Nytt sedan sist
Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen
Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom
+2
Ma-ar
chai
6 posters
Sida 1 av 1
Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom
Detta har jag hämtat från Bipolärt forum eftersom det stod att det var fritt att dela. Precis som det står går undersökningen snabbt att fylla i och du behöver inte lämna ut personuppgifter.
Den som vill kommunicera med Clee kan hitta ursprungstråden på [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Clee skrev:Hej!
Jag heter Camilla Öman Lee och är psykologkandidat vid Lunds universitet. Tillsammans med en kursare utvärderar jag en ny behandling vid bipolär sjukdom. Behandlingen tar sikte på det vardagliga fungerandet. Den har visat lovande resultat utomlands och testas nu för första gången i Sverige. Tidigare forskning har fokuserat mycket på minskade symtom efter behandling men det behövs mer forskning om hur personer med bipolär sjukdom faktiskt upplever sin vardag och tillfredsställelsen med livet.
Vi skulle behöva er hjälp att samla in svar för att göra oss en bild av detta! Vi har gjort ett formulär som kan fyllas i här: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Formuläret tar c:a tio minuter att fylla i och består av 40 frågor. Våra kontaktuppgifter finns i formuläret. Undersökningen är öppen till den 22 april. Tack för hjälpen och dela gärna!
P.S. Jag kommer att slå på aviseringar för svar här och enbart följa denna tråd. När vår undersökning är klar kommer min profil att avregistreras.
Den som vill kommunicera med Clee kan hitta ursprungstråden på [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
chai- Ambulerande Admin
Sv: Studie om vardagen för personer med bipolär sjukdom
Ifyllt. Bra att kunna sätta ord på alla kognitiva problem, även om det bara är i enqueteform.
Ma-ar- Rekorderlig Medlem
Mycket viktiga frågor men samtidigt som stresskänslighet är en del av detta. Däremot är detta viktigt för att få upp detta på arenan. För denna del har samhället svårt för att fatta.
Fallen- Veteran
Ja, det var intressant.
Tyvärr var det inte upplyftande att se hur man svarade på de kognitiva frågorna, det känns...ILLA.
Att man fungerar över huvud taget
Tyvärr var det inte upplyftande att se hur man svarade på de kognitiva frågorna, det känns...ILLA.
Att man fungerar över huvud taget
Yoga- Rekorderlig Medlem
Jag svarade också rätt dåligt på det kognitiva, men att det inte begränsar mig så mycket i det jag gör. Jag gör det jag vill ändå, men förebrår mig samtidigt ofta och har ångest för alla slarvfel jag gör, eller säger eller inte lyssnar osv. Jag har nog både dåligt och bra självförtroende i detta på samma gång, eller beroende på stämningsläget. Jag var hypo när jag svarade, visste om det kognitiva, men såg inte problemen - visst spelar det roll.
Berguv- Rekorderlig Medlem
Liknande ämnen
» Studie på hjärnceller från personer med bipolär sjukdom
» Stora steg framåt för personer med bipolär sjukdom i Indien
» IQ och nivå på utbildning hos personer med bipolär sjukdom jämfört med normalbefolkning
» Personer med psykisk sjukdom söker sig till partners med liknande tillstånd
» Normalitet och bipolär sjukdom
» Stora steg framåt för personer med bipolär sjukdom i Indien
» IQ och nivå på utbildning hos personer med bipolär sjukdom jämfört med normalbefolkning
» Personer med psykisk sjukdom söker sig till partners med liknande tillstånd
» Normalitet och bipolär sjukdom
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet