Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Mår lite för bra

+2
LindenDream
Berguv
6 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Mår lite för bra - Sida 2 Empty Sv: Mår lite för bra

Inlägg av Biseuellpol lör jul 06 2019, 15:40

Tar 2 voxra om dagen. Vet att det inte rekommenderas antidepressiva för bipolära. Men min doktor sa : Vad ska vi göra ? Du har gått med en så långvarig depression. Och du tål inte Litium. Ok. Fast jag skriver detta till synes lugnt och sansat vet jag med mig själv att jag blivit manisk. Och min doktor har gått på semester. Ok. Jag kan ju allt, vet allt. Kan bara gå rakt fram och göra vad jag har lust till. - Min doktor har talat mycket om min sexualitet. Och jag har frågat henne varför hon talar så mycket om det. - Jo, sa hon, det de flesta bipolära gör bort sig som värst rent sexuellt om dom kommer in i mani. Så mycket att det kan påverka resten av livet. Många får flytta långt iväg. Ja vill inte att du ska göra bort dig så illa, speciellt som du är bisexuell. Jaha, tänkte jag. Vad har jag gjort i tidigare maniska skov ? Jag kan få minnesförluster på flera dagar ibland. Så jag har fått en del konstiga blickar som jag inte förstått varför. Min doktor läste upp ur min journal vad som hände för 7 år sedan när jag var inlagd. Jag fick välja mellan att frivilligt läggas in. Eller LPT. Hade gått med på att lägga in mig frivilligt. Minndes inget av detta. Nu kommer det pinsamma. Jag har en fetisch. En sk knismo nånting. Nu skriver jag rakt upp och ner. En kittlingsfetish. Jag njuter av att kittla andra och att själv bli kittlad. Och jag hade gjort bort mig. Jag hade suttit i en fåtölj. Barfota. Och lagt upp fötterna på en pall, och skrivit på en skylt att den som kittlar mig länge under fötterna får 100 kr. Och jag hade haft en hel bunt med hundralappar i handen. Jag höll på att sjunka genom marken när hon berättade. - Du hade lyckats bra och gjort av med 1100 kr innan personal uppmärksammade det hela. Ok. Det blev stora doser nozinan. Ursäkta om.jag är så detaljerad. - Men jag undrar, är det någon annan som totalt gjort bort sig sexuellt i den maniska fasen ? Och kanske inte mints det ? 😚
Biseuellpol
Biseuellpol
Bubblare
Bubblare

Posts : 36
Join date : 19-07-06
Age : 104

Till överst på sidan Gå ner

Mår lite för bra - Sida 2 Empty Sv: Mår lite för bra

Inlägg av Butterflychaos sön jul 07 2019, 09:49

"speciellt du som är bisexuell" det var fan det märkligaste jag hört. Vad gör det värre än om man är straight/gay? Att det finns fler man kan göra bort sig med, eller? Suck.
Antidepressiva kan vara ett huvudbry, definitivt. Dags att få hjälp av en annan läkare under tiden, kanske??
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Mår lite för bra - Sida 2 Empty Sv: Mår lite för bra

Inlägg av LindenDream mån jul 08 2019, 11:45

Voxra är ju känt för att öka den sexuella lusten, typ... Och det är också min erfarenhet. En teori är väl, att det är depression som dödar den och att Voxra återställer balansen istf att höja den, men. Det minskar inte lusten iaf.

Dessutom är det enligt min erfarenhet inte så effektivt mot just depression, trots att den nog fortfarande bara har indikation för det. Det räckte aldrig som antidepp för mig, men det hade andra positiva effekter, den var uppiggande och hjälpte mig att kontrollera vikten.

Såna saker är förstås individuella och man kan inte veta innan man testar.

Dock upplevde jag inget av det denna gång, så jag bestämde mig för att sluta. Jag tog den sista tabletten på måndagen den första juli. Tisdagen och onsdagen gick jättebra, inga Problem. På torsdagen började jag känna mig riktigt eländigt och trodde jag hade åkt på en förkylning. Fattade redan på kvällen att jag inte skulle klara av att jobba på fredag, så jag stannade hemma, hade fruktansvärt ont i kroppen och sov största delen av dagen.

Men jag började misstänka att det nog inte var en förkylning, för alla andra symptom fattades, jag hade bara den där fruktansvärda smärtan i kroppen. Så jag började misstänka att det skulle vara utsättningssymptom av Voxra, och allt verkar nog stämma.

Jag hade några dagar så ont att jag kunde inte vara utan värktabletter, jag vaknade mitt i natten av smärta när effekten försvann och kunde inte somna om utan ny dos.

Jag har använt både paracetamol och ibuprofen, men paracetamol verkar vara mycket mer effektivt och långverkande. Inatt vaknade jag av det att det gjorde väldigt ont i huden, vet inte om det berodde på utsättning en eller värktabletterna, men jag tog en allergitablett och somnade om.

Idag har jag varit utan värktabletter, det går men hela kroppen värker, dock inte lika intensivt, så det går förhoppningsvis åt rätt håll.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Mår lite för bra - Sida 2 Empty Sv: Mår lite för bra

Inlägg av Biseuellpol mån aug 26 2019, 23:15

Jag har tagit 2 voxra om dagen ett halvår nu. Biverkningarna på alla andra var så starka att jag inte klarade dom. Det var inte bara ångest vid insättning, andra saker också. Klarade inte ssri-preparat. Jag kände att min sexlust oxå nästan försvann på ssri, fast det jag läst om det att det skulle drabba män och göra dom impotenta. Jag vet att det tyvärr är så. Men jag upplevde att det tog på mig oxå. O för att lägga ut texten om detta - läkare frågar om man lever i en relation. Om man inte gör det så tycker dom att det kvittar - Hallå ! Det finns något som heter att vara med sig själv - onani - Jag blir helt sänkt om jag inte kan få minst en orgasm om dagen - Ja jag har varit helt öppen om att jag är sk översexuell. Vet inte om det är en diagnos. Och jag får lägga band på mig att inte blanda in detta i fel forum. Jaja jag kanske skulle ändra min avatar som totalt avslöjar min fetisch. Förlåt att jag skriver mycket om detta, men det är en stor bit av mig. Bara avsluta med att säga att jag har killkompisar (lite mer) som är öppna om detta och dom blir vansinniga att inte ha den funktionen. "Det gör ju inget om du inte lever i en relation". Många är ju generade för att tala om såna här saker. Som kan konstatera inte jag. - Ok, allt detta om ssri. Dom lär väl ha funnits länge. O kan ju uppenbarligen vara rätt för en hel del. - Med voxra däremot, jag har inte kännt en enda biverkning. Inte ens vid insättningen. Jag tar 2 om dan nu sedan länge. Sen hur verksamma dom är som antidepressiva är väl eg inte så lätt att veta. Antidepressiva tar ju tid för att verka och det händer ju att man mår bättre ibland ändå. Och det finns alltid möjlighet till placeboeffekt. Men jag fungerar hyfsat på voxra. O jag känner någon kille som oxå gör det. Vi är ju faktiskt olika. Jag tål definitivt inte litium. Blir jättesjuk. - En del säger att man inte ska behandla bipolära med antidepressiva. Sa det till min läkare - Jamen vad ska man göra vid depressioner, sa hen. - Det kan vara fruktansvärda tillstånd - Och det kan det - Ok, min nuvarande doktor kallar mig för - överlevare- och din far också för den delen - men det är en annan historia - Förlåt mig igen , men är det inte vanligt förekommande med "översexualitet" bland oss bipolära ? Det är väl inte bara lilla jag
Biseuellpol
Biseuellpol
Bubblare
Bubblare

Posts : 36
Join date : 19-07-06
Age : 104

Till överst på sidan Gå ner

Mår lite för bra - Sida 2 Empty Sv: Mår lite för bra

Inlägg av Biseuellpol mån aug 26 2019, 23:20

Måste säga att jag har fått en ny läkare nu - Kram 🙂💟
Biseuellpol
Biseuellpol
Bubblare
Bubblare

Posts : 36
Join date : 19-07-06
Age : 104

Till överst på sidan Gå ner

Mår lite för bra - Sida 2 Empty Sv: Mår lite för bra

Inlägg av LindenDream ons aug 28 2019, 14:39

Biseuellpol skrev:Måste säga att jag har fått en ny läkare nu - Kram 🙂💟

Hoppas att du har bättre tur med läkare nu!

Brintellix funkade superbra som antidepp för mig, kände inga biverkningar heller

Men så är jag inte diagnostiserats som bipolär. Dock har mediciner ibland gjort mig hypoman och ibland har jag varit det utan. Har också bipoläritet i familjen.

Det tog ca 2 veckor att komma över det fysiska när jag slutade Voxra, sen var jag lite lagom deppig, men vet inte om där fanns någon samband. Jag tänkte bara på den tiden när jag startade den här tråden, så här efteråt är det ju väldigt tydligt att jag var hypoman som... Ha ha. Det blev så lugnt sen. Känner att jag håller på att piggna till igen, brukar hända så här i början av hösten.
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Mår lite för bra - Sida 2 Empty Sv: Mår lite för bra

Inlägg av Bisexpolär lör dec 12 2020, 15:22

Det var mycket farmaca du räknade upp. Jag lär mig aldrig att komma ihåg om jag har typ 1 eller 2. Men jag har både Ups and Downs. Jag tar 2 lamatrogin på morgonen och 1 på kvällen. Tyvärr så tar jag 3 x 75mg lyrica. Känner ingenting av dom. Har haft dom och haft både ångest och gått ner i depression och blivit inlagd o fått ECT-behandlingar på egen begäran. Lyrica skulle ju vara lite "knarkigt" men känner ingenting. Inga biverkningar heller. Luft. Jag kanske får placebo. 2 voxra på morgonen och. Och så lite sopor vid behov. Men dom ligger mest innerst i skåpet. Atarax och theralendroppar. Piss. Får matnoja av Atarax. Så ligger landet. Verkar som jag utvecklat rapid cykling oxå. Shit happens. Lite goes om. Aldrig någonsin suicidiell. Hugs
Bisexpolär
Bisexpolär
Bubblare
Bubblare

Posts : 18
Join date : 19-09-06
Age : 39
Location : Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Mår lite för bra - Sida 2 Empty Sv: Mår lite för bra

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet