Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



hur ska man kunna jobba fast bara ibland?

4 posters

Gå ner

hur ska man kunna jobba fast bara ibland? Empty hur ska man kunna jobba fast bara ibland?

Inlägg av Lyckot fre maj 12 2017, 15:48

Arbetstränat i några år och det går hela tiden upp och ner.

Oavsett sjukskrivningsgrad har jag 2-3 karensdagar/månad pga jag mår skit.
Hade kunnat vara hemma i 1 v/mån ibland men tvingar mig själv till jobbet och stirrar in i skärmen trots jobbig ångest.
Har ett kontorsjobb och måste vara där varje dag . Går heller inte för Fk att fördela arbetstiden på annat sätt.
Vad gör man??

Lyckot
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 9
Join date : 17-05-12

Till överst på sidan Gå ner

hur ska man kunna jobba fast bara ibland? Empty Sv: hur ska man kunna jobba fast bara ibland?

Inlägg av Butterflychaos lör maj 13 2017, 11:03

Kan ärligt talat inte mycket om detta, men jag ville skriva att jag hör dig och att jag hoppas det löser sig för dig. Någon annan har säkert mer hjälpfulla saker att skriva
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

hur ska man kunna jobba fast bara ibland? Empty Sv: hur ska man kunna jobba fast bara ibland?

Inlägg av Berguv sön maj 14 2017, 13:30

Hej!

Jag tror det finns något man i förväg kan ansöka om hos Försäkringskassan, så att om man pga vissa sjukdomar är sjuk ofta kan slippa karensdagar.

Jag minns inte vad det heter eller om det finns nu, men jag tror det har funnits.

En annan sak som FK har/har haft är möjlighet att ansöka om förebyggande sjukpenning när man är i riskzonen för att ex bli långtidssjukskrivning, för att mota Olle i grind. Kolla upp det! Jag är dock rätt osäker på om det finns nu och vilka villkorsom gäller.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

hur ska man kunna jobba fast bara ibland? Empty Sv: hur ska man kunna jobba fast bara ibland?

Inlägg av chai sön maj 14 2017, 15:36

Berguv skrev:
Jag tror det finns något man i förväg kan ansöka om hos Försäkringskassan, så att om man pga vissa sjukdomar är sjuk ofta kan slippa karensdagar.

Jag minns inte vad det heter eller om det finns nu, men jag tror det har funnits.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Vet tyvärr inget mer, jag har ingen egen erfarenhet.

Det låter väldigt jobbigt som du har det.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

hur ska man kunna jobba fast bara ibland? Empty Sv: hur ska man kunna jobba fast bara ibland?

Inlägg av Berguv sön maj 14 2017, 22:37

Ja, det var det där med högriskskydd jag främst menade. Bra att du hittade länken.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

hur ska man kunna jobba fast bara ibland? Empty Sv: hur ska man kunna jobba fast bara ibland?

Inlägg av Lyckot mån jul 31 2017, 09:08

Särskilt högriskskydd kan man bara ansöka om man arbetar heltid tyvärr..

Min arbetsgivare har försökt anpassa, att jag vissa dagar kan arbeta hemifrån eller komma till jobbet lite senare på morgonen men det hjälper inte...:-(

Lyckot
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 9
Join date : 17-05-12

Till överst på sidan Gå ner

hur ska man kunna jobba fast bara ibland? Empty Sv: hur ska man kunna jobba fast bara ibland?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet