Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Tester och quizar

+5
Bonnie
Butterflychaos
LindenDream
Onddruid
chai
9 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Tester och quizar  Empty Tester och quizar

Inlägg av Onddruid sön jan 31 2016, 19:34

Jag gillar att testa saker. Typ allt, jag föreställer mig att det finns vissa människor som är väldigt tekniska för att de nästan tvångsmässigt plockar isär prylar och skruvar ihop dem igen för att se hur de fungerar, jag är likadan fast med mer abstrakta grejer som vad som egentligen händer i mitt eget huvud så här tänkte jag dela med mig av olika quizer som jag hittar lite här och där, mina resultat från dem och hoppas att ni kanske har några bidrag Wink

Det första testet jag delar med mig av hittade jag för ett tag sedan och jag tycker den är så fascinerande eftersom den undersöker lite mörka tendenser i en själv. Testet är designat för att upptäcka personlighetsdrag som tillhör den mörka triaden. Den mörka triaden låter väldigt mystiskt och det är lite apokryfiskt eftersom detta inte är psykiatriska diagnoser utan snarare personlighetsdrag och eftersom de är ganska omdebatterade, mörka triaden utgörs av narcissism (behöver väl knappast förklaras), psykopati (förmåga att "stänga av" empati, risksökande) och machiavellianism (manipulativitet) (djävulskt svårt att stava har jag märkt hoppas ni har överseende)

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Mitt resultat:

Jag tror att de första två beror mycket på stämningsläge och kanske blir lite för höga eller låga beroende på om någon med bipolär sjukdom har ett positivt eller negativt bias, det skulle vara kul att se vad andra får för resultat, personligen så tror jag att de första två kan vara problematiska men egentligen kanske inte är något större problem om man har normalt (50:e percentil) eller lägre på det sista värdet eftersom testet är designat för att vara ganska oladdat, alltså räcker det med att ha bra självförtroende och tro att man är bra på att hantera människor för att få högt på dem, det sista värdet tycker jag är mycket värre eftersom det innebär att man kanske handlar oetiskt och impulsivt.


Senast ändrad av Onddruid den sön feb 14 2016, 08:46, ändrad totalt 1 gång
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai sön jan 31 2016, 20:40

Kul test! Vi kan leka good cop bad cop Wink
Mitt resultat:
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid sön jan 31 2016, 20:45

Haha wow, du måste vara en extremt bra människa Razz

Intressant att du också hade samma mönster med högre på de två första och lägst på den sista.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai sön jan 31 2016, 20:56

Onddruid skrev:Haha wow, du måste vara en extremt bra människa Razz

Intressant att du också hade samma mönster med högre på de två första och lägst på den sista.

lol!
Nja, vet inte om jag är riktigt så bra, men det stämmer nog att jag inte är särskilt elak och inte finner nöje i att utnyttja människor. Tror inte att jag är omedveten, men jag kan dels ha överseende med saker som jag inte behöver gå i taket för, dels tror jag inte att jag är så märkvärdig att jag behöver akta mig mycket för andra = slå först. Det har hänt att jag varit en "hämnare", men då snarare mot institutioner än enskilda personer och inte för vinning.

Men jag kan haka på ditt resonemang om att stämningsläget skulle kunna påverka ordentligt. När det gäller dessa självrapporterade tester är ju allt en fråga om hur man ser på sig själv i stunden. En rejäl hypomani så skulle jag kanske fått andra poäng, då tycker jag att jag är betydligt smartare.

Kanske något med testet att det är svårt att få höga poäng på den sista?
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai sön jan 31 2016, 20:59

En samling, de flesta testen kanske inte fullt lika underhållande Wink
[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid sön jan 31 2016, 21:22

Den har jag varit inne på tidigare och gjort både aspergers och bipolär screening, på aspergers var jag så lite aspie att om jag någonsin kommer i fysisk kontakt med en aspie så förintas vi nog båda så det är nog bra att personer med aspergers inte är så fysiska av sig.

Bipolär visade att jag förmodligen har bipolär sjukdom.

Tänkte att jag skulle göra ångesttestet nu också och den sa att jag förmodligen har en ångestsjukdom.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai mån feb 01 2016, 10:10

Så för stunden saknar jag äkta ADHD (de symptom jag har är som sagt bara sedan jag blev medelålders) och är super-icke-aspie. Ingen uttalad ångestsjukdom (där skulle jag vilja tillägga just nu). Ingen FOMO Wink . Ingen psykopati. Borderline osannolik. Medel på Sluggish cognitive tempo. Men kraftigt bipolär.

Efter denna grundliga självdiagnostiska runda ska jag fira med en kopp te. tongue
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid mån feb 01 2016, 10:13

Gjorde också FOMO, mest för att det lät fancy och jag visste inte vad det var för något, fick bara en poäng så jag är nog rätt safe där med Smile
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Butterflychaos mån feb 01 2016, 17:39

Detta var ju lite intressant...

Mitt resultat
Spoiler:
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid mån feb 01 2016, 20:03

chai skrev:Nja, vet inte om jag är riktigt så bra, men det stämmer nog att jag inte är särskilt elak och inte finner nöje i att utnyttja människor. Tror inte att jag är omedveten, men jag kan dels ha överseende med saker som jag inte behöver gå i taket för, dels tror jag inte att jag är så märkvärdig att jag behöver akta mig mycket för andra = slå först. Det har hänt att jag varit en "hämnare", men då snarare mot institutioner än enskilda personer och inte för vinning.

Men jag kan haka på ditt resonemang om att stämningsläget skulle kunna påverka ordentligt. När det gäller dessa självrapporterade tester är ju allt en fråga om hur man ser på sig själv i stunden. En rejäl hypomani så skulle jag kanske fått andra poäng, då tycker jag att jag är betydligt smartare.

Kanske något med testet att det är svårt att få höga poäng på den sista?

Mhm, den sista är kanske mer ovanlig kan jag tänka mig? Att ha höga tankar om sig själv är ju egentligen ganska normalt och särskilt den andra att kunna utöva inflytande över andra tror jag kan vara en ganska bra egenskap förutom när den är i kombination med den sista.

Det är ju egentligen mest psykopati som är det som är kontroversiellt i den här kombinationen tror jag också. Jag är nog inte alltid särskilt narcissistisk, det är möjligt att jag skulle få mycket lägre på den i ett annat stämningsläge men jag har ett väldigt stort kontrollbehov och dessutom så känner jag ofta att jag måste försöka lista ut vad andra tänker och känner för att skydda mig från dem.

Det kanske låter konstigt tills man inser att min mamma är extremt manipulativ, hennes far och farfar hade också ett extremt kontrollbehov, dessutom är hon väldigt oförutsägbar - ena dagen världens snällaste och andra dagen riktigt elak. Jag lärde mig ganska tidigt att andra människor är oförutsägbara och kan tänkas använda allt man säger eller gör mot en.

Jag försöker dock dra en skarp gräns mellan "inflytande" och "manipulation", om man använder sig av inflytande så tänker jag återigen på Pratchett - Granny Weatherwaxs 'Headology' - "om man verkligen bryr sig om någon ger man dem inte det de önskar sig utan det de behöver".

Jag har ändå lyckats åstadkomma rätt mycket bra genom att använda mitt inflytande men jag är alltid medveten om hur lätt det skulle vara att göra dåliga saker som jag skulle tjäna på. När jag är väldigt uppåt så vet jag att jag tenderar att se andra människor utifrån vad de är värda i att driva igenom mina syften medan jag normalt sett försöker vara väldigt respektfull och inte värdera folk utifrån vad de kan ge mig eller hur jag kan använda dem. Ofta är jag lika rädd för mig själv som jag är för andra människor för att jag inte vill vara som min mor.

Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai ons feb 03 2016, 05:41

Onddruid skrev:Det är ju egentligen mest psykopati som är det som är kontroversiellt i den här kombinationen tror jag också. Jag är nog inte alltid särskilt narcissistisk, det är möjligt att jag skulle få mycket lägre på den i ett annat stämningsläge men jag har ett väldigt stort kontrollbehov och dessutom så känner jag ofta att jag måste försöka lista ut vad andra tänker och känner för att skydda mig från dem.

Det kanske låter konstigt tills man inser att min mamma är extremt manipulativ, hennes far och farfar hade också ett extremt kontrollbehov, dessutom är hon väldigt oförutsägbar - ena dagen världens snällaste och andra dagen riktigt elak. Jag lärde mig ganska tidigt att andra människor är oförutsägbara och kan tänkas använda allt man säger eller gör mot en.

Då blir det väldigt begripligt tycker jag. Jag hade det inte omkring mig i min barndom på det sättet, bara i miljön jag levde i som ung vuxen, men då har ju en hel del grundläggande personlighetsdrag ändå hunnit sätta sig redan. Visserligen blev jag mer eller mindre tränad i paranoia i tjugoårsåldern, men när jag hoppade ur det sammanhanget igen bestämde jag mig för att inte låta mig själv bli förminskad av det. Jag tycker verkligen inte om att vara överdrivet misstänksam eller beräknande, det klär mig inte, och jag har - peppar peppar - inte råkat ut för något som inte gått att reparera. Men som sagt, jag ser det som något helt annat om man växt upp med det och varit utlämnad till det.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid ons feb 03 2016, 10:26

Ja, sen tror jag att paranoia och manipulativitet är saker som lätt "smittar" socialt, det låter som att du också varit med om det. Har man personer runtomrking sig som är väldigt manipulativa eller paranoida så framhävs de delarna hos en själv tycker jag och det blir värst när det finns en kombination av de båda. Kanske därför jag gillar att omge mig med naiva människor Smile
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai ons feb 03 2016, 10:42

Onddruid skrev:Ja, sen tror jag att paranoia och manipulativitet är saker som lätt "smittar" socialt, det låter som att du också varit med om det. Har man personer runtomrking sig som är väldigt manipulativa eller paranoida så framhävs de delarna hos en själv tycker jag och det blir värst när det finns en kombination av de båda. Kanske därför jag gillar att omge mig med naiva människor Smile

O ja, det är övertydligt hos en hel del av de personer som fanns i samma gäng som jag, även långt efter att de lämnat så har de riktigt svårt att motstå konspirationsteorier av de mer bisarra slagen (chem trails, shapeshifting ödlor o.s.v.) Det verkar faktiskt som att den vanliga världen är för tråkig. Jag tror att något av en räddning för mig var att strax efter att jag lämnat det sammanhanget så började jag plugga in naturåret på komvux, och kunde upptäcka att den vanliga världen är spännande.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid ons feb 03 2016, 11:35

Oh my god don't even get me started on chemtrails! XD

Min faster är en väldigt verbal förespråkare för chemtrails och jag blir så irriterad på henne för hon är ju en intelligent människa men hon fastnar lätt i konspirationsteorier av någon anledning. Jag har också funderat på om det har något att göra med att personer har tillräckligt låg förståelse av den verkliga världen för att de ska börja tycka att den är statisk och tråkig och att det gör att de vill spejsa till verkligheten lite.

Sen kan jag väl säga att när det gäller viss konspiration så är jag lite agnostisk, alltså det händer en hel del i den här världen bakom lyckta dörrar och de som har makt har inte samma intressen som de som inte har makt så det är bara logiskt att vi blir manipulerade på olika sätt, men det finns en gräns för hur långsökt en konspirationsteori kan vara och fortfarande ha kvar sin trovärdighet. Jag tror min gräns går vid månlandningskonspirationsteorier - det fanns ett stort propagandavärde i att vara först på månen och det skulle krävas relativt lite resurser för att iscensätta en fejkad månlandning - det var inte så jättemycket folk som var inblandade i den och eftersom de inte ville att ryssarna skulle komma åt NASAs hemligheter så hade de förevändningar till att vara hemlighetsfulla. Samtidigt så är det verkligen på gränsen för de tog prover från månen som har använts nationellt och som ingen har tvivlat på och eftersom kalla kriget tog slut så skulle det inte vara särskilt ekonomiskt att fortsätta försöka hävda att det inte var en verklig månlandning. Dessutom finns det en risk som ökar hela tiden att om inte månlandingen ägde rum så skulle det kunna uppdagas genom att andra aktörer i rymden skulle kunna visa att det inte finns några spår - som flaggan som lämnades där. Då hade det varit bättre för USA att erkänna att månlandningen var fejkad innan det händer. Så verkligen ett gränsfall.

Men chemtrails? En ganska stor andel av jordens regeringar och forskarsamhälle och flygbolag skulle vara tvungna att vara inne på konspirationen och inte läcka ut information om att "de" släpper ut giftiga kemikalier och virus på hela jordens befolkning, inklusive de själva och deras familjer? Heltokigt.

Och David Icke... Jag måste ändå säga att jag är lite imponerad över hur någon kan få ett sammanbrott och sedan vara öppen med att de testat psykedeliska droger och i trippen ha "insett" att världen är en illusion där reptiler styr och få så stort följe som han faktiskt har. Om jag misslyckas med mitt författande så kanske jag borde starta en sekt istället för that shit sells.
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai ons feb 03 2016, 12:04

Självklart pågår det hemligheter, det har väl blivit tydligt nog med Wikileaks och Snowden. Eftersom tekniken finns är det ganska rimligt att tro att den används tycker jag.

Men de olika varianterna på kemisk/biologisk styrning av mänskligheten som omtalas är jag skeptisk mot - precis som du skriver skulle de vara alldeles för svåra att kontrollera. Bättre då att ösa ut lite mer dålig tv åt folket. Wink
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid ons feb 03 2016, 12:39

Exakt!
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av LindenDream fre feb 05 2016, 22:06

Äh, jag fattar inte hur man ska tolka dom där Dark Triad -resultaten..
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Butterflychaos fre feb 05 2016, 23:06

LindenDream skrev:Äh, jag fattar inte hur man ska tolka dom där Dark Triad -resultaten..
Percentilen säger hur många personer som du fått högre resultat än d.v.s om du fick resultatet 7:e percentilen så har du svarat högre än 7 procent av befolkningen - d.v.s. skattar 93% av befolkningen sig högre än dig i den kategorin.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av LindenDream lör feb 06 2016, 12:01

Ska jag då tolka det som att jag är rätt så ljust fall när jag gick följande resultat?
Narcissism 7:e percentile
Machiavellinianism 9:e percentile
Psychopathy 7:e percentile

Jag fattade inte hur man gör såna där spoilers, går kanske inte med min enkla mobil, hoppas ingen tar illa upp av att jag skrev resultaten så här synligt, dålig stil kanske....
LindenDream
LindenDream
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 196
Join date : 16-01-13
Location : Yttre rymden

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai lör feb 06 2016, 12:17

LindenDream skrev:Ska jag då tolka det som att jag är rätt så ljust fall när jag gick följande resultat?
Narcissism 7:e percentile
Machiavellinianism 9:e percentile
Psychopathy 7:e percentile

Ja det var låga resultat, alltså inte särskilt mycket psykopat eller manipulativ personlighet i dig.  Smile (Med brasklappen att sådana här test där man själv fyller i svaren mer är för kul skull.)

LindenDream skrev:Jag fattade inte hur man gör såna där spoilers, går kanske inte med min enkla mobil, hoppas ingen tar illa upp av att jag skrev resultaten så här synligt, dålig stil kanske....

Nej då, det gör inget alls! Det kan säkert vara svårt att hitta rätt knapp med en mobil. Annars finns den ungefär mitt i knappraden och ser ut som ett anteckningsblock med en mini-liten gul varningstriangel på. Man kan också skriva för hand [spoiler ]Det man vill ha döljt[/spoiler ] OBS! Man måste skriva det utan mellanslag mellan spoiler och ] men jag kan inte göra det när jag visar för då blir det bara en spoiler. Wink Det här är verkligen finlir och inget du egentligen behöver bry dig om ifall du inte vill.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid lör feb 06 2016, 13:19

Viska.se är ett forum för människor med schizofreni som jag är lite på ibland, de har jättebra information och många medlemmar som är duktiga på att hjälpa till ifall man undrar något inte bara om schizofreni men generellt om psykos. Där finns en del länkar till olika självtester, jag gjorde ett som är officiellt för schizofreni men det som testas är nog psykos.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Spoiler:

Btw det här med att använda spoilers började jag bara med för att jag såg butterflychaos göra det i en annan tråd och tyckte det var ett smart sätt att dölja viss information om någon läser som inte är så intresserad, det är inte en regel att man måste göra det!

EDIT: Jag gjorde också ett test om schizoaffektiv sjukdom, ska screenas för det nu så här kommer det testet: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Spoiler:
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai lör feb 06 2016, 13:35

Onddruid skrev:Viska.se är ett forum för människor med schizofreni som jag är lite på ibland, de har jättebra information och många medlemmar som är duktiga på att hjälpa till ifall man undrar något inte bara om schizofreni men generellt om psykos. Där finns en del länkar till olika självtester, jag gjorde ett som är officiellt för schizofreni men det som testas är nog psykos.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Mitt resultat:

Känns inte som att jag har speciellt mycket psykosaktiga symptom, det har mest varit när jag haft riktigt kraftiga blandepisoder. Det enda är väl att jag häromdagen började få för mig att jag visste vad folk på tv skulle säga innan de sa det, det händer ibland under hypomanier (jag tycker inte att det är läskigt utan jättekul just då) men det försvann väldigt snabbt igen, jag är inte uppåt just nu.

EDIT:
Schizoaffektivtestet:
Spoiler:
Poängen kom huvudsakligen från humörfrågorna, tycker inte i övrigt att jag riktigt passar in på schizoaffektiv.


Senast ändrad av chai den lör feb 06 2016, 13:58, ändrad totalt 1 gång
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Butterflychaos lör feb 06 2016, 13:44

Jag började med spoilers på andra forum för att göra trådarna mindre klottriga när man lägger till bilder, tycker det funkar bra även i såna här sammanhang Smile

Känner mig nästan tvungen att göra schizofreni/schizoaffektiv-testen.

Spoiler:
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid lör feb 06 2016, 14:03

Intressant att se, nu lägger jag inte så jättestor vikt vid såna här quizzar men det förklarar ju varför allt är så konstigt hela tiden och att jag på många sätt avviker från klassisk bipolär sjukdom (mer psykosnära hela tiden och särskilt när jag svänger neråt) och känner mig igen i schizofrena skildringar av hur det är att vara sjuk (som att det känns som att folk inte förstår vad jag säger, att det känns som att folk tänker dåliga saker om mig hela tiden, att allt ser fel ut och att jag blir misstänksam på verkligheten för det känns som att den är fel och att jag i perioder blir extremt avtrubbad och "glömmer bort" att göra enkla rutinsaker mm)
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai lör feb 06 2016, 14:07

Onddruid skrev:Intressant att se, nu lägger jag inte så jättestor vikt vid såna här quizzar men det förklarar ju varför allt är så konstigt hela tiden och att jag på många sätt avviker från klassisk bipolär sjukdom (mer psykosnära hela tiden och särskilt när jag svänger neråt) och känner mig igen i schizofrena skildringar av hur det är att vara sjuk (som att det känns som att folk inte förstår vad jag säger, att det känns som att folk tänker dåliga saker om mig hela tiden, att allt ser fel ut och att jag blir misstänksam på verkligheten för det känns som att den är fel och att jag i perioder blir extremt avtrubbad och "glömmer bort" att göra enkla rutinsaker mm)

Låter ju bra i så fall om du ska utredas lite ytterligare. Fast det kanske känns obehagligt för dig? Om man inte känner att man kan lita på verkligheten och folk är det ett modigt steg. Jag hoppas det kommer att ge något.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet