Nytt sedan sist
Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen
SVT: Många frågetecken efter hyrläkarstopp
3 posters
Sida 1 av 1
SVT: Många frågetecken efter hyrläkarstopp
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/manga-fragetecken-kvar-efter-att-hyrlakare-stoppas
Mer Skåne: i nordvästra Skåne har man med kort varsel bestämt att all hyrpersonal inom psykiatrin ska bort från nyår, trots att man sedan länge haft svårt att rekrytera läkare. Det ska bland annat lösas med att slå ihop vårdavdelningar från olika städer, en allmänpsykiatrisk avdelning och en avdelning för dubbeldiagnoser (psykiatrisk problematik samt missbruk). Nog för att jag är skeptisk till att det blir en magisk lösning, jag har varit inlagd i den mindre staden och i den större staden (dock på en allmänpsykiatrisk avdelning), och det har varit hyrläkare på båda ställena...
Mer Skåne: i nordvästra Skåne har man med kort varsel bestämt att all hyrpersonal inom psykiatrin ska bort från nyår, trots att man sedan länge haft svårt att rekrytera läkare. Det ska bland annat lösas med att slå ihop vårdavdelningar från olika städer, en allmänpsykiatrisk avdelning och en avdelning för dubbeldiagnoser (psykiatrisk problematik samt missbruk). Nog för att jag är skeptisk till att det blir en magisk lösning, jag har varit inlagd i den mindre staden och i den större staden (dock på en allmänpsykiatrisk avdelning), och det har varit hyrläkare på båda ställena...
chai- Ambulerande Admin
Sv: SVT: Många frågetecken efter hyrläkarstopp
Finns inte mycket att säga. Är häpnadsväckan hur det ser ut inom psykiatrin.
Butterflychaos- Ambulerande Admin
Sv: SVT: Många frågetecken efter hyrläkarstopp
Samma i Östergötland inga hyrläkare inom regionen från årsskiftet. Men kanske, kanske kommer det bli ett undantag för (rätts)psykiatri, eftersom bristen där är extra påtaglig.
Ma-ar- Rekorderlig Medlem
Liknande ämnen
» Efter sju år...
» Quetiapin (seroquel) och effekt efter tid?
» Mediciner slutar fungera efter ett år ungefär
» Knasiga drömmar *kan vara läskiga*
» Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner
» Quetiapin (seroquel) och effekt efter tid?
» Mediciner slutar fungera efter ett år ungefär
» Knasiga drömmar *kan vara läskiga*
» Sämre fysiskt mående efter att ha slutat med mediciner
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet