Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Men kan det inte gå över någon gång då :/

3 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Men kan det inte gå över någon gång då :/ - Sida 2 Empty Sv: Men kan det inte gå över någon gång då :/

Inlägg av Butterflychaos tis maj 08 2018, 12:40

Tja du... Hittade ett verktyg när jag flyttstädade också. Tog emot att slänga men gjorde det i alla fall. Dock "men det finns det här hemma som reserv"... Jaja.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Men kan det inte gå över någon gång då :/ - Sida 2 Empty Sv: Men kan det inte gå över någon gång då :/

Inlägg av chai tis maj 08 2018, 12:58

Jo, det är mest falsk trygghet, kniper det så hittar man alltid något. Och jag som oftast inte är extremt impulsiv brukar ändå gott kunna vänta tills jag skaffat vad jag vill ha. Rolling Eyes

Påminner mig själv att det går mot sommar, lätta kläder och bad. Jag bryr mig inte så mycket om elefantkroppen, men nya ärr vill jag inte ha. Inte för att jag kanske egentligen bryr mig så mycket för egen del men jag vill inte störa omgivningen, de har fått stå ut med tillräckligt.

Fast jag gillar inte att känna mig pressad.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Men kan det inte gå över någon gång då :/ - Sida 2 Empty Sv: Men kan det inte gå över någon gång då :/

Inlägg av chai tis okt 08 2019, 09:32

Ett och ett halvt år senare... tycker att tankarna börjar bli glesare och mindre intensiva, kan gå dagar utan att jag känner mig triggad alls. Men ser också att det nog hänger ihop med att jag varit jämförelsevis humörstabil sedan april. Höjde litiumet, lade till Voxra och tar ariprazol 15 mg varje dag istället för v.b. Jag kan fortfarande ha bättre och sämre dagar, ångest och stress, men de där riktiga dalarna och topparna har jag sluppit. Konstaterar som ofta att litium+psykosmedicin är min grej, slipper också skruvade tvångstankar.

Tillvaron är inte alls bara regnbågar och rosor, men jag blir åtminstone inte ständigt invaderad av självskadetankar som förr, det känns som att få semester i hjärnan.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Men kan det inte gå över någon gång då :/ - Sida 2 Empty Sv: Men kan det inte gå över någon gång då :/

Inlägg av Butterflychaos fre okt 11 2019, 07:37

Skönt att du börjar få slippa eländet.

Har själv i princip inga självskadetankar på ziprasidon. Det känns skönt. Psykosmediciner känns som att dom hjälper mycket mer än antiepileptika över lag. Kanske är mina bekymmer mer dopamin-relaterade? Hjälper bättre än antidepressiva med.
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Men kan det inte gå över någon gång då :/ - Sida 2 Empty Sv: Men kan det inte gå över någon gång då :/

Inlägg av chai fre okt 11 2019, 09:20

Låter bra att du också slipper dessa tankar. Jag har nog alltid tyckt att psykosmediciner hjälpt mig, men biverkningarna har ofta varit för tuffa. Den medicinkombo jag har nu och i dessa doser verkar peppar peppar funka utan värre biverkningar är lite darriga händer, och så har jag fet hy trots att jag är 56, vilket jag tänker eventuellt skulle kunna vara medicinrelaterat, men å andra sidan blir jag inte rynkig. Wink Inte så jag blir rak som ett streck humörmässigt, men svängarna har varit hanterbara.
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Men kan det inte gå över någon gång då :/ - Sida 2 Empty Sv: Men kan det inte gå över någon gång då :/

Inlägg av Butterflychaos fre okt 11 2019, 15:42

Man borde forska i det där, vilka neurotransmittorer som r påverkade hos de som självskadar... Har för mig att de med borderline/instabil personlighetsstörning kan hjälpas av antipsykotiska, men vet inte i vilken utsträckning det gäller (ffa är väl terapi huvudbehandlingen). Hmm. Litium klassas ju egentligen som antipsykotika och det ska väl hjälpa med (men det tycker inte jag)
Butterflychaos
Butterflychaos
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1295
Join date : 16-01-12
Age : 31
Location : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Men kan det inte gå över någon gång då :/ - Sida 2 Empty Sv: Men kan det inte gå över någon gång då :/

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet