriven på studien (50%), men har kunnat fortsatta jobba 40%. Psykiatern tyckte inte att det behövde undersökas närmare, bipolär sjukdom med psykoser i bakgrunden förklarade redan allt och närmare undersökning skulle inte förändra behandlingen. Jag fick en höjning av abilify (20mg), som hjälpte ganska snabbt.
Sjukskrivningen är terminen ut och jag har inte försökt plugga hittils.

Övrigens var det mycket svårt med fk och arbetsgivaren att få bestämt om jag nu är sjuk från arbetet eller från universitetet/csn. Det är inte helt klart än.
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Vallmo sön maj 08 2016, 17:13

Tack Onddruid
Vallmo
Vallmo
Veteran
Veteran

Posts : 530
Join date : 16-04-22

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av skinkan ons jun 01 2016, 11:42

Ett tips som kanske de flesta känner är att sjunka lite väl lågt är att dumpstra.
Jag vet det låter desperat men det är något jag ägnat mig åt även när ekonomin varit bra. Är så onödigt att affärer slänger bra mat i onödan.
Nu äter min familj 70-80% dumpstrad mat och vi lever riktigt gott. Oxfille, västerbottensost, tapas, sushi, smörgåstårta allt möjligt, på existensminimum och vi får pengar över till annat.

Nu förstår jag att det är ett stort stigma med detta, men behöver inte vara det egentligen, man behöver inte alltid göra det för att man är fattig.
En gång när jag skulle dumpstra såg jag två snoffsiga tanter med en pudel som bara stod vid containern, jag hoppade i ändå och då erkände de att de var där av samma anledning. De hade förstås en gripklo för att inte smutsa ner sig.
De berättade att de en gång skulle slänga en hundbajspåse och sett hur mycket fräsch mat det fanns där och vilket slöseri det var, efter det tittade de alltid in av principskäl.
Det är vanligare än man kan tro.
skinkan
skinkan
Bubblare
Bubblare

Posts : 69
Join date : 16-02-07
Location : norrland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Onddruid tor jun 02 2016, 22:21

Jag kan bekräfta att det är superenkelt att klara sig på dumpstring. Där jag bor nu har dock alla låsta soprum eller ännu värre gigantiska presscontainrar som inte går att komma åt och där de bara pressar sönder allt gott. Jag tycker dock att man bör prospektera lite och märker man att det är många som går i containrarna efter mat så ska man fråga sig själv hur mycket man egentligen behöver dumpstringen. Om man egentligen klarar sig rätt bra ekonomiskt så finns det vissa områden där så många är beroende av dumpstring att det kan bli knapert för de som inte klarar sig utan. Men på de flesta ställen i Sverige finns det ändå mat i överflöd i containrarna så det är inte en jätteviktig fråga oftast, men bra att ha i bakhuvudet.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av skinkan tor jun 02 2016, 23:31

Willys affärer har oftast en liten container på baksidan där man kan hitta mycket frukt och grönt. Den är till för att slänga sånt som inte passar att återvinna, men personalen är ofta lat och orkar inte sortera bort plasten från broccolin o.s.v. så det hamnar där.

Nu har jag en container som slänger kött i mängder, korv, köttbullar, fileer, entrecote, högrev, oxfile, köttfärs. Men framförallt påläggskött. Sen en hel del ost och färdigmat.
Jag har lärt känna de andra dumpstrarna som kommer dit och vi kan tillsammans oftast inte ta tillräckligt. Det är helt enorma mängder som slängs. Och hur mycket salami kan man egentligen äta?
Vi har börjat bli kinkiga, den där korven gillar jag inte, den där parmaskinkan är inte min favorit o.s.v.

Men jag visar respekt, är jag först där så försöker jag att inte trampa sönder något och inte ta mer än jag behöver.

Och framförallt är det viktigt att sköta det snyggt. containrar blir låsta när folk slänger mat på väggarna och grisar ner. Lämna det som det såg ut när du kom.
skinkan
skinkan
Bubblare
Bubblare

Posts : 69
Join date : 16-02-07
Location : norrland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av skinkan fre jun 03 2016, 10:14

Annars, för de som orkar kan jag tipsa om att "bonushora" hos olika bettingsajter eller casinon.
Det har jag gjort en del pengar på tidigare.
Går enkelt ut på att alla bettingsidor ger ut bonusar när man sätter in pengar, så man sätter in pengar på två bettingsidor och sattsar på samma match på båda sidorna, vinner på ena och får ut bonusen på köpet så man går plus oavsett resultatet.
Det var bättre förut men fungerar fortfarande. Oftast behöver man omsätta en viss summa, så det hjälper om man har fler konton igång samtidigt på olika bettingsidor och gör mindre sattsningar på alla.
Iofs kan detta nog vara lika mycket jobb som att jobba. Men jag har kunnat ägna mig åt det på sidan av studierna tidigare.
På Casinosidor får man också bonusar som om man spelar tight blackjack ger avkastning, finns t.om. bottar som kan spela åt en.
skinkan
skinkan
Bubblare
Bubblare

Posts : 69
Join date : 16-02-07
Location : norrland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av skinkan fre jun 03 2016, 10:17

Nu går jag kanske off topic, men dessa är vägar jag hittat till försörjning i brist på annat.
skinkan
skinkan
Bubblare
Bubblare

Posts : 69
Join date : 16-02-07
Location : norrland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Onddruid fre jun 03 2016, 13:15

Tycker ändå det är relevant skinkan, allt kan ju hjälpa.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty

Inlägg av skinkan fre jun 10 2016, 10:23

Skrev ett tips som jag tyvärr inte vill ska komma ut, inte olagligt men känsligt


Senast ändrad av skinkan den fre jun 10 2016, 10:39, ändrad totalt 1 gång
skinkan
skinkan
Bubblare
Bubblare

Posts : 69
Join date : 16-02-07
Location : norrland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av skinkan fre jun 10 2016, 10:26

Jag märker på hur många galna idéer jag har att jag är en riktig hustler.
Tänk om jag bara hade kunnat använda denna kreativitet på arbetsmarknaden.
skinkan
skinkan
Bubblare
Bubblare

Posts : 69
Join date : 16-02-07
Location : norrland

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av zandra85 ons jun 22 2016, 17:49

jättebra tips! jag vill tipsa om fonder! speciellt om man har barn och har dålig ekonomi. har alltid fått igenom ansökan hos majblomman. men det finns många fonder att söka, kolla in "stora fondboken" på biblioteket. dock krävs det lite jobb för att få igenom det, men det kan löna sig i slutändan.

zandra85
Bubblare
Bubblare

Posts : 57
Join date : 16-02-03

Till överst på sidan Gå ner

stöd - Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns? Empty Sv: Allt om sjukskrivning och funktionsnedsättning, vilka vägar till stöd finns?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet