Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

3 posters

Gå ner

Det fanns en bra läsning men kan inte hitta! Empty Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

Inlägg av Lyckot ons jul 26 2017, 09:56

När jag fick diagnos för 6 år sedan fanns det en välkänd läkare som skrivit flera olika skrivelser om bipolär sjukdom.
Alla skrivelser var alltså uppdelade i delar och följde varann. Kan bara inte hitta det nu, och minns ej vad läkaren hette.
Någon som känner igen?

Lyckot
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 9
Join date : 17-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Det fanns en bra läsning men kan inte hitta! Empty Sv: Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

Inlägg av chai ons jul 26 2017, 13:13

Jag tänker att du kanske menar Tom Fahlén? Verkar inte så lätt att hitta hans häften nu men här fanns nummer ett som PDF, du får googla för resten.
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://blackandwhite.eye-c.se/wp-content/uploads/2012/05/del1_Biopolar_sjukdom_ny.pdf&ved=0ahUKEwjj7ce_56bVAhWkYpoKHY9pBjIQFggcMAA&usg=AFQjCNF_buVm-OxuDjpfkT1aXUWfFo_6tQ
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Det fanns en bra läsning men kan inte hitta! Empty Sv: Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

Inlägg av Lyckot tor jul 27 2017, 11:28

Ja! Tack för detta! Precis vad jag letade efter!

Lyckot
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 9
Join date : 17-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Det fanns en bra läsning men kan inte hitta! Empty Sv: Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

Inlägg av Berguv sön jul 30 2017, 15:33

Alla häften finns som pdf på Ibis hemsida: www.bipolarsjuk.se
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Det fanns en bra läsning men kan inte hitta! Empty Sv: Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

Inlägg av chai sön jul 30 2017, 15:48

Berguv skrev:Alla häften finns som pdf på Ibis hemsida:  www.bipolarsjuk.se

Hittar inte där, har du någon närmare sida?
Hittar inte på http://www.ibisgbg.se/ heller, men där finns en hel del boktips.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Det fanns en bra läsning men kan inte hitta! Empty Sv: Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

Inlägg av Berguv mån jul 31 2017, 12:45

Du har rätt. Ibis verkar ha gjort om sin websida och boktitel m länkar. Så jag hittar dem inte heller. Jag har nog artiklarna sparade i någon mobil, men är osäker på vad man får sprida på internet även om IBIS lagt ut dem förut, antagligen efter tillstånd från författaren.
Jag kan däremot maila dem till er personligen om ni pmar era email adresser. (Bara det inte bli för många email). Det kan ta ett litet tag.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Det fanns en bra läsning men kan inte hitta! Empty Sv: Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

Inlägg av chai mån jul 31 2017, 22:00

Jag har häftena i pappersversion, man kunde beställa gratis från ett läkemedelsföretag (GSK?) men verkar inte finnas längre.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Det fanns en bra läsning men kan inte hitta! Empty Sv: Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

Inlägg av Berguv mån jul 31 2017, 23:58

Jag har pdffilerna som sagt. Frågan är om man kan få tag i Tom Fahlen och fråga om vi får lägga ut dem här? Är det någon här som har honom som läkare eller känner honom?
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Det fanns en bra läsning men kan inte hitta! Empty Sv: Det fanns en bra läsning men kan inte hitta!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet