Taggar

#etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen

Diskussion om hur vi skulle kunna göra f-kassan bättre

+4
Ma-ar
chai
Butterflychaos
Onddruid
8 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Diskussion om hur vi skulle kunna göra f-kassan bättre - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om hur vi skulle kunna göra f-kassan bättre

Inlägg av Lena74 lör sep 30 2017, 21:11

Jag har inte ork att bråka med FK, önskar att jag hade det. Såklart att dom ska sparka på dom som redan ligger, så himla roligt är det INTE att må skit. Hoppas det drabbar dom själva en vacker dag.
Jag har nyss anmält mig till AF så få se hur länge jag orkar stå på benen.
Hur är det med dig annars?
Lena74
Lena74
Nyinitierad
Nyinitierad

Till överst på sidan Gå ner

Diskussion om hur vi skulle kunna göra f-kassan bättre - Sida 2 Empty Sv: Diskussion om hur vi skulle kunna göra f-kassan bättre

Inlägg av Ma-ar lör sep 30 2017, 21:24

Känner med dig, Lena, det är jobbigt att bli av med sin försäkring när man redan mår dåligt. Jag har inte heller orkat bråka med fk, såg inga fel i deras slutledningar, när man utgår från lagen de använder. Har sedan anmält mig till Arbetsförmedlingen, men behöver inte söka jobb än. Jag skulle försöka prata med min arbersgivare ( har ett fast jobb, men kan endast jobba 40%), men blev sjukskriven på heltid snart efter samtalet med af. Nu blir det hellt snurrig. Allt det där. Jag försökte nämligen bli klarare kognitivt genom att trappa ner mediciner. Det misslyckdes jag med och nu trappar jag upp clozapin. Jag har inte hört än om den nya sjukskrivningen tilllämpas eller inte.
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Inlägg av Lena74 lör sep 30 2017, 21:45

Jag hoppas att det löser sig för dig. Jag tycker det känns som att man ska knapra den ena medicinen efter den andra, och sen så blir en knappast bättre heller. Vissa dagar är jag så less så jag skulle bara vilja slänga all medicin, mår ju dåligt iaf så det känns som att det skulle kvitta.
Lena74
Lena74
Nyinitierad
Nyinitierad

Inlägg av Fallen sön okt 01 2017, 08:33

Bra att veta detta kring hur öppen ska en vara mot FK.

Jag fick intyg som skickades in via psyk till handläggaren hos FK. Så jag behövde aldrig berätta utan läkaren berättade, pga att jag inte skulle bli anmäld för hot fler gånger...

Jo, jag har det blivit anmäld för hot men allt lades ner ganska rask med den som utredde det hela sa mer, att det inte alls var hot utan att jag var ärlig och det är en del av bipolära. Efter det så blev det intyg för att handläggaren skulle veta hur jag mådde så mitt mående inte blev anmäld för hot varje gång jag berättade.

Livet rättvist - tja, inte alls.

Jag vet var ni befinner och allt detta andra. Har redan gått igenom alls. Med stroken för två år sedan försvann den sista behandlingen som FK enligt lag inte har rätt att kräva - ECT.

Annat enligt lag, varken FK eller AF får komma med medicinförslag - prova det eller det.
Fallen
Fallen
Veteran
Veteran

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet