Taggar

  #etiologi     #mani     #samhälle     #studie     #depression     #diagnostik     #psykologi     #artikel     #stämningsläge     #läkemedel     #hjärnan     #myt     #neurologi     #npf     #perception     #psykos     #attityder     #stigma     #ångest     #mindhacks  
Nytt sedan sist

Load Newest Topics
Topics Since Last Visit
Skaffa Appen



Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

+11
skinkan
Linn
Fallen
agster
Berguv
barasandra
Isolde
Onddruid
chai
Butterflychaos
Yoga
15 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av skinkan lör jun 11 2016, 22:56

Ja det är helt galet, kan inte komma ihåg vad jag ens tänkte.
De var inte så dyra så ett mindre felsteg, bara ett av de mer bisarra.

Jag har även åkt iväg på tokiga resor.

Känns som att jag gjort allt och kanske lite till.
skinkan
skinkan
Bubblare
Bubblare

Posts : 69
Join date : 16-02-07
Location : norrland

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av gadas tor jun 23 2016, 14:10

Min inställning är nog den att gör man knäppa saker (annat än i bästa mening) så är det inte hypomani utan mani. Det är just det som är skillnaden. Problemet med hypomani är för mig att den tröttar ut hjärnan tills hjärnan stänger ner i depression.

gadas
Bubblare
Bubblare

Posts : 13
Join date : 16-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av rajott ons jan 18 2017, 19:35

Oj! Finns det plats för en roman här? Har MYCKET jag skulle kunna dela med mig av... Kan ta några godingar:
* Jag sa upp mig från jobbet, sålde min lägenhet och drog till Sydney ett år. Charmade halva stan och hängde med massa skådisar, var statist i massa filmer och käkade mest ostron och drog koks... Fast det här var nog snarare en manisk period än en hypoman med otaliga galna händelser. Inte minst ett oerhört riskfyllt sexuellt beteende som turligt nog aldrig orsakade något problem efteråt. Även ett hejdundrande drogbruk var en ingrediens.
* Jag köpte en häst på impuls en gång. Alltså jag vet inte riktigt hur jag tänkte där, men det verkade som en bra idé just då.

Överlag triggar pengar i princip alltid igång manier/hypomani hos mig. Har typ rik familj och haft hjälp till att skaffa bostadsrätter osv och när dessa sålts och jag sitter med massa pengar så fladdrar jag bara iväg och bränner allt på knaserier.
Att min familj alltid funnits där som skyddsnät så detta beteendet inte inneburit större katastrofer för mig tror jag faktiskt kan ha gjort att jag blev diagnosticerad så sent i livet, om ni förstår hur jag menar?

rajott
Nyinitierad
Nyinitierad

Posts : 4
Join date : 17-01-17

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av skkinkan tor aug 24 2017, 02:51

Rolig tråd.


skkinkan
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av Berguv tor mar 29 2018, 22:02

Sökte ju utlyst tjänst som personlig handläggare på Försäkringskassan. Dvs kanske min fd handläggares tjänst. Rätt ironiskt formulerad då jag blivit av med min sjukpenning och tog upp det pågående överklagandet och min bipolära sjukdom som meriter, bland andra mer seriösa. Jag skrev att jag söker "ett normalt förekommande jobb" eftersom min handläggare hänvisat avslaget till det.
Haha, jag småskrattar fortfarande två dagar senare åt mitt tilltag. Jag är nog hypoman.
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av chai tor mar 29 2018, 22:06

Hypomani eller ej så är det fruktansvärt roligt!
chai
chai
Ambulerande Admin
Ambulerande Admin

Posts : 1608
Join date : 16-01-11
Location : Skåne

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av Berguv tor mar 29 2018, 22:11

Kul att kunna glädja andra med!
Berguv
Berguv
Rekorderlig Medlem
Rekorderlig Medlem

Posts : 476
Join date : 16-01-15

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av Biseuellpol lör jul 06 2019, 17:20

Jag har skrivit en grej som d
skulle passat bättre här än.på "må lite för bra" Jag ska försöka flytta den hit. Det handlar om hur jag gjort bort mig (sexuellt) under ett supermaniskt skov. Som jag inte ens kom ihåg.
Biseuellpol
Biseuellpol
Bubblare
Bubblare

Posts : 36
Join date : 19-07-06
Age : 104

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av Biseuellpol lör jul 06 2019, 17:24

Smällt 750 000 kr på ett år tillsammans med en partner. Mina egna pengar. Hus i gåva från mamma. Sålt på rekordtid. Siffrorna 750 000 kommer upp på kontot. YESS. Jävla partner.
Biseuellpol
Biseuellpol
Bubblare
Bubblare

Posts : 36
Join date : 19-07-06
Age : 104

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av Biseuellpol sön jul 07 2019, 16:19

Jag blir så j-a förbannad när hela texten bara försvinner - blupp - när.man.lagt.ner energi på att skriva långt
Biseuellpol
Biseuellpol
Bubblare
Bubblare

Posts : 36
Join date : 19-07-06
Age : 104

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av Biseuellpol mån jul 08 2019, 10:38

skkinkan skrev:Rolig tråd.

Det är svårt att veta var man ska dra gränsen mellan hypomani och mani. Eller någon har en definition ? När jag var yngre var de maniska skoven värre. Och blandat med psykos ibland. Och missbruk ovan på allt. Det ni. Jag har varit nykter och drogfri genom NA i snart 2 år. Tog ett återfall hösten 2017. En episod. Helt klart manisk med psykotiska inslag. Ok. Kl 03 på natten klättrade jag upp i ett kyrktorn, och där var det möjligt att sätta igång klockringninen. Jag var på vippen att göra det. Detaljminnen. Där var en sån där jättestor strömbrytare (som till elektriska stolen) och där hängde ett par blåa hörselskåpor. (Tvivlar på att man kunde höra musik u dom) Fan "Halvmessyrer vare oss till ingen nytta". Jag skulle ju ha gjort en helmessyr och satt igång klockorna. Inse Vimse Bi klättrade ner igen.
Biseuellpol
Biseuellpol
Bubblare
Bubblare

Posts : 36
Join date : 19-07-06
Age : 104

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av Bisexpolär lör dec 12 2020, 05:03

Gjort bort mig. Ja. Som jag har försökt tråckla i dagar för att komma in här igen. Jag kan likagärna säga precis som det är. Jag är i 12-stegsprogrammet i NA och den absoluta förutsättningen där är att säga som det är. Tråcklat o försökt i dagar med min egen epostadress (bethwalerius@gmail.com) - (ok att skriva till mig om ni håller god ton). Nä det gick icke. Så då fick jag åter låna min kusins epostadress. Fan också. Jag har blivit helt identitetslös. Skrev odefinierat kön. Nåja, jag använder läppstift och nagellack o mascara och går på damtoaletten. Så jag är antagligen kvinna. Och bisexuell. Nedrans svårt är det här när man är blåst på IT. Min kusin skrattar åt mig varje gång jag ber honom om hjälp. "Nu har du klyddat till det till den grad att jag får vara du som får vara du. Åååhh. Det syns nog rätt tydligt de identiteter jag var på intresse o avatarer. (Men det kan va kul o snacka med sig själv o låta en del avlida rakt ut i cyberrymden 😆. Och bilder...Jag får inte till det, men jag är satans envis och 👣-a kan jag. O teckna o måla o göra bildmontage o dubbelexponeringar. Om jag skulle försöka trycka in ett 👣-to här...Va f-n är URL ?! O BBC-kod ?
Bisexpolär
Bisexpolär
Bubblare
Bubblare

Posts : 18
Join date : 19-09-06
Age : 39
Location : Sverige

Till överst på sidan Gå ner

Knäppa saker ni har gjort i en hypomani? - Sida 3 Empty Sv: Knäppa saker ni har gjort i en hypomani?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet