Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Tester och quizar

+5
Bonnie
Butterflychaos
LindenDream
Onddruid
chai
9 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Tester och quizar  - Sida 3 Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai tis apr 05 2016, 13:01

chais resultat::

Stämningsläge uppskattningsvis mild-måttlig depression. Kände att jag inte riktigt fixade att koncentrera mig utan svarade lite på måfå ibland, vilket kanske också är avslöjande, att jag inte är så skicklig på det.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  - Sida 3 Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid tis apr 05 2016, 13:19

Intressant chai, en annan hypotes som jag har funderat på är ifall depression kan göra att man får ett negativt bias när det kommer till att läsa kroppspråk. Du kanske inte minns men var det så att du tog fel på bilder som visade positiva känslor, typ kärlek?
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  - Sida 3 Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av chai tis apr 05 2016, 13:21

Onddruid skrev:Intressant chai, en annan hypotes som jag har funderat på är ifall depression kan göra att man får ett negativt bias när det kommer till att läsa kroppspråk. Du kanske inte minns men var det så att du tog fel på bilder som visade positiva känslor, typ kärlek?

Det var nog blandat, men kärlek var en av dem jag tog fel på.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  - Sida 3 Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Maria fre apr 15 2016, 18:48

Högsta på psykopat 1.8 eller 15% lägre på de andra. Det kan hända att jag i djupet av min själ inte alltid är helt empatisk med allt och alla andra......jag svär ofta hätsk inom mig över andras och särskilt bilister klantighet......Jag orkar bara inte ha ett empatiskt hjärta som räcker till alla. Är sällan elak förutom när jag är i ett akut skov av sjukdom och upplever mig utsatt för våld och orättvisa.
Maria
Maria
Bubblare
Bubblare

Posts : 26
Join date : 16-04-13

https://amandasgardiner.wordpress.com

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  - Sida 3 Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Berguv fre apr 15 2016, 20:54

Onddruid! Vad intressant det lät med ett dataspel med bipolär sjukdom, jag tänker mig att en karaktär i ett äventyrsspel har sjukdomen och spelaren får uppleva hur det kan vara.Det skulle nog få uppmärksamhet.
En annan tanke när jag läste ditt inlägg ovan om att du inte mår bra, men ägnar mycket tid åt att skriva här och läsa om psykisk ohälsa (det är vi ju fler som gör), är att jag hoppas att du inte känner att du måste lägga så mycket tid här för vår andras skull. Orken kanske går i perioder. Du gör stor nytta här och ger oss jättemycket, men tänk också på dig själv och din ork. Nu är forumet så bra igång att jag tror det är självgående.
Fast det kanske är ditt engagemang här som håller dig uppe, det kan ju också vara viktigt.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  - Sida 3 Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Onddruid lör apr 16 2016, 07:55

Berguv skrev:Onddruid! Vad intressant det lät med ett dataspel med bipolär sjukdom, jag tänker mig att en karaktär i ett äventyrsspel har sjukdomen och spelaren får uppleva hur det kan vara.Det skulle nog få uppmärksamhet.
En annan tanke när jag läste ditt inlägg ovan om att du inte mår bra, men ägnar mycket tid åt att skriva här och läsa om psykisk ohälsa (det är vi ju fler som gör), är att jag hoppas att du inte känner att du måste lägga så mycket tid här för vår andras skull. Orken kanske går i perioder. Du gör stor nytta här och ger oss jättemycket, men tänk också på dig själv och din ork. Nu är forumet så bra igång att jag tror det är självgående.
Fast det kanske är ditt engagemang här som håller dig uppe, det kan ju också vara viktigt.

Åhå? Haha, jag kommer inte ens ihåg vart jag tog upp den iden Wink

Det är verkligen ingen fara, just nu så gör jag ju nästan ingenting här på forumet utom att lägga upp nyheter och de läser jag ju ändå.

Dessutom är vi ju tre admin och en moderator på ett forum som hittills extremt sällan har behövts modereras, har behövt flytta en tråd på en månad och det tog kanske tre sekunder Smile

Så det är verkligen ingen fara, och visst jag har haft några sega veckor och det var inte alls kul att gå på risperdal men nu är det också över. Känner mig faktiskt nästan normal nu vilket är fantastiskt. Kanske ergenyl var något för mig?

Fortfarande för tidigt att säga egentligen men är betydligt mer avslappnad nu än på risperdal. Sen när det kommer till promotion för forumet så har jag satt upp det så att de delar av forumet som är öppna för alla (nyheter och tips och info) automatiskt promoteas till twitter där vi nu har en massa följare, så brukar bara logga in där ibland nu för att se att allt går som det ska och det gör det.

Känner att forumet har gett mycket mer tillbaka än den energi jag la in på det i början. Sen kanske jag inte är så aktiv i "stöd-delarna" av forumet, det är nog för att jag känner mig mer hemma med information, men det är väldigt fint att se att båda delarna lever och frodas här Very Happy
Onddruid
Onddruid
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 737
Join date : 16-01-11
Age : 35
Location : Jorden, Universum

https://bipolar.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  - Sida 3 Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Berguv lör apr 16 2016, 10:26

Vad skönt att höra att du mår bättre och att forumet ger positiv energi.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  - Sida 3 Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Ma-ar lör apr 16 2016, 22:07

Finnt ätt höra, Onddruid!
Ma-ar
Ma-ar
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-12
Location : Östergötland

Till överst på sidan Gå ner

Tester och quizar  - Sida 3 Empty Sv: Tester och quizar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet